newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

פעילים פלסטינים וישראלים ציינו ניצחון קטן על פלישת מתנחלים

זמן קצר אחרי שדווח ב"שיחה מקומית" על בריכה שהקימו מתנחלים באדמות הכפר דיר איסתיא, הגיעו אנשי המינהל האזרחי והרסו אותה. "אני צריך להישאר עירני", אומר הבעלים" "לישראל יש הרבה שיטות להשתלט על אדמות"

מאת:

עמר אבו חיג'לה, תושב פלסטיני מהכפר דיר איסתיא, הזמין ביום שישי האחרון לארוחת צהריים קבוצה של פעילים פלסטינים ופעילים ישראלים נגד הכיבוש כדי להודות להם על תמיכתם במאבק נגד בריכה שבנו מתנחלים על אדמתו הפרטית ליד הגדר המקיפה את התנחלות יקיר.

הבריכה, שנבנתה על ידי מתנחלים מיקיר בזמן שהפלסטינים היו בסגר קורונה שהכריזה עליו הרשות הפלסטינית בחודש אפריל, נהרסה ב-21 ביולי על ידי המינהל האזרחי הישראלי אחרי שאבו חי'גלה הגיש תלונה לצבא הישראלי. על בניית הבריכה על אדמתו הפרטית של אבו חיג'לה דווח לראשונה ב"שיחה מקומית".

"חקלאי שכן קרא לי מוקדם בבוקר והודיע לי שיש הריסה", אומר אבו חיג'לה. הוא ציין כי באותו יום כוחות של המינהל האזרחי הישראלי טיפלו במקרה נוסף בכפר שלו באותו יום ועקרו 200 עצי זית ששתל איכר פלסטיני באדמה שהופקעה ממנו.

כמה שבועות אחרי שאנשי המינהל האזרחי הרסו את הבריכה שבנו המתנחלים, הגיע אבו חיג'לה לאדמתו יחד עם קבוצה של פעילים ישראלים לנקות את האשפה שנותרה במקום. "גילינו כמה ספסלי עץ חדשים שנבנו אחרי שעקרו כמה שיחים כמה מטרים מהבריכה ההרוסה", אומר אבו חיג'לה. הוא מאמין שמתנחלים ישראלים מיקיר עדיין מבלים על האדמה שלו בלילות.

התלונה עזרה הפעם. פעילים פלסטינים וישראלים בארוחת צהריים שארגן בעל הקרקע מדיר איסתיא שעל אדמתו הקימו מתנחלים בריכה (צילום: אחמד אל-באז)

התלונה עזרה הפעם. פעילים פלסטינים וישראלים בארוחת צהריים שארגן בעל הקרקע מדיר איסתיא שעל אדמתו הקימו מתנחלים בריכה (צילום: אחמד אל-באז)

פאדיה קוואסמה, עורכת דין ותחקירנית ב"יש דין", אישרה שהמגעים של הארגון עם המינהל האזרחי הישראלי נשאו פרי הפעם והפרת החוק בשטח פלסטיני פרטי תוקנה בסופו של דבר.

"לפעמים הפרות החוק של המתנחלים מתבטאות בגידולים חקלאיים ולפעמים בבריכת מים כמו במקרה של אבו חיג'לה, זו תחושה מוזרה שהורסים אותן", אומרת קוואסמה, שמכירה בכך שאין שום דרך אחרת להציל רכוש פלסטיני מפני פלישות של מתנחלים והפקעת אדמות.

מ"יש דין" נמסר ל"שיחה מקומית" כי הארגון יבקר באדמתו של אבו חיג'לה בקרוב כדי לבדוק אם הפרת החוק טופלה. הארגון ימשיך במעקב עד שמצבה של החלקה יוחזר לקדמותו.

אין זו הפעם הראשונה שהאדמה של אבו חיג'לה מצליחה לשרוד פגיעה מצד ישראל, שכן ב-1981 הצבא הישראלי ניסה להפקיע אותה וניסיון נוסף נערך ב-2013, לטענתו של אבו חיג'לה. "אני צריך להישאר עירני. לישראל יש הרבה חוקים ואסטרטגיות כדי להשתלט על אדמות", הוא אומר. הוא מאשר שהוא ישתול בנובמבר הקרוב כמה עצים זית במקום, שסביר ש"הם ייעקרו מייד", לדבריו.

חלקת האדמה של אבו חיג'לה אמורה להיות מסופחת לישראל אם "עסקת המאה" של הנשיא דונלד טראמפ תצא לפועל. מפות ארגון האו"ם אוצ'"ה מראות שהחלקה תסופח בפועל לישראל, אם ישראל תבנה את הגדר המתוכננת באזור סלפית.

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
מרצים רבים תמכו במכתב הנזיפה במרצה בגלל הדעות שלה על 7 באוקטובר. סטודנטים באוניברסיטה העברית מפגינים למען הדחתה של פרופ' נדירה שלהוב-קיבורקיאן (צילום: חיים גולדברג / פלאש 90)

מרצים רבים תמכו במכתב הנזיפה במרצה בגלל הדעות שלה על 7 באוקטובר. סטודנטים באוניברסיטה העברית מפגינים למען הדחתה של פרופ' נדירה שלהוב-קיבורקיאן (צילום: חיים גולדברג / פלאש 90)

אקדמיה שלא יוצאת נגד ההרג והדיכוי לא ממלאת את תפקידה

כשהופיע איום על ביטול פרסי ישראל, האקדמיה בישראל הזדעקה. אבל היא בוחרת למלא את פיה מים ביחס לזוועות בעזה, ואפילו עוזרת בסתימת הפיות של סטודנטים ומרצים פלסטינים. ככה לא עושים אקדמיה

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf