newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

פעילים להט"בים הפגינו נגד מיצג הימין הקיצוני נגד מבקשי מקלט

הפגנת הנגד של קבוצת פעילות חדשה, "גאווה בסולידריות", הייתה גדולה מזו של פעילי הימין הקיצוני בדרום תל אביב. אחת המפגינות: אותם אנשים שארגנו את מצעד הבהמות ומסיתים נגד מצעד הגאווה מסיתים נגד הפליטים

מאת:

כתב: אורן זיו, צילמו: אורן זיו וקרן מנור

פעילי ימין קיצוני ומספר מועט של תושבי שכונות דרום תל אביב התכנסו בגינת לוינסקי אתמול (רביעי) בערב למייצג נגד מה שהם כינו "הדיקטטורה של בג"ץ".

לפני שהספיקו אלה להתחיל במחאה התאספו כ-50 פעילות להט"ביות, שהצליחו להפתיע את מפגיני הימין, ואף לחסום אותם למשך דקות ארוכות. בזמן שמיכאל בן ארי, ברוך מרזל, איתמר בן גביר ומאי גולן התכוננו להתחיל במיצג שלהם, עשרות פעילות הגיעו עם דגלי גאווה ושלטים בהם נכתב בין היתר "הומופוביה-גזענות – זו אותה האלימות".

בתחילה נראה שחבורת פעילי הימין הופתעה מעט מהמחאה, שתקפה אותם מזווית מעט שונה. הם בחרו לחזור לתוך בית הכנסת בגינת לוינסקי, ויצאו רק אחרי דקות ארוכות. אחרי שנים שבהן התרגלו קיצוני הימין לבחור מתי להפגין נגד שמאלנים, מתי נגד להט"בים, מתי נגד פליטים או פלסטינים, לפי התזמון הנוח להם, המחאה הפעם תפסה אותם לא מוכנים. עם זאת, לאחר שהחלו לצעוד, הם התעשתו וחזרו לקריאות הרגילות של "שמאלנים בוגדים", "לכו לסוריה" ו"תקחו את הפליטים לצפון תל אביב".

> חשיפה: למרות הסכנה לחייהם, ישראל החזירה אלפי מבקשי מקלט לסודן

ברוך מרזל ליד הפגנת הלהט"ב (אקטיבסטילס)

ברוך מרזל ליד הפגנת הלהט"ב (אקטיבסטילס)

מיצג פעילי הימין ותושבים מדרום ת אביב נגד החלטת בג"ץ (אקטיבסטילס)

מיצג פעילי הימין ותושבים מדרום ת אביב נגד החלטת בג"ץ (אקטיבסטילס)

להפגנה נגד בג״ץ הצטרפו רק כ-20 מתושבי דרום תל אביב, לצד כעשרה פעילי ימין קיצוני, ואלה גם אלה מחו על החלטת בג״ץ האחרונה, שהגבילה לעת עתה את הכליאה בחולות לשנה בלבד. בעקבות ההחלטה צפויים להשתחרר מעל אלף מבקשי מקלט בשבוע הקרוב.

הפעילות בהפגנת-הנגד ניסו לחסום את אנשי הימין בצעדתם, ואמרו להם שאם הם מתיימרים לייצג את דרום תל אביב, כדאי שידאגו להביא קצת יותר פעילים להבא.

הפגנת-הנגד אורגנה על ידי קבוצה שנקראת "גאווה בסולידריות". "זוהי התארגנות גאה לסולידריות חברתית ואיחוד בין מאבקים חברתיים ופוליטיים", הסבירה אחת המפגינות לשיחה מקומית. "הגענו הערב למחות מול מיצג שארגנו פעילי הימין הקיצוני, שהם אותם אנשים שארגנו מצעדי בהמות מול מצעדי גאווה והיו חלק מההסתה שגרמה למותה של שירה בנקי ז"ל במצעד הגאווה האחרון בירושלים".

"הגענו כדי להגיד בקול ברור שמול מיצגי השנאה והתועבה של הפעילים הכהניסטים נעמוד בגאווה ובקול ברור. אנחנו נגיע לכל מקום שאליו יגיעו אותם הומופובים וגזענים. הם מגיעים למצעדים שלנו ואנחנו נגיע למחות ולהחריב כל פעולה שהם יארגנו".

> הפעם לא יהיה צו פיוס עם מסיתי הימין

איתמר בן גביר מול הפגנת הלהט"ב (אקטיבסטילס)

איתמר בן גביר מול הפגנת הלהט"ב (אקטיבסטילס)

שוטרים בין הפגנות "גאווה בסולידריות" הימין הקיצוני (אקטיבסטילס)

שוטרים בין הפגנות "גאווה בסולידריות" הימין הקיצוני (אקטיבסטילס)

אחד הפעילים, שהחזיק דגל גאווה, צעד לעבר בן ארי ומרזל, שבבחירות האחרונות רצו ברשימת "עוצמה יהודית" שלא נכנסה לכנסת: "אם אתם מייצגים את עם ישראל, למה לא עברתם את אחוז החסימה? אפילו בדרום תל אביב בקושי הצביעו לכם. אתם באים לרכב על המצוקה האמתית של תושבי השכונות".

בסיום המחאה דיברו כמה מהפעילים והפעילות הלהט"ביות עם תושבי ותושבות השכונה שנכחו במקום על מנת להתארגן למחאה משותפת נגד הזנחת והפקרת שכונות דרום תל אביב.

> כך משתלטים פעילי להב"ה על מרכז ירושלים

ברוך מרזל וההפגנה נגד החלטת בג"ץ על חוק ההסתננות (אקטיבסטילס)

ברוך מרזל וההפגנה נגד החלטת בג"ץ על חוק ההסתננות (אקטיבסטילס)

"גאווה בסולידריות" והפגנת הימין הקיצוני (אקטיבסטילס)

"גאווה בסולידריות" והפגנת הימין הקיצוני (אקטיבסטילס)

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"לחזור לזירת הפשע": התלמידה הבעייתית שהפכה יועצת חינוכית

כשהיתה תלמידה, התייחסו לנעמי אברהם כ"ילדה רעה". כמבוגרת, ניסתה לתקן את החוויה והיתה למורה וליועצת. בספר שכתבה היא מנסה לשלב בין תובנות שצברה לחוויותיה האישיות. למרות ההצלחות, המסקנה עגומה: מערכת החינוך לא יודעת לגלות אנושיות

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf