newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

לימודים, טלפונים ומשפט הוגן: דרישות האסירים הפוליטיים עם פתיחת שביתת הרעב

מאת:
השאירו תגובה
א א א

700 אסירים פוליטיים פלסטינים פתחו אמש (א׳) בשביתת רעב, והיום צפויים להצטרף אליהם כ-1500 אסירים נוספים. בשביתה, אותה יזם ומוביל מרוואן ברגותי ביחד עם אסירים בכירים אחרים בהם כרים יונס (האסיר הפוליטי הותיק ביותר בכלא הישראלי), משתתפים אסירים מכל הפלגים הפלסטינים. פתח וחמאס הודיעו על תמיכה בשביתה.

לשביתת האסירים יש משמעות פוליטית משמעותית מאחר והיום (ב׳), הפלסטינים מציינים את יום האסיר השנתי. אמש פרסמו האסירים את דרישותיהם, בתקווה כי שביתת הרעב תשיג את מטרתה ותקל במעט את תנאי הכליאה המחפירים להם הם זוכים:

> היום בו זוכר העם הפלסטיני את בניו ובנותיו שמאחורי הסורגים 

1. הרכבת טלפונים ציבוריים באגפי בתי הכלא הבטחוניים, במטרה לאפשר לאסירים לשמור על קשר עם בני משפחותיהם (כרגע האסירים הפלסטינים לא זוכים לכך, בניגוד לאסירים ישראלים).

2. ביקורים: א. הגדלת מספר הביקורים שמארגן הצלב האדום.  ב. הפסקת ביטול הביקורים הדו שבועיים מכל סיבה שהיא. ג. לאפשר ביקורים לכל קרובי המשפחה מהדרגה הראשונה והשנייה (כרגע הביקור מותר לקרובי משפחה מהדרגה הראשונה בלבד בתנאי שניתן להם אישור כניסה לשטחי ׳48). ד. הארכת הביקור מ-45 דקות לשעה וחצי. ה.לאפשר לאסירים להצטלם עם קרובי משפחותיהם כל שלושה חודשים. ו. להקים מתקני נוחיות לקרובי המשפחה המחכים לביקור. ז. הכנסת הבנים והנכדים מתחת לגיל 15 בכל ביקור.

3. בריאות: א. סגירת בית החולים בכלא רמלה בשל רמתו הירודה. ב. סיום מדיניות ההזנחה הרפואית. ג. עריכת בדיקות רפואיות תקופתיות לאסירים. ד. עריכת ניתוחים ללא דחיות. ה. הכנסת רופאים מומחים מבחוץ. ו. שחרור מוקדם לאסירים החולים, ובראשם הנכים ובעלי המחלות הקשות. ז. לא לחייב את האסירים בעלות הטיפול.

4. מענה לדרישות האסירות הפלסטיניות לגבי תנאי הנסיעה מכלא לכלא, ואפשרות לביקורים פתוחים.

5. ה"פוסטה" (ניידת להובלת אסירים): א. יחס אנושי לאסירים בזמן הובלתם. ב.החזרתם של האסירים מבתי המשפט ובתי החולים אל הכלא בו הם נמצאים ואי השארתם בתאי מעבר. ג. שיפוץ תאי המעבר כך שיתאימו לאכסנת בני אדם, והגשת מזון בזמן המעבר.

6. הוספת ערוצים לויניים המתאימים לדרישות האסירים.

7. הרכבת מיזוג אויר במיוחד בבתי הכלא מגידו וגלבוע.

8. פיקוח של האסירים הפלסטינים על המטבחים בבתי הכלא.

9. הכנסת ספרים, עיתונים, בגדים, מזון וחפצים אישיים לאסירים בזמן הביקורים (עד עכשיו מנעו זאת מאסירים פלסטיניים).

10. הפסקת הבידודים.

11. הפסקת המעצרים המנהליים (כרגע מאות פלסטינים מוחזקים במעצרים מנהליים).

12. החזרת האפשרות ללמודים אקדמיים באוניברסיטה הפתוחה (אפשרות שהייתה קיימת פעם אך בוטלה. אסירים יהודים – כולל ביטחוניים – עדיין יכולים ללמוד בפתוחה).

13. לאפשר לאסירים לגשת לבחינות ה"תווג'יהי" (בחינות סיום בית הספר התיכון בגדה וברצועה).

> אין ציונות לא דתית בישראל

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן

היוזמה משאירה את תושבי עזה נתונים לחסדיהן של אותן ממשלות המסייעות למתקפה הישראלית על הרצועה. חוף העיר עזה, 13 ביוני 2019 (צילום: חסן ג'די / פלאש90)

"הומניטריות מהכורסה": הכשלים של מסדרון הסיוע הימי לעזה

חמישה וחצי חודשים לתוך המלחמה, תושבי עזה זקוקים לסיוע משמעותי שיאפשר להם לשרוד. היוזמה האמריקאית להקמת מסדרון ימי תסייע בכך בטווח המיידי, אך היא מתעלמת מסיבת היסוד לאסונה של עזה: שליטת החנק הישראלית ארוכת השנים  

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf