newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

פעילים הגיעו לבית השופטת חיות: "תודה על הזכות להפגין בפתח תקווה"

מאת:
השאירו תגובה
א א א

מאת: אלי ביתאן

בעוד קצת יותר משבועיים תיכנס השופטת אסתר חיות לתפקיד נשיאת בית המשפט העליון, אך כבר אתמול (שני, ד' דחול המועד) היא זכתה למפגש זריז עם כמה פעילים חברתיים נמרצים שהגיעו לביתה ולשכונתה כדי להודות לה על פסק הדין שמאפשר את קיום ההפגנות בפתח תקווה מול ביתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.

כזכור, ביום ראשון השבוע החליטה חיות כי ההפגנות בפתח תקווה, המתקיימות בכל מוצאי שבת, אינן פוליטיות ולכן אינן דורשות רישיון. בעקבות ההחלטה מתכוונים מפגינים המזהים את עצמם בתור "תושבי השכונה" להגיע להפגין מול ביתה שלה ביום חמישי הקרוב. לעומתם, החליטו בקבוצת "באים לבנקאים" להגיע גם כן לשכונה, ולפזר כרוזים המברכים את הנשיאה המיועדת על ההחלטה.

> הפרקליטות מנהלת מרדף פוליטי, אבל לא היא תפיל את נתניהו 


בפוסט שפרסם בפייסבוק יגאל רמב"ם, אחד הפעילים שהגיע לשכונה, הוא כותב:

לאור פסיקת בג"צ בעניין ההפגנות מחוץ לביתו של הרועץ המשפטי מנדלבליט, כי אין צורך ברישיון הפגנה וכי ניתן להשמיע ביקורת על ואצל נבחרי ציבור ועובדי ציבור, ובכלל זה שופטים, יצאנו להודות לנשיאת בית המשפט העליון (הנכנסת) אסתר חיות ופיזרנו כרזות תמיכה (הפעם) בשכונת מגוריה, על שעיגנה בפסיקה את מודל המאבק האזרחי.

מי שעוד השתתף בפעילות הוא הפעיל החברתי ברק כהן, שציין כי פסק הדין שהתקבל הוא למורת רוחם של מנדלבליט, שי ניצן, אפי נווה, בנקאים, שוטרים ועוד – כל מי שמנסה להסוות את צעדיו כביכול במסגרת תפקידו הפקידותי, בתקווה כי הציבור לא יכוון את המחאה נגדו.

> כשיו"ר ארגון זכויות השוטרים מגנה על המשטרה, אין לה קווים אדומים

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן
"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"לחזור לזירת הפשע": התלמידה הבעייתית שהפכה יועצת חינוכית

כשהיתה תלמידה, התייחסו לנעמי אברהם כ"ילדה רעה". כמבוגרת, ניסתה לתקן את החוויה והיתה למורה וליועצת. בספר שכתבה היא מנסה לשלב בין תובנות שצברה לחוויותיה האישיות. למרות ההצלחות, המסקנה עגומה: מערכת החינוך לא יודעת לגלות אנושיות

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf