newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

נהגים, עוזרות משפטיות, מרצים ועיתונאיות: כרוניקה של יום מאבקי עובדים

מאת:
השאירו תגובה
א א א

היום (שני) היה יום אינטנסיבי במיוחד של מאבקי עובדים בארץ. בתל אביב שבתו והפגינו בעשר בבוקר עשרות נהגים של חברת "קווים", שנמצאים בסכסוך עבודה מתמשך עם הנהלת החברה.

בו זמנית בירושלים הפגינו מאות עובדי רשות השידור מול משרד האוצר בשל הכוונה לסגור את הרשות ולפתוח אותה מחדש תוך פגיעה קשה בעובדים. עובדי רשות השידור, עיתונאים ואחרים, מוכנים לרפורמה עמוקה ברשות שתוביל לפיטורים של מאות – אך מתנגדים למתווה הנוכחי שכולל את הפיטורים של כל העובדים. לדבריהם, המתווה הנוכחי יפגע בחופש העיתונאי (המוגבל) שקיים בה כיום.

שעה לאחר מכן יצאו העוזרות המשפטיות של השופטים להפגנה ברחבת הכניסה של בית המשפט העליון, בשל סירובה של הנהלת בתי המשפט לנהל משא ומתן עם נציגות העובדות לקראת מהלך שבמסגרתו צפויות להיות מפוטרות 160 מהן, ותנאי ההעסקה של אחרים ייפגעו.

עוד שעה חלפה, ובצהרי היום יצאו מרצים מן הסגל הזוטר באוניברסיטה העברית לשביתת אזהרה ולהפגנה במחאה על קיצוצים מתוכננים בפקולטה למדעי הרוח. המרצים דורשים מהאוניברסיטה להפסיק את קיצוץ התקציבים ולנהל עמם משא ומתן.

גם במכללת שנקר פתחו המרצים מן החוץ בשביתה (כבר אתמול), והצטרפו לשביתה של המרצים מן החוץ במכללה האקדמית תל אביב-יפו. המרצים כולם מוחים נגד מתווה טרכטנברג להעסקה, שאמנם יבטיח להם העסקה רציפה על פני 12 חודשים בשנה, אבל יוריד את השכר שלהם באופן דרמטי. עיצומים נמשכים גם בבית הספר הפתוח-דמוקרטי ביפו, וגם בבצלאל מסתמנת ראשיתו של סכסוך עבודה.

במקביל נמשכת שביתת מתרגמות הכתוביות, שבאופן מסתורי לא מקבלת סיקור בערוצי הטלוויזיה הקשורים לערוצים שצורכים את שירותי התרגום.

השנתיים האחרונות הביאו עמן גל מחודש של התאגדויות במשק. הסכסוכים והמחאות האלה, של עובדות ועובדים שברובם משתכרים מעט ושנלחמים לא על פריבילגיות אלא על פרנסה הוגנת ויציבה, הן עוד צעד במאבק לצדק חברתי. שיהיה בהצלחה.

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן
"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"לחזור לזירת הפשע": התלמידה הבעייתית שהפכה יועצת חינוכית

כשהיתה תלמידה, התייחסו לנעמי אברהם כ"ילדה רעה". כמבוגרת, ניסתה לתקן את החוויה והיתה למורה וליועצת. בספר שכתבה היא מנסה לשלב בין תובנות שצברה לחוויותיה האישיות. למרות ההצלחות, המסקנה עגומה: מערכת החינוך לא יודעת לגלות אנושיות

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf