newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

מאות הפגינו מול משרדי הרשות להתיישבות הבדואית בב"ש: "הריסת בתים=אפרטהייד"

מאת:
השאירו תגובה
א א א

תחת הסיסמה "די לממשלת הדחפורים – כולנו אזרחים שווים!" הפגינו היום, חמישי, מאות משתתפים מול משרדי הרשות להתיישבות הבדואית בבאר שבע. המפגינים קראו לשר הממונה, אורי אריאל, לפרק את הרשות, לפטר את המנכ"ל יאיר מעיין ולעצור לאלתר את הריסות הבתים של האזרחים הבדואים בנגב.

בהפגנה השתתפו חברי כנסת מהרשימה המשותפת, יו"ר ועדת המעקב העליונה מוחמד ברכה, וכן ראש עיריית רהט, טלאל אלקרינאווי; ראש מועצת חורה דר' מוחמד אלנבארי; ראש מועצה אזורית אלקסום, ג'אבר אבו-כף; ראש מועצה אזורית נווה מדבר איברהם אל-הוואשלה; וראש מועצת כסייפה, סאלם אבו רביע.

המפגינים קראו ונשאו שלטים: "כן להכרה – לא לעקירה", "הריסת בתים = אפרטהייד", "עקירת ישובים – פשע נגד אזרחים".

ראש עיריית רהט, טלאל אלקרינאווי, הודיע בשם ראשי הרשויות כי ימנעו משיתוף פעולה עם עקירת כפרים: "בין היישובים המוכרים לכפרים הבלתי מוכרים אין שום הבדל. כולנו דם אחד מטרה אחת ואינטרס אחד ואף אחד לא יפצל אותנו. ההחלטה שלנו כראשי רשויות היא לא לקבל לתוכנו אף כפר מהכפרים הבלתי מוכרים. זו רשות להגירת הבדואים. אנחנו רוצים רשות התיישבות ולא ממשל צבאי".

ח"כ גמאל זחלקה אמר בהפגנה: "אני מציע למעיין לפגוש את פראוור. את תוכנית פראוור הפלנו ואת התוכנית של מעיין נפיל. הדרך להכשלה ברורה. ראשית כל – בהיצמדות  לקרקע ולכפרים ושנית – באי שיתוף פעולה עם מעיין. האדמה הזאת שלנו ונגן עליה ככזאת".

ח"כ עאידה תומא סלימאן: "אנחנו לא מכירים במה שנקרא הרשות לפיתוח והתיישבות הבדואים. אין צורך בשום ממשל נפרד שישלוט בערבים הבדואים בנגב. הם אזרחים שווים וכך יש לנהוג בהם. הגיע הזמן להפסיק את ההריסות והפקעות הקרקעות".

ראיד אבו אלקיאן, דובר כפר אום חיראן, אמר: "לא יעזור להם שום דבר. לא רצח ולא מעצרים ולא הריסות. דבר לא ירחיק אותנו תושבי אום חיראן ממטרתנו. אם אין הכרה ביישובים שלנו אין טעם לדבר על פיתוח. לא יהיה פיתוח זה על חשבון זה. אני רוצה מאבק משותף של יהודים וערבים כדי לעשות תיקון במדינה הזאת ולשמור עליה".

גם הרב אריק אשרמן מעמותת חקל למען זכויות אדם נשא דברים בהפגנה ואמר בין היתר: "בימי אב אלה, כשחושבים על חורבן הבית הלאומי, חייבים להבין את הכאב של כל אדם שהורסים לו את הבית. יש ללמוד מההיסטוריה במקום לחזור על ההיסטוריה".

> הכנסת יצאה לפגרה, הסכם הרוטציה ברשימה המשותפת עדיין תלוי באוויר

הריסת בתים=אפרטהייד. (באדיבות ארגון 'עומדים ביחד')

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן
מבט על ורשה מהמרפסת של הטירה המלכותית, ציור של ברנרדו בלוטו מ-1773 (באדיבות המוזיאון הלאומי של ורשה)

מבט על ורשה מהמרפסת של הטירה המלכותית, ציור של ברנרדו בלוטו מ-1773 (באדיבות המוזיאון הלאומי של ורשה)

המהפכה החינוכית שהקדימה את זמנה

כבר ב-1774 הבינו בחבר העמים של פולין וליטא ש"אין לכפות משמעת באמצעות פחד, אלא באמצעות מנהיגות והבנה", שהכיתות צריכות להיות מעוצבות "כך שהילד לא יראה את בית הספר כבית סוהר", ושרק הממסד האזרחי יכול להניב חינוך אוניברסלי שוויוני וחופשי

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf