newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

תפיסת הדו-קיום של נפתלי בנט

מאת:
השאירו תגובה
א א א

נפתלי בנט אמר אתמול שאישור בנייה ערבית באזור "גבעת המטוס" ללא בנייה יהודית לצדה יהווה איום על שלמות ירושלים, שכן הבנייה תפגע ברצף הטריטוריאלי היהודי.

קודם כל, בקטנה, כדאי לציין שבנט מקשקש בקומקום. מלכתחילה הסיבה שבית המשפט התערב ודרש מהמדינה לאשר את הבנייה הפלסטינית על גבעת המטוס, הרחבה של בית צפאפא, היא שבצמוד אליה מקודמת תוכנית בנייה יהודית, והאפליה המכוונת באי-קידום התוכנית הפלסטינית זעקה לשמיים. בנוסף, התוכנית הפלסטינית חלה בכלל על שטחים בבעלות פרטית של פלסטינים תושבי ירושלים, ועוד על שטחים שממילא כבר בנויים מתוקף תוכנית קודמת, כשהתוכנית החדשה נועדה רק לעבות את הבנייה.

בקיצור: גם אין פה בנייה לערבים בלבד, וגם אין פה איום על הרצף הטריטוריאלי שלא היה שם קודם.

> הסכם הפיוס עם תורכיה: מה באמת מחפש ארדואן בעזה?

אפילו אם העובדות היו לצד בנט במקרה הזה, צריך להגיד משהו על המשמעות העמוקה יותר של דבריו. הרי מדובר בירושלים, לשיטת רבים (ובנט ביניהם כמובן) הבירה המאוחדת והבלתי מעורערת של ישראל. תושבי בית צפאפא, שהאדמה היא אדמתם, הם תושבי העיר, ולפי חזונו של בנט אמורים לחיות לנצח תחת שליטה ישראלית. בדבריו נוטה יו"ר הבית היהודי לא פעם לדבר על כך שהמדינה צריכה לדאוג לשוויון ולחיים בכבוד בשביל הערבים שחיים תחת שליטתה.

ואף על פי כן, תראו מה קורה כששכונה צפופה, מוקפת בשכונות יהודיות כמעט מכל עבריה וללא כיוון צמיחה, מבותרת על ידי אוטוסטרדה שתכננו בלי להתחשב בתושבים, מבקשת טיפה מרווח לנשימה. מבחינת בנט עצם קיומם של האנשים האלה, התושבים השווים לכאורה, מהווה איום, קריאת תיגר, פגיעה בריבונות. הדו קיום של בנט מגיע עם כוכבית: שוויון, כל עוד שהם לא מפריעים לנו בעין יותר מדי, כל עוד שהם לא מולידים, לא מתרבים, לא מבקשים לבנות קצת יותר ממה שנתנו להם.

מזה שנים ארוכות לא מקדמת עיריית ירושלים בפועל תוכניות בנייה לשכונות פלסטינית בעיר, או אפילו להכשרת בנייה ותיקה וקיימת, בעוד שבשנים עד 2014 אושרו אלפי יחידות דיור בכל רחבי העיר בשכונות יהודיות. תוכנית אחת ויחידה, שהושגה גם היא בלחץ בית המשפט, עם 600 יחידות דיור, זה כל מה שצריך כדי להקפיץ את שר החינוך. והוא עוד רוצה להמשיך לשלוט בכל השטחים. באופן הוגן, כמובן.

> גם בלי בנייה חדשה, זו הייתה שנה טובה למתנחלים במזרח ירושלים

א א א
ועוד הערה לסיום:

הפוסט שקראת עכשיו לא במקרה נמצא פה, בשיחה מקומית. צוות האתר משקיע יום-יום המון מחשבה ועבודה קשה כדי להביא לקוראים שלנו מידע שלא נמצא במקומות אחרים, לפרסם תחקירים ייחודיים, להגיב מהר לאירועים חדשותיים מתגלגלים, ולתת במה לקולות מושתקים בחברה ולפועלות ולפעילים למען שלום, שוויון וצדק חברתי.

כבמה שעושה עיתונות עצמאית אנחנו לא נמצאים בכיס של אף בעל הון, ולא של השלטון. הרבה מהכתיבה באתר נעשה בהתנדבות מלאה. ועדיין, העבודה שלנו עולה כסף. זה זמן עריכה, וזה צילום, תרגום, שירותי מחשוב, ייעוץ משפטי ועוד.

אם כל אחת ואחד ממאות אלפי הקוראים שמגיעים לשיחה מקומית כל שנה יתרום ולו תרומה קטנה – נוכל לעמוד על הרגליים באופן עצמאי לגמרי. אם כל אחד יתמוך בנו בתרומה חודשית צנועה – נוכל לצמוח ולהרחיב את הפעילות שלנו פי כמה.

הצטרפו להצלחה שלנו בשיחה מקומית
תרמו לחיזוק העיתונות העצמאית של שיחה מקומית

לחצו כאן
מרצים רבים תמכו במכתב הנזיפה במרצה בגלל הדעות שלה על 7 באוקטובר. סטודנטים באוניברסיטה העברית מפגינים למען הדחתה של פרופ' נדירה שלהוב-קיבורקיאן (צילום: חיים גולדברג / פלאש 90)

מרצים רבים תמכו במכתב הנזיפה במרצה בגלל הדעות שלה על 7 באוקטובר. סטודנטים באוניברסיטה העברית מפגינים למען הדחתה של פרופ' נדירה שלהוב-קיבורקיאן (צילום: חיים גולדברג / פלאש 90)

אקדמיה שלא יוצאת נגד ההרג והדיכוי לא ממלאת את תפקידה

כשהופיע איום על ביטול פרסי ישראל, האקדמיה בישראל הזדעקה. אבל היא בוחרת למלא את פיה מים ביחס לזוועות בעזה, ואפילו עוזרת בסתימת הפיות של סטודנטים ומרצים פלסטינים. ככה לא עושים אקדמיה

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf