newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

נכדו של עוזי משולם שוחרר מצה"ל אחרי ששבת רעב

ועדה של הצבא שחררה את שי משולם, נכדו של הרב שפעל למען חקירת חטיפת ילדי תימן, פחות מיממה לאחר הפרסום ב"שיחה מקומית" על מאסרו ועל שביתת הרעב שבה פתח. "אני לא מאמין שבלי המחאה והפרסום היו משחררים אותי", אמר משולם

מאת:

שי משולם, נכדו של הרב עוזי משולם ז"ל שסירב להתגייס לצבא מטעמי מצפון ושבת רעב במשך שישה ימים, שוחרר הלילה (חמישי) מכלא שש בעתלית. על פי המשפחה, בעקבות הלחץ, כולל פרסום המקרה ב"שיחה מקומית" והמחאה מחוץ לכלא, הובא משולם ביום חמישי אחר הצהריים בפני ועדת מצפון. משולם דרש להופיע בפני ועדה כזו מאז שזומן להתגייס לפני כשנה, אך עד עתה לא נעתרו שלטונות הצבא לבקשתו. יצוין כי אתמול (רביעי), זמן קצר אחרי פרסום הכתבה ב"שיחה מקומית", הועבר משולם מהכלא לבית החולים רמב"ם.

אביו, עמנואל משולם, אמר ל"שיחה מקומית": היייתי מאוד מודאג כי הם התעלמו מסכנה לחיי אדם. בלי הפרסום שלכם, הלחץ והפנייה לדובר צה"ל ובלי המחאה שלנו במקום, שהבהירה להם שלא ניכנע – הוא לא היה משוחרר כל כך מהר".

 

(הסרטון צולם ונערך על ידי המשפחה)

הוועדה החליטה בתום הדיון לשחרר אותו משירות צבאי. בשעות הלילה שוחרר משולם לאחר שתקופת המאסר שנגזרה עליו, של 20 יום, קוצרה. הוא פגש את בני משפחתו ותומכים נוספים שהפגינו במהלך היום מחוץ לכלא. בווידאו שצולם לאחר שחרורו נראה משולם כשבני משפחתו נושאים אותו בידיהם וקוראים "שי שלנו ולא ניתן אותו".

"בוועדה ניסו לגרום לי לשרת בצבא למרות שסירבתי", אמר משולם ל"שיחה מקומית", "ניסו בכוח ולא הסכמתי. בכלא התעללו בי והתנהגו אלי כמו אל כלב. לא רצו לפנות אותי לבית חולים ושמו אותי באגף ג' בצינוק. אני מבקש להופיע בפני הוועדה שנה וחצי. שלחתי מכתבים ורק עכשיו הסכימו. ניסו ללחוץ עלי. סיפרתי את סיפור חיי ולא הקשיבו לי, אבל לא הסכמתי לחתום בלי עו"ד. החזירו אותי לתא למשך שעה ואחרי זה פשוט באו ואמרו לי שאני משוחרר. אני לא יודע בדיוק על מה – אמרו שישלחו לי את הפטור הביתה. אני לא מאמין שבלי המחאה והפרסום היו משחררים אותי. גם לבית חולים הוציאו אתי מהכלא רק לאחר הפרסום והלחץ. כבר הייתי במצב חמור".

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
מבט על ורשה מהמרפסת של הטירה המלכותית, ציור של ברנרדו בלוטו מ-1773 (באדיבות המוזיאון הלאומי של ורשה)

מבט על ורשה מהמרפסת של הטירה המלכותית, ציור של ברנרדו בלוטו מ-1773 (באדיבות המוזיאון הלאומי של ורשה)

המהפכה החינוכית שהקדימה את זמנה

כבר ב-1774 הבינו בחבר העמים של פולין וליטא ש"אין לכפות משמעת באמצעות פחד, אלא באמצעות מנהיגות והבנה", שהכיתות צריכות להיות מעוצבות "כך שהילד לא יראה את בית הספר כבית סוהר", ושרק הממסד האזרחי יכול להניב חינוך אוניברסלי שוויוני וחופשי

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf