newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

מתנחלים תקפו במוטות ובאבנים פעילים שסייעו במסיק בגדה המערבית

רעולי פנים מההתנחלות יצהר תקפו ופצעו פעילים מארגון "רבנים לזכויות אדם" שהגיעו לסייע לחקלאי הכפר בורין בעונת המסיק, וכן הציתו והשחיתו עצים רבים במטע. "הצבא חוסם גישה של הפלסטינים לאדמותיהם בעוד שמתנחלים קיצונים מצליחים להיכנס ולהסב נזק", נמסר מהארגון

מאת:

מתנדבים מארגון "רבנים למען זכויות אדם" הותקפו היום (רביעי) במוטות ברזל ואבנים בידי רעולי פנים מההתנחלות יצהר, בשעה שסייעו לחקלאי הכפר בורין בצפון הגדה המערבית למסוק זיתים. לפי הדיווח של הארגון, מתנחלים הציתו את שטחי המסיק וגרמו לשריפה שנמשכה שעות ארוכות. בין הפצועים הרב משה יהודאי, חבר הוועד המנהל של הארגון, שנפצע בראשו ובגפיו ופונה באמבולנס לקבלת טיפול רפואי בבית החולים מאיר בכפר סבא.

כמו בימים אחרים לאורך עונת המסיק, המתנדבים הישראלים הגיעו גם הבוקר לסייע לחקלאי הכפר בורין במסיק שהחל החודש. לקראת הצהריים הם הותקפו בידי כמה רעולי פנים שהגיעו למקום, הציתו והשחיתו עצים רבים במטע והיכו במוטות ברזל את המתנדבים. לאחר התקיפה הוזעקו למקום כוחות משטרה ומד"א, ושאר המתנדבים התפנו. בנוסף לרב יהודאי, פעיל נוסף נפצע בראשו לאחר שהוכה.

על פי רבנים לזכויות אדם, מוקדם יותר השבוע הופיעו מתנחלים מיצהר ואיימו על בעלי האדמות שיפגעו בהם, במטעים וביבול. לפי תיעוד של סוכנות הידיעות הצרפתית, מטוסי כיבוי ישראליים פעלו לכיבוי השריפה שהתפשטה במהירות. על פי הערכה של תחקירני ארגון "יש דין", מתנחלים שרפו היום מאות דונמים באזור בורין וחווארה.

מתנדב מטעם "רבנים לזכויות אדם", שנפצע לאחר שהותקף בידי מתנחלים מיצהר (באדיבות רבנים לזכויות אדם)

"הייתי שם עם המתנדבים. פתאום באו מתנחלים עם כיסוי ראש, ארבעה-חמישה מהם הקיפו אותי, נתנו לי מכות עם ברזלים ופצעו אותי בראש", אמר הרב משה יהודאי מתוך האמבולנס שפינה אותו מהמקום. "אמרתי להם 'אני בן 80, תעזבו אותי', אמרו 'לא, תלך מפה'. אני לא יכול לרוץ אז הלכתי, האש מאחורי".

"המתקפה האלימה הבוקר על פעילי רבנים למען זכויות אדם ומתנדבי המסיק היא עדות נוספת למערב הפרוע המתחולל בגדה המערבית, והכל בידי קנאים פורעים מאזור יצהר", מסר לאחר התקיפה אבי דבוש, מנכ"ל רבנים למען זכויות אדם. "כמו ב-17 השנים האחרונות, נמשיך לקיים את מסיק הזיתים ונעמוד יחד מול האלימות, הבריונות והגזל. זו התשובה היהודית והמוסרית למשיחיות הקיצונית והאלימה, וזו התקווה היחידה לעתיד של שלום וחיים משותפים".

בארגון מציינים כי לא פעם הם נתקלים בקשיים שמערים הצבא ובטיפול כושל מצד כוחות הביטחון בהתנכלויות של מתנחלים לפעילות המסיק. "הצבא חוסם גישה רציפה של הפלסטינים לאדמותיהם, בעוד שמתנחלים קיצוניים מצליחים להיכנס לאדמות ולהסב נזק לעצי זית שלא נמסקו במהרה", נאמר בהודעת הארגון.

מוקדם יותר הבוקר, תושבים בכפר דיר עמאר צפונית-מערבית לרמאללה גילו כי במהלך הלילה אלמונים ריססו כתובות נאצה על בתים בכפר. התוקפים גם ניקבו את הצמיגים של עשרה רכבים ועל חלקם רוססו בעברית "עם ישראל חי" ו-"העם הנבחר עוצר את הפגיעה של מחר".

רכב שהושחת הלילה בכפר דיר עמאר (צילום: יש דין)

רכב שהושחת בכפר דיר עמאר (צילום: יש דין)

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
קישוטי רמדאן בבית החולים האירופי בח'אן יונס, בדרום רצועת עזה, במרץ 2024 (צילום: רווידה כמאל עמאר)

קישוטי רמדאן בבית החולים האירופי בח'אן יונס, בדרום רצועת עזה, במרץ 2024 (צילום: רווידה כמאל עמאר)

בבית החולים האירופי בעזה משתדלים ליצור אווירת רמדאן

משפחות ואנשי צוות קישטו את בית החולים, שבו מצאו מקלט אלפי עקורים מרחבי עזה, בניסיון נואש להרגיש קצת חגיגיות גם בתנאים האיומים שבהם הם חיים

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf