newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

הצבא פינה בכוח מאחז מחאה פלסטיני שהוקם נגד חוק ההסדרה

פעילים פלסטינים וישראלים מחו באופן בלתי אלים נגד מאחזים יהודים חדשים בבקעת הירדן ונגד החוק שאושר טרומית השבוע. תוך שימוש בגז מדמיע ומכות גורשו הצלמים ומאחז המחאה נהרס. למאחזים היהודים באזור שלום

מאת:

כמה עשרות פעילים פלסטינים וישראלים הקימו אתמול (חמישי) מאחז בבקעת הירדן במחאה על הריסות בתים באזור ועל הקמת שני מאחזים יהודים באזור, שלא מפונים זה מספר חודשים למרות שהצבא מכיר בכך שאינם חוקיים.

תוך שעות בודדות מהקמת המאחז הפלסטיני הגיעו כוחות גדולים של צבא למקום, פינו את המוחים תוך שימוש בגז מדמיע וגז פלפל, עצרו שני פעילים ישראלים והיכו צלמי עיתונות שהיו במקום (ראו וידאו כאן למטה). שישה פעילים נפצעו ונזקקו לאשפוז. המאהל שהוקם במקום, ונקרא על שם יאסר ערפאת לציון יום העצמאות הפלסטיני שחל השבוע, נהרס על ידי הצבא. עם זאת, שני המאחזים היהודיים באזור עדיין עומדים על תלם. שני העצורים הישראלים שוחררו בהמשך, אחד בלילה והשני רק היום אחר הצהריים.

> השקר החדש של הימין: "המדינה הורסת רק ליהודים"

"בחודשים האחרונים הצבא הרס בתים פעמיים בחרבת אל-חמה בבקעת הירדן, ובאותו זמן מתנחלים הקימו מאחזים חדשים באזור", אומר עבדאללה אבו-רחמה מבלעין, חבר בוועדות העממיות נגד הגד וההתנחלויות, שיזמו את פעולת המחאה. "ניסינו לפנות לבית המשפט ולדאוג לפנות את המתנחלים, וזה לא עזר. בנוסף, השבוע הממשלה החליטה לתמוך בהכשרת מאחזים עם חוק ההסדרה, וזה כבר עבר בקריאה טרומית בכנסת. לכן החלטנו שאנחנו צריכים להתנגד לנושא המאחזים.

"כשהגיעו החיילים אתמול אמרנו להם שאם הם רוצים לפנות אותנו הם צריכים לפנות את המתנחלים קודם. הם לא הקשיבו ותקפו אותנו באלימות, והכו גם צלמים. אנחנו נמשיך לנסות להעביר את המסר שלנו נגד המאחזים באמצעים לא אלימים".

> חוק ההסדרה: מעשה בשלוש חמישיות בני אדם

חיילים מפנים בכוח את מאחז המחאה (פלאש90)

נגד חוק ההסדרה. חיילים מפנים בכוח את מאחז המחאה (פלאש90)

בשבועות האחרונים חשפה עמירה הס ב"הארץ" את קיומם של המאחזים היהודיים החדשים ואת העובדה שהצבא כלל לא פועל נגדם. במקביל, השנה האחרונה הייתה אחת מהשנים עם הכי הרבה הריסות בתים של פלסטינים בעשור האחרון. כמו שמציין אבו רחמה, חוק ההסדרה עבר השבוע בקריאה טרומית בכנסת.

פניתי לדובר צה"ל לברר מדוע המאחז הפלסטיני פונה תוך שעות בודדות תוך שימוש באלימות, בעוד ששני מאחזים יהודיים באזור עומדים על תלם. מהצבא נמסר שנושא האכיפה על בנייה לא חוקית נמצא בסמכות המינהל האזרחי. מהמינהל נמסר בתגובה כי "נגד הבנייה הבלתי חוקית במקום נמסרו צווים ואכיפה תבוצע בכפוף לשיקולים מקצועיים ומבצעים". גורמים במנהל גם הוסיפו שההחלטה לפנות את המאחז הפלסטיני אתמול לא הייתה שלהם.

בקיצור – הצדדים מעבירים את האחריות מזה לזה, אבל הסיפור ברור ומוכר לעייפה: מאחזים יהודיים מוקמים ברחבי הגדה המערבית. הממשלה מוכנה לפעול בניגוד לחוק הבינלאומי ובניגוד להמלצות הברורות של היועץ המשפטי לממשלה כדי להעביר חוק של נישול שכל מטרתו לאפשר גזל קרקעת של פלסטינים. אבל כשפלסטינים מקימים מאחז, במחאה על המדיניות הזאת, הם מפוזרים באלימות והמאחז נהרס.

* הפוסט פורסם גם באנגלית באתר 972+.

> "לא מוכנות לקחת חלק בדיכוי": שתי סרבניות מצפון נכלאו

פעילים פלסטינים וישראלים מקימים מאחז מחאה בבקעת הירדן (פלאש90)

פעילים פלסטינים וישראלים מקימים מאחז מחאה בבקעת הירדן (פלאש90)

תפילה במאחז יאסר ערפאת בבקעת הירדן, לפני הפינוי (גיא הירשפלד)

תפילה במאחז יאסר ערפאת בבקעת הירדן, לפני הפינוי (גיא הירשפלד)

חייל ושוטר תופסים פעיל במאחז המחאה (פלאש90)

חייל ושוטר תופסים פעיל במאחז המחאה (פלאש90)

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"לחזור לזירת הפשע": התלמידה הבעייתית שהפכה יועצת חינוכית

כשהיתה תלמידה, התייחסו לנעמי אברהם כ"ילדה רעה". כמבוגרת, ניסתה לתקן את החוויה והיתה למורה וליועצת. בספר שכתבה היא מנסה לשלב בין תובנות שצברה לחוויותיה האישיות. למרות ההצלחות, המסקנה עגומה: מערכת החינוך לא יודעת לגלות אנושיות

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf