newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

מאז מאי, צלם מעזה לא מקבל אישור מישראל לטיפולי עיניים חיוניים

תאמר נסרלדין סעדי זיארה, בן 39 מרפיח שעובד כצלם עיתונות עבור AP, הולך ומאבד את ראייתו, וזקוק לטיפולים שאינם זמינים ברצועה. עד המתקפה בעזה הגיע באופן קבוע לטיפולים בהדסה. מאז, בקשתו להיכנס נדחית שוב ושוב

מאת:

תאמר נסרלדין סעדי זיארה הוא צלם עיתונות בן 39 מרפיח בדרום רצועת עזה, שעובד עבור סוכנות הידיעות AP. ב-2017 הוא אובחן כסובל ממום בעיניים, וראייתו הולכת ומידרדרת. מצבו דורש טיפולים ובדיקות רפואיות שאינם זמינים ברצועת עזה.

לפני המתקפה הישראלית על עזה במאי השנה, זיארה קיבל אישורים מישראל לקבלת טיפולים רפואיים בירדן ובבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, וכבר עבר ניתוח בעינו השמאלית. כשהיה בירדן, נפגש עם אמו בפעם הראשונה מזה כמעט 20 שנה. היא פלסטינית שחיה בלוד, שאינה יכולה לבקר את משפחתה בעזה בגלל אזרחותה הישראלית.

תאמר נסרלדין סעדי זיארה, צלם עיתונות מעזה, מאבד את ראייתו ולא מקבל אישור להגיע לטיפולים (צילום: מוחמד זאנון)

תאמר נסרלדין סעדי זיארה, צלם עיתונות מעזה, מאבד את ראייתו ולא מקבל אישור להגיע לטיפולים (צילום: מוחמד זאנון / אקטיבסטילס)

הפעם האחרונה שבה אושרה בקשתו של זיארה להגיע לטיפול בהדסה היתה ב-24 במאי. מאז, כל בקשותיו מעוכבות והוא החמיץ את התור לטיפול כבר ארבע פעמים.

"בהדסה אמרו לי שאצטרך ניתוח גם בעיני הימנית, אבל זה יהיה אפשרי רק אחרי שהמצב של עיני השמאלית ישתפר. עד מאי היתה לי גישה חופשית להדסה. אחרי זה, כבר הפסדתי ארבע פגישות. הבקשה האחרונה שלי ב-1 באוגוסט לא אושרה בזמן והחמצתי את הטיפול".

מצבו של זיארה לא מאפשר לו לעבוד בעבודתו כצלם. הוא יושב בבית, עם ילדיו, ומנסה להסתכל על הפנים שלהם בקפידה מחשש שלא יוכל לראות אותם בעתיד.

"אני רוצה לחזור למה שהיה בעבר, אפילו לחצי מהראייה שהיתה לי. עליתי במשקל, וכואב לי להישאר בבית ולא להיות בתנועה כמו בעבר. אגיש כמה בקשות שצריך כדי לקבל אישור להגיע לטיפול. גם ב-AP מנסים ולא נפסיק עד שנקבל חדשות טובות. אני חייב את הטיפול הזה. אני לא יכול להישאר בבית ככה. אני סובל כבר שלוש שנים.

"הילדים שלי קטנים, ואישתי תמכה בי לאורך כל הדרך. הילדים רואים את אבא שלהם נשאר בבית, ולא את האבא הפעיל שהם מכירים – שעבד, שלקח אותם החוצה, שלקח אותם לחוף הים. אני לא יכול לעשות שום דבר מזה אתם עכשיו".

"אני כל כך מפחד לאבד את ראייתי. אם אאבד אותה, לא אוכל לעבוד, והעבודה שלי היא כמו אוויר לנשימה בשבילי. ההמתנה היא בלתי נסבלת".

מתאם פעולות הממשלה בשטחים הפנו לשב"כ לצורך קבלת תגובה. פנינו לשב"כ בבקשה לתגובה, והיא תתפרסם אם וכאשר תתקבל.

תאמר נסרלדין סעדי זיארה וילדיו (צילום: מוחמד זאנון / אקטיבסטילס)

תאמר נסרלדין סעדי זיארה וילדיו (צילום: מוחמד זאנון / אקטיבסטילס)

בקבוקי התרופות הריקים של תאמר נסרלדין סעדי זיארה (צילום: מוחמד זאנון / אקטיבסטילס)

בקבוקי התרופות הריקים של תאמר נסרלדין סעדי זיארה (צילום: מוחמד זאנון / אקטיבסטילס)

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן

מרבית האנשים אינם מצליחים להצדיק הפרה בוטה של הקוד המוסרי על ידי מעשיו של הצד השני, נוראים ככל שיהיו. ילדים בעזה על חורבות ביתם (צילום: עמאד נאסר / פלאש90)

הפציעה המוסרית עוד תסתבר כאחד הנזקים הגדולים של המלחמה

פציעה מוסרית היא סינדרום ייחודי המתבטא ברגשות אשמה ובושה ומלווה בתחושת דיכאון, חרדה ואף מחשבות על נזק עצמי. לכשיתבררו הממדים המלאים של הזוועה בעזה, כולנו עלולים להימצא בקבוצת הסיכון

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf