newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

צעדת השיבה בעזה: ארבעה הרוגים ומאות פצועים. דובר צה"ל: מאות פרצו את הגדר

ארגון הסיוע ההומניטארי של האו"ם: מספר הנפגעים בעזה בהפגנות "צעדת השיבה" עולה על כל השלוש השנים האחרונות יחד. עדכון מתמשך

מאת:

[עדכון, 28.4] הבוקר מתמפצעיו נער בן 15, שנפגע מאש צלפים אמש. עזאם עווידה מצטרף לשלושת ההרוגים הנוספים בהפגנה אמש.

*

משרד הבריאות בעזה מדווח על שלושה הרוגים ו-611 פצועים במהלך הפגנות "צעדת השיבה" הנערכות בפעם החמישית ברציפות ביום שישי. אחד ההרוגים הוא עבד אלסלאם בכר, והוא נהרג ממזרח לעיירה ח'וזעה ליד חאן יונס. זהותו של שני ההרוגים האחרים עדיין לא ידועה. הם נהרגו ממזרח לעיר עזה

לפי דיווחי משרד הבריאות, 138 מהפצועים נפגעו מאש חיה, והשאר מכדורי גומי ומגז מדמיע. שניים מהפצועים נמצאים במצב קשה. לפי אותם דיווחים, 19 מהפצועים הם נערים בני פחות מ-18 ושבע מהם הם נשים.  11 מהפצועים הם אנשי שירות הבריאות ועיתונאים. הפגנות היו גם ביציאה הצפונית של רמאללה, קרוב למשרדי הממשל הצבאי בבית אל.

מפגינים בעזה היום, 27.4.18 (צילום: ח'אלד אל-עזאייזה, בצלם)

מפגינים בעזה היום, 27.4.18 (צילום: ח'אלד אל-עזאייזה, בצלם)

מדובר צה"ל נמסר כי "מאות מתפרעים אלימים ניסו לפרוץ לשטח ישראל ולשרוף את גדר המערכת סמוך למעבר קרני. המתפרעים התקרבו לגדר, השליכו מטענים, רימוני-יד ובקבוקי תבערה, יידו אבנים וניסו להצית את הגדר. כוחות צה"ל הגיבו על-פי הנהלים ובלמו את ניסיון החדירה". מקורות פלסטינים  אישרו כי מפגינים אכן הסירו חלק מגדרות התיל בגבול הרצועה הזה.

בוועדה המארגנת את אירועי "צעדת השיבה" ציפו היום להשתתפות אלפים ביום השישי החמישי להפגנות, שהוגדר כיום "הצעירים המתקוממים".

מחנה השיבה היום בעזה, 27.4.18 (צילום: ח'אלד אל-עזאייזה, בצלם)

מחנה השיבה היום בעזה, 27.4.18 (צילום: ח'אלד אל-עזאייזה, בצלם)

על פי נתוני משרד הבריאות הפלסטיני, באירועי "צעדת השיבה", שהחלו ב-30 במארס, נהרגו עד היום מאש הצבא הישראלי ארבעים פלסטינים, יותר מ-5500 נפצעו, מתוכם כ-1500 אושפזו בבתי החולים ברצועה לאחר שנפצעו מירי חי.

ממשרד האו"ם לתיאום עניינים הומניטאריים בשטחים הכבושים (OCHA) נמסר אתמול כי בהפגנות עד כה נפצעו ברצועת עזה הרבה יותר פלסטינים מאשר בכל שלוש השנים שקדמו לכך יחד.  "לעלייה מזעזעת זו יש השלכות הרות אסון על מערכת הבריאות בעזה, שמצבה קשה ממילא,"  אמר המתאם ההומניטרי, ג׳יימי מקגולדריק.. הארגון יעביר לרצועה סיוע חירום של 2.2 מיליון דולר לטפל במצוקה.

ביום רביעי מת מפצעיו אחמד אבו חוסיין, צלם עיתונות עזתי שנפגע מירי ישראלי אף לבש אפוד שנשא עליו את הכתובת "עיתונות". אבו חוסיין הועבר באיחור ניכר לבית חולים ברמאללה ואחר כך לבית החולים שיבא שם מת מפצעיו. אבו חוסיין הוא העיתונאי השני שנהרג מאש ישראלית, ואחד מ-13 עיתונאים שנפצעו עד כה.

מזכ"ל בצלם חגי אלעד ארגון "בצלם" שלח אתמול מכתב למזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש ובו קרא לארגון לפעול לעצירת הירי של צה"ל במפגינים לא חמושים בגבול רצועת עזה. "על האו"ם לעשות כל שביכולתו ובאחריותו כדי להגן על חיי פלסטינים ולוודא שהנורמות הבינלאומיות נשמרות", כתב אלעד במכתבו.

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
בניין שהופצץ בהתקפה אווירית ישראלית ברפיח, ב-4 במרץ 2024 (צילום: עבד רחים ח'טיב / פלאש90)

בניין שהופצץ בהתקפה אווירית ישראלית ברפיח, ב-4 במרץ 2024 (צילום: עבד רחים ח'טיב / פלאש90)

המצב ברפיח מידרדר, ותושבים בורחים למרכז החרב של עזה

האיומים בפלישה, המתקפות המתגברות והתנאים הקשים באוהלים, דוחקים פלסטינים רבים לעזוב את "המקום הבטוח" האחרון ברצועת עזה

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf