newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

יומן מלחמה בתמונות: יום של דם והרס באום אל חיראן

הכוחות שפשטו על הכפר בחשיכה, האלימות וקולות הירי מרחוק, האבל וההרס שנותרו מאחור. צלמת אקטיבסטילס קרן מנור שהתה עם תושבי אום אל חיראן בליל ההריסות הקטלני

מאת:
אום אל חיראן- כמה שעות לוקח לשטח כפר? מבט לפני ואחרי ההריסה, 18 בינואר 2017 (קרן מנור/אקטיבסטילס)

אום אל חיראן- כמה שעות לוקח לשטח כפר? מבט לפני ואחרי ההריסה, 18 בינואר 2017 (קרן מנור/אקטיבסטילס)

הכוחות פושטים לפנות השחר. מאות שוטרים פשטו סביבות השעה 5:30 לפנות בוקר על הכפר הלא מוכר אום אל חיראן, רצו לכיוון המסגד שם חיכו כמה תושבים ופעילים שהגיעו לתמוך בעקבות ההריסות הצפויות, והחלו להדוף אותם באלימות. תוך מספר שניות נשמע ירי חי, תחילה יריות בודדות ולאחריהם צרורות ירי ולאחריהם צעקות של תושבים: "יש אנשים הרוגים" (קרן מנור/אקטיבסטילס)

הכוחות פושטים לפני עלות השחר. מאות שוטרים פשטו בסביבות השעה 5:30 לפנות בוקר על הכפר הלא מוכר אום אל חיראן, רצו לכיוון המסגד שם חיכו כמה תושבים ופעילים שהגיעו לתמוך בעקבות ההריסות הצפויות, והחלו להדוף אותם באלימות. תוך זמן קצר מאוד נשמעו קולות של ירי חי, תחילה יריות בודדות ולאחריהם צרורות ירי וצעקות של תושבים: "יש אנשים הרוגים" (קרן מנור/אקטיבסטילס)

השוטרים מפזרים את הנוכחים תוך שימוש באלימות רבה, רימוני הלם, ריסוס גז פלפל וירי של רימוני ספוג לעבר אנשים. מספר אנשים נפצעים, בינהם חבר הכנסת איימן עודה מהרשימה המשותפת שנפגע מכדורי ספוג שפגעו בראשו ובגבו. (קרן מנור/אקטיבסטילס)

השוטרים מפזרים את הנוכחים תוך שימוש באלימות רבה, רימוני הלם, ריסוס גז פלפל וירי של רימוני ספוג לעבר אנשים. מספר אנשים נפצעים, ביניהם חבר הכנסת איימן עודה מהרשימה המשותפת שנפגע מכדורי ספוג שפגעו בראשו ובגבו. המשטרה טענה כי עודה נפגע כתוצאה מיידוי אבנים של תושבים, אולם עדי ראיה כמו גם עודה עצמו טוענים כי לא נזרקו במקום כלל אבנים, וכי עודה נפגע כתוצאה מירי כדור ספוג שחור. עוד פרט במסכת של דיסאינפורמציה ומניפולציות של המשטרה. (קרן מנור/אקטיבסטילס)

לאחר שהרחיקו את כל האנשים ממרעז הכפר מאות שוטרים פזורים ברחבי הכפר ומסביבו, אין יוצא ואין בא (קרן מנור/אקטיבסטילס)

לאחר שכל האנשים הורחקו ממרכז הכפר, מאות שוטרים פזורים ברחבי הכפר ומסביבו. אין יוצא ואין בא (קרן מנור/אקטיבסטילס)

דחפורים מתחילים להכנס לכפר לביצוע ההריסות. הרב אריק אשרמן עומד בפאתי הכפר עם צילום של אחד התושבים שביתו מועד להריסה וקורא לכוחות: "כל הכבוד! זה אחד המפונים, בן 100. זה מה שעושים- שולחים אדם מביתו בעת זקנתו" (קרן מנור/אקטיבסטילס)

דחפורים מתחילים להכנס לכפר לביצוע ההריסות. הרב אריק אשרמן עומד בפאתי הכפר עם צילום של אחד התושבים שביתו מועד להריסה וקורא לכוחות: "כל הכבוד! זה אחד המפונים, בן 100. זה מה שעושים- שולחים אדם מביתו בעת זקנתו". (קרן מנור/אקטיבסטילס)

דחפורים הורסים בתים באום אל חיראן (קרן מנור/אקטיבסטילס)

הדחפורים הורסים את הבתים באום אל חיראן (קרן מנור/אקטיבסטילס)

שבעה דחפורים עובדים במקביל במספר מוקדי הריסה שונים, בתי מגורים, דירי חיות ומבנים חקלאיים. הרס בכל פינה. (קרן מנור/אקטיבסטילס)

שבעה דחפורים עובדים במקביל במספר מוקדי הריסה שונים, בתי מגורים, דירי חיות ומבנים חקלאיים. הרס בכל פינה. (קרן מנור/אקטיבסטילס)

נשים מקוננות ליד ביתו ההרוס של יעקוב מוסא אבו אלקיעאן שנהרג לפנות בוקר ע"י השוטרים. לטענת המשטרה אבו אלקיעאן נורה לאחר שביצע פיגוע דריסה בשוטרים שהגיעו לכפר אך לטענת עדי ראייה רכבו של אלקיעאן פגע בשוטרים רק לאחר שנורה. משפחתו של אלקיעאן נותרה ללא יעקוב וללא בית להתאבל עליו . (פאיז אבו רמלה/אקטיבסטילס)

נשים מקוננות ליד ביתו ההרוס של יעקוב מוסא אבו אלקיעאן שנורה למוות על ידי השוטרים. לטענת המשטרה אבו אלקיעאן נורה לאחר שביצע פיגוע דריסה בשוטרים שהגיעו לכפר אך לטענת עדי ראייה רכבו של אלקיעאן פגע בשוטרים רק לאחר שנורה. משפחתו של אלקיעאן נותרה ללא יעקוב וללא בית להתאבל עליו . (פאיז אבו רמלה/אקטיבסטילס)

על הריסות הכפר תקים הממשלה ישוב יהודי לתפארת מדינת ישראל. (פאיז אבו רמלה/אקטיבסטילס)

על הריסות הכפר תקים הממשלה ישוב יהודי לתפארת מדינת ישראל. (פאיז אבו רמלה/אקטיבסטילס)

 

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"לחזור לזירת הפשע": התלמידה הבעייתית שהפכה יועצת חינוכית

כשהיתה תלמידה, התייחסו לנעמי אברהם כ"ילדה רעה". כמבוגרת, ניסתה לתקן את החוויה והיתה למורה וליועצת. בספר שכתבה היא מנסה לשלב בין תובנות שצברה לחוויותיה האישיות. למרות ההצלחות, המסקנה עגומה: מערכת החינוך לא יודעת לגלות אנושיות

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf