newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

צפו: חשד לדריסת מפגינה במחאה בתל אביב

עדי ראייה מדווחים שרכב מסוג מאזדה שעמד בצומת הרחובות הרכבת ובגין האיץ באופן פתאומי ופגע במפגינה, שפונתה באמבולנס. המפגינים מנסים להתקדם לעבר איילון. 12 מפגינים נעצרו

מאת:

לפי דיווחים של עדי ראייה, רכב מסוג מאזדה שעמד בצומת הרחובות בגין והרכבת בפקק, האיץ באופן פתאומי ופגע במפגינה שהשתתפה במחאה במקום. כתוצאה מכך המפגינה נפלה לקרקע ופונתה באמבולנס. אחד מעדי הראייה אמר כי הנהג הדורס ניסה לעבור בתוך הקהל שלא איפשר לו, ואז "ללא שום ספק האיץ בכוונה, פגע במפגינה ועבר ברמזור אדום".

מהמשטרה נמסר בתגובה לדיווח: בהמשך לפניות כתבים ופרסומים בדבר דריסת מפגינה במהלך המחאה בתל אביב, הדיווח נמצא בבדיקה של המשטרה אולם נכון לשעה זו טרם אותר אירוע שכזה.

כאלף איש התכנסו בשעה 8 כיכר הבימה בת"א למחאה נגד החוק המונע הפגנות, קראו "ישראל לא תהיה דיקטטורה" ו"סגר פוליטי". המשטרה הודיעה שההפגנה לא חוקית משום שלא שומרים על מרחק, והמפגינים התחילו לצעוד ברחובות. אנשים עודדו מהמרפסות וחלק הצטרפו לצעדה.

הפגנה בתל אביב, 1 באוקטובר 2020 (צילום: אורן זיו)

הפגנה בתל אביב, 1 באוקטובר 2020 (צילום: אורן זיו)

המפגינים צעדו דרך רוטשילד ורחוב הרכבת לכיוון לגארדיה. כ-100 מטר לפני מחלף לגארדיה באיילון המשטרה חסמה אותם והדפה את המפגינים בכוח ובעזרת פרשים. המפגינים הגיעו לקרבת איילון אבל המשטרה לא איפשרה להם להגיע לכביש.
בצומת הרחובות המסגר והרכבת עצרה המשטרה כמה מפגינים. המשטרה פיזרה את המפגינים במקום בכוח, אבל המפגינים מוסיפים להתקדם משם.

מדוברות המשטרה במרחב ירקון נמסר כי 12 מפגינים נעצרו במהלך ההפגנה הערב עד כה. לשון ההודעה: "בשעות האחרונות מתקיימת בתל אביב מחאה במהלכה נחסמו לתנועת כלי רכב רחובות בעיר. המשטרה פועלת בכוחות גדולים, תוך מזעור הפגיעה בשגרת החיים של התושבים המתגוררים באזור. לצערנו חלק גדול מהמפגינים חסמו צירי תנועה, פרצו חסימות שהציבה המשטרה ולא שעו להוראות השוטרים. מפקד המשטרה במקום הודיע למפגינים כי מדובר בהפגנה לא חוקית והודיע כי יש להם זמן סביר כדי להתפזר ולעזוב את המקום. משהמשיכו המפגינים את ההתפרעות ומשלא שעו להוראות המשטרה, הוחל בפיזורם תוך ביצוע מעצרים. עד כה נעצרו 12 מפרי סדר. המשטרה שבה וקראה למשתתפי המחאה להישמע להוראות השוטרים, לשמור על הסדר הציבורי וכן להקפיד על קיום הנחיות משרד הבריאות לעניין נגיף הקורונה לצורך שמירה על בריאות הציבור ומניעת הדבקה המונית. עד כה חולקו כמה עשרות דוחות בגין חריגה מהנחיות משרד הבריאות. המשטרה קוראת למפגינים להישמע להנחיות ולהוראות השוטרים ולחדול מהפרות הסדר".

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן

רוח של יד קלה על ההדק. אמו של יעקוב טוחי המנוח בהפגנה מול בית משפט השלום בתל אביב, 17 באפריל 2024 (צילום: אורן זיו)

זעם ביפו בעקבות הרג טוחי: "מדיניות של הבחנה בין דם לדם"

הריגתו של יעקוב טוחי בידי שוטר לא בתפקיד איחדה את התושבים הערבים והיהודים שליוו אותו יחדיו בדרכו האחרונה, אך גם החזירה את טראומת מאי 2021 ואת החשש מפני ההסלמה שמחוללים כיתות הכוננות והגרעינים התורניים

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf