newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

חיילים ירו למוות בפלסטיני בקלנדיה בזמן שצפה בבנו נעצר

סמיר אסלאן עמד במרפסת והשקיף על חיילים עוצרים את בנו בן ה-17, רמזי. בתגובה לזריקת אבנים מהגגות, חיילים ירו עשרות כדורים לכמה כיוונים. סמיר נפגע בחזה, ומת מפצעיו זמן קצר לאחר מכן. "הבן שלו לא יודע שהוא נהרג", סיפרה מירווה אשתו בבכי

מאת:

חיילים ירו הלילה (חמישי) למוות בפלסטיני בן 41 במחנה הפליטים קלנדיה שליד ירושלים, לאחר שהגיעו לעצור את בנו.

על פי עדויות של בני משפחה ושכנים, סמיר אסלאן נורה בחזהו כשעמד במרפסת ביתו והשקיף על בנו בן ה-17 כשנלקח למעצר. על פי העדים, הבן הוכה על ידי חיילים. האב נפצע באורח אנוש, מירי, לפי תיעוד וממצאים בשטח, של עשרות כדורים שהחיילים ירו לכמה כיוונים – ומת מפצעיו זמן קצר אחר כך.

על פי גורמים פלסטיניים, זהו ההרוג השביעי בגדה המערבית מתחילת השנה. בשנה שעברה נהרגו 154 פלסטינים בגדה, שיא של 17 שנה. לפי דובר צה"ל, בפעילות הלילה נעצרו שישה אנשים בקלנדיה, ו-17 ברחבי הגדה.

בבית המשפחה, בסמטה בלב מחנה הפליטים שבין ירושלים לרמאללה, התכנסו משעות הבוקר עשרות קרובים ושכנים. לאסלאן היו שמונה בנים ובנות. הוא עבד בחנות מזון בעיירה הסמוכה א-ראם.

לפי עדים, הכוחות הגיעו למחנה בין שתיים לשלוש בלילה, פרצו את דלת ביתו של אסלאן וחיפשו את רמזי, בנו. כשהבן נלקח, האב יצא למרפסת בקומה השנייה, השקיף על מעצר בנו וקרא אליו מילות עידוד. זמן קצר לאחר מכן נורה.

מירווה, אשתו של אסלאן, סיפרה הבוקר, כשהיא מוקפת בבני משפחה ומנחמים: "החיילים סירבו לתת לבן שלי להתלבש או ללכת לשירותים. רציתי לחבק אותו, אבל חייל כיוון אלי את הנשק ואמר שזה אסור. הם אמרו שהם רוצים לקחת אותו החוצה, למטה, ביקשנו מהם שלא ירביצו לו, והם אמרו שלא ירביצו. ואז לקחו אותו ליד עמוד החשמל והחלו להכות אותו, עם הנשק ובבעיטות. אבא שלו יצא למרפסת, ואז ירו בו. קראתי לאמבולנס. הם עוד ירו ואמרו לנו להיכנס הביתה. עברה כשעה עד שאמבולנס פינה אותו.

"הבן שלו לא יודע שהוא נהרג", הוסיפה מירווה בבכי.


ראווה, אחת מבנותיו של אסלאן, סיפרה: "ישנתי, והתעוררתי כשחייל מעליי. הם אמרו שבאו לחפש את רמזי. אבא שלי דיבר עם הקצין ואמר שאין בעיה, שהוא יביא אותו. הם חיפשו את הטלפון שלו פה בבית, ולאחר מכן בדירה למטה. כשהם יצאו היו זריקות אבנים, והחיילים ירו. ראיתי את אבא שלי נפצע במרפסת".

הקירות מסביב לבית מכוסים בגרפיטי של הרוגים קודמים מהמחנה, וציורי רובים ודגלי פלסטין. הבוקר אפשר היה לראות ליד בית המשפחה תרמילים רבים, עדות לירי המסיבי. גם בניין שנמצא ממול לביתו של אסלאן נפגע מכדורים בקיר בקומה השלישית.

עדנאן, שכנו של אסלאן, סיפר על אירועי הלילה כשהוא עומד ברחוב מתחת לבית המשפחה: "החיילים עצרו את בנו של סמיר. הוא יצא למרפסת, וכשהוציאו את הבן לרחוב צעק לו: 'אל תדאג, תהיה חזק', כדי לעודד אותו". לאחר מכן, לפי עדנאן ולפי תיעוד מהשטח, החלו זריקת אבנים וחפצים לעבר החיילים מהגגות, והחיילים ירו עשרות כדורים. "אחד הכדורים פגע בסמיר. הורידו אותו לרחוב", אמר עדנאן, והצביע על נקודה שבה ניתן לראות כתמי דם. בתיעוד מצולם מהאירוע נראים חיילים כשהם עומדים מסביב לאסלאן השרוע על הקרקע. בנו עדיין עצור.

מסע ההלוויה של אסלאן יצא מבית החולים ברמאללה ב-11 הבוקר. מאות השתתפו בתהלוכה. גופתו הובאה לבית המשפחה, משם למסגד, ואז לבית הקברות.

מדובר צה"ל נמסר: "במהלך פעילות הכוחות במחנה הפליטים קלנדיה שבמרחב חטיבת בנימין נעצרו שישה מבוקשים ואותרו רובה מסוג M16, חלקי רובה, תחמושת וכספי טרור. במהלך הפעילות, חשודים יידו אבנים ובלוקים מגגות הבתים לעבר הכוחות באופן שסיכן את חיי הלוחמים, שהגיבו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי. זוהתה פגיעה".

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
מחאה של רבנים מול מחסום ארז (צילום: אורן זיו)

ההתעלמות מהסבל בעזה מנוגד למסורת היהודית. מחאה של רבנים מול מחסום ארז (צילום: אורן זיו)

רבניות הפגינו נגד ההרעבה של עזה. "היהדות דורשת לתת אוכל לרעבים"

אמריקאים וישראלים מארגון "רבנים למען הפסקת אש" ערכו צעדת מחאה ביום שישי ליד מעבר ארז בדרישה להכניס מזון לרצועה. "אם למסורת יש משמעות, אסור לתת לאנשים בעזה למות ברעב", אמרה אחת המפגינות. 7 נעצרו

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf