newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

הישראלים יציצו מהחלון ויבינו: הפתרון הוא כאן ולא באבו דאבי

איש לא זוכר את הוועידה הכלכלית שנערכה בבחריין לפני שנה בסך הכל. זה גם מה שיקרה להסכם תל אביב-אבו דאבי שנחתם בלחץ של טראמפ. אנחנו הפלסטינים נישאר בארץ הזו וכשהישראלים ירצו פתרון, הם יחפשו אחרינו

מאת:

לפני כשנה, בעידודו של טראמפ ואחרי מאמצים שאין לתארם של חתנו קושנר, ובהשתתפות של אף אחד, קיימה בחריין בבירתה מנאמה את ועידת בחריין לשלום כלכלי. ארה"ב נתנה לה את השם הרשמי "סדנה לשלום למען השגשוג".

טראמפ יחלוף ונתניהו יחלוף ופלסטין תישאר כאן במקום ובזמן. נתניהו בביקור בצבא (צילום: חיים זך / לע"מ)

טראמפ יחלוף ונתניהו יחלוף ופלסטין תישאר כאן במקום ובזמן. נתניהו בביקור בצבא (צילום: חיים זך / לע"מ)

הוועידה הפכה לבדיחה אצל המומחים המדיניים. בזמנו נאמר שמטרתה היא לעודד השקעות באדמות הפלסטיניות. מאז איש לא השקיע אפילו דולאר אחד בפלסטין. נהפוך הוא: עצרו את התמיכה, מנעו השקעות ועשו מצור על ממשלתו של מוחמד אשתייה עד עצם היום הזה. זו לא היתה ועידה מדינית ולא היתה ועידה כלכלית והיא מתה במקום ואיש אינו זוכר אותה.

הסכם אבו דאבי-תל אביב, הסכם שטראמפ כפה שיחבקו ויאמצו אותו משום שסבר שהוא שומר על כבודו אל מול הכישלון המחפיר של עסקת המאה וכדי לחזק את הדימוי שלו בלב קמפיין הבחירות ולפצות על החיסון שמצאה רוסיה.

אני לא עומד ובוכה מול הסכם אבו דאבי-תל אביב, ואני אמשיך הלאה בפסימיזם ואומר שסולטנות עומאן וממלכת בחריין ואולי גם סודאן ומדינות ערביות אחרות משתוקקות לנורמליזציה עם ישראל. ייתכן שטרמאפ יכפה עליהן להכריז זאת לפני מועד הבחירות באמריקה. ואז מה יקרה? ומה תרוויח ישראל?

כל מתנחל וכל ישראלי, לפני שיפתח את בקבוקי השמפניה, שיביט מחלון ביתו ויבחין שהפלסטינים נמצאים במקומם. לא השתנה אצלם דבר. הם נשארים.

ואחרי שתסתיים חגיגת חיסון הנורמליזציה, יחזור ההיגיון אל הישראלים והם יגלו שוב כי הפתרון נמצא כאן, ולא במנאמנה או באבו דאבי או בח'רטום או במסקט. כאן יושבים בעלי העניין ולכאן ישוב הנושא ונותן הישראלי ויחפש אחרי הנושא ונותן פלסטיני.

הסכם אבו דאבי הוא כמו ועידת מנאמה. מטרה שנמצאת מחוץ להישג יד וקהל אדיש מחא לה כף. מטרה שאי אפשר להשיגה למרות מחיאות הכפיים של הקהל שאחזה בו התלהבות וקם והריע.

רצועת עזה נצורה ותחת התקפה, והגדה המערבית נצורה ותחת כיבוש, וירושלים נחטפה בידי הגדר שהקים שרון ותושביה אינם באים אליה.

ומקץ חודשים או שנים, ייעלם טראמפ כפי שנעלמו עשרות נשיאים לפניו וייעלם נתניהו כמו קודמיו ופלסטין תישאר קיימת במקום ובזמן.

נישאר אנחנו והיהודים המתנחלים על הארץ הזו. ובינינו ובינם יתארכו הימים עד כמה שיתארכו.

כל בירות העולם לא יועילו להם (ליהודים – המתרגם) ולא יעניקו להם את זכות הקיום ואת שלוות הנפש. והם יחזרו אל סמטאות המחנות ויחפשו אחרי נושא ונותן ויחפשו אחרי פתרון.

"אנחנו ואתם והזמן ארוך".

נאסר לחאם הוא עורך סוכנות מען, שם הופיע המאמר במקור. תרגם: מירון רפופורט

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"לחזור לזירת הפשע": התלמידה הבעייתית שהפכה יועצת חינוכית

כשהיתה תלמידה, התייחסו לנעמי אברהם כ"ילדה רעה". כמבוגרת, ניסתה לתקן את החוויה והיתה למורה וליועצת. בספר שכתבה היא מנסה לשלב בין תובנות שצברה לחוויותיה האישיות. למרות ההצלחות, המסקנה עגומה: מערכת החינוך לא יודעת לגלות אנושיות

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf