newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

בקשה מאריה דרעי: אפשר לפעיל שמאל לבקר את אמו החולה

דרור פיילר, שכניסתו לישראל נאסרה אחרי המשט לעזה, מבקש לבקר אצל אמו החולה בת ה-97. משרד הפנים דורש ממנו ערבות של 100,000 שקל. ח"כ תומא-סלימאן מבקשת להפחית את הערבות. "ייתכן שלא יוכלו להתראות יותר בכלל"

מאת:

ח"כ עאידה תומא-סלימאן (חד"ש) פנתה במכתב לשר הפנים אריה דרעי בבקשה להפחית מהערבות שנדרש לשלם דרור פיילר, פעיל שמאל ישראלי החי בשבדיה, המבקש לבקר את אמו החולה בת ה-97.

נפגשו בפעם האחרונה ב-2013. דרור פיילר ואמו פנינה

נפגשו בפעם האחרונה ב-2013. דרור פיילר ואמו פנינה

דרור פיילר, המחזיק אזרחות שבדית, היה מעורב במשטים שניסו לשבור את המצור על עזה. לאחר השתתפותו ב"משט החירות" שהוביל הארגון הטורקי IHH ב-2010, הוצא נגדו איסור כניסה לישראל למשך עשר שנים. הצו הוארך מאוחר יותר עד לשנת 2025.

במשך השנים ביקש פיילר שיתאפשר לו להגיע לישראל כדי לבקר את אמו פנינה פיילר, שהיא היום בת 97. השניים נפגשו לאחרונה ב-2013 מחוץ לתחומי ישראל, אבל בשנים האחרונות מצבה הבריאותי הורע.

עם ההידרדרות הנוספת במצבה הבריאותי, פיילר ואמו חידשו את הבקשה לאפשר לו לבקר בישראל. שר הפנים אישר את הבקשה, אבל דרש מפיילר להפקיד ערבות בסכום 100,000 שקל. פיילר מתקשה להשיג את הסכום.

תומא סלימאן ביקשה מדרעי להפחית מסכום הערבות. "דרור ואמו פנינה לא נפגשו מאז שנת 2013", נאמר במכתב. "מצד אחד דרור לא מצליח להיכנס לישראל ומצד שני מצבה הבריאותי של פנינה מונע ממנה לצאת אפילו מביתה".

לדברי תומא-סלימאן, סכום הערבות הוא גבוה מאוד כשלעצמו, בוודאי בימים אלה של משבר כלכלי. "כולי תקווה כי המצב ההומניטארי החריג יוביל לכך שתאשר את כניסתו של דרור לפגוש את אמו בערוב ימיה, בתנאים פחות קשוחים – סכום ערבות סמלי והארכה של משך הביקור", כתבה תומא-סליאמן. "אם לא יפגוש אותה בקרוב, עם כל הצער, ייתכן והם לא יזכו להיפגש שוב בכלל".

תגובת משרד הפנים טרם נמסרה.

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן

מרבית האנשים אינם מצליחים להצדיק הפרה בוטה של הקוד המוסרי על ידי מעשיו של הצד השני, נוראים ככל שיהיו. ילדים בעזה על חורבות ביתם (צילום: עמאד נאסר / פלאש90)

הפציעה המוסרית עוד תסתבר כאחד הנזקים הגדולים של המלחמה

פציעה מוסרית היא סינדרום ייחודי המתבטא ברגשות אשמה ובושה ומלווה בתחושת דיכאון, חרדה ואף מחשבות על נזק עצמי. לכשיתבררו הממדים המלאים של הזוועה בעזה, כולנו עלולים להימצא בקבוצת הסיכון

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf