newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

שניים עשר אסירים פוליטיים איראניים פתחו בשביתת רעב

האסירים הכריזו על מחאתם בעקבות התקפה אלימה של כוחות הביטחון על אגף האסירים הפוליטיים בכלא אווין שבטהראן שהותירה רבים פצועים קשות

מאת:

בעקבות המתקפה האלימה של כוחות הביטחון על אגף 350 בכלא אווין בטהראן בו כלואים מרבית האסירים הפוליטיים ופציעתם האנושה של רבים מן האסירים, ולאור ההכחשה של הגורמים הרשמיים במדינה את האירועים האלימים, הכריזו 12 מקרב האסירים על פתיחה בשביתת רעב החל מהיום, יום שני, 21 באפריל. במכתב פתוח שפרסמו מן הכלא, הם מסבירים את הרקע להחלטתם:

בשם האל המבורך,

האל סולד מדברי זעם אלא אם נעשה לך עוול

העם האיראני האציל,

ביום חמישי 17 באפריל התרחשו באגף 350 של כלא אווין, בו מוחזקים מרבית האסירים הפוליטיים, אירועים שאין דרך לכנותם אלא כאסון, והאסירים היו נתונים למתקפה שרוב אזרחי המדינה שמעו אודותיה ברמה כזו או אחרת.

פירוט המתקפה האלימה וחסרת התקדים מצד כוחות בלבוש אזרחי וכן כוחות הביטחון של הכלא כנגד אסירי האגף כבר הובא בהרחבה לידיעת נשיא המדינה וראש המועצה העליונה לביטחון לאומי וכן לידיעתו של התובע הכללי של טהראן בצירוף עדויות מפורטות על הפשעים.

מתקפה זו הותירה מאחוריה מספר רב של פצועים ושילחה 32 מתוכם אל תאי הבידוד ואל מרפאת הכלא, כאשר אחדים מתוכם סובלים מפציעות קשות ביותר ומצבם חמור ומעורר דאגה. בנוסף לפצועים שהוצאו מן האגף, ישנו מספר משמעותי של אסירים פצועים הנמצאים עדיין בפנים ולמרבה הצער הטיפול הרפואי בהם מתעכב.

יש מקום להצטער על כך כי במקום לטפל באירועים בלתי חוקיים אלה ולמצות את הדין עם האחראים להם, חלק מהגורמים המוסמכים הכחישו את שקרה במהלך ראיונות והתבטאויות פומביות, דבר שהוא בבחינת תמיכה ברורה בפושעים ובפורעי החוק.

חלק ניכר מאסירי האגף הכריז על כוונתו לפתוח בשביתת רעב, ואחדים כבר החלו בה. אנו, החתומים מטה, נתחיל בשביתת רעב מצהרי יום שני, 21 באפריל, במחאה על המתקפה הבלתי חוקית והפרת זכויות האסירים, וכן במחאה על ההתעלמות מהפשעים שנעשו באגף והפצת מידע כוזב במטרה להסתיר את העובדות.

אנו מתפללים לאל כי צעד צנוע זה ישמש כמנוף לשיקום זכויותיהם הנרמסות של הקורבנות.

על החתום:

1. חסן אסדי זיד-אבאדי

2. אמיר אסלאמי

3. אכבר אמיני ארמכי

4. עמאד בהאוור

5. קרבאן בהזאדיאן נז'אד

6. מסעוד פדראם

7. אמין צ'אלאכי

8. מחמד-צאדק זבאני אמלשי

9. עלי-רזא רג'אא'י

10. סיד חסין רונקי מלכי

11. רזא שהאבי

12. מחסן מיר-דאמאדי

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"לחזור לזירת הפשע": התלמידה הבעייתית שהפכה יועצת חינוכית

כשהיתה תלמידה, התייחסו לנעמי אברהם כ"ילדה רעה". כמבוגרת, ניסתה לתקן את החוויה והיתה למורה וליועצת. בספר שכתבה היא מנסה לשלב בין תובנות שצברה לחוויותיה האישיות. למרות ההצלחות, המסקנה עגומה: מערכת החינוך לא יודעת לגלות אנושיות

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf