newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

שבוע 50 ברציפות נגד שחיתות בפתח תקווה: "רבין תמיד לקח אחריות"

מאות מפגינים התכנסו מול בית היועמ"ש בפתח תקווה במחאה על השחיתות השלטונית, הפלגנות והשנאה שמייצר ראש הממשלה. "גם השחיתות וגם השנאה הם כרסום יסודות הדמוקרטיה"

מאת:

כתבו ודיווחו: אורלי נוי, יעל מרום

בזמן שאת כיכר רבין בתל אביב מילאו עשרות אלפי בני אדם, באירוע המרכזי לציון 22 שנים לרצח ראש הממשלה יצחק רבין, התכנסו כמה מאות מפגינים עקשנים בכיכר גורן בפתח תקווה. ההפגנה השבועית נגד שחיתות שלטונית מול ביתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט – ה-50 ברציפות – עמדה הפעם בסימן זיכרון לרצח רבין, ורבים מהדוברים התייחסו לאירועים שהובילו אליו, לניסיונות לטשטש ולהכחיש את הרקע הפוליטי לרצח וללקח שיש ללמוד ממנו.

המפגינים הדליקו נרות זיכרון ועמדו דקת דומיה לזכר ראש הממשלה שנרצח. במהלך דקת הדומיה המשתתפים בהפגנת הנגד מטעם מפלגת השלטון, שבעה במספר, שרו "עם ישראל חי" כשהם מלווים בתופים והגברה.

> איזה דמוקרטיה ואיזה נעליים: לשמאל אין מושג על מה הוא נאבק

נרות לזכר ראש הממשלה שנרצח יצחק רבין. שוע 50 ברציפות מול בית היועמ"ש בפתח תקווה (אורלי נוי)

נרות לזכר ראש הממשלה שנרצח יצחק רבין. שבוע 50 ברציפות מול בית היועמ"ש בפתח תקווה (אורלי נוי)

"הוא לא ידע...". מאות מפגינים, שבוע 50 ברציפות מול בית היועמ"ש בפתח תקווה (אורלי נוי)

"הוא לא ידע…". מאות מפגינים, שבוע 50 ברציפות מול בית היועמ"ש בפתח תקווה (אורלי נוי)

המפגינים שכינו את נתניהו "עבריין נמלט שברח ללונדון", מחו על הפיכת העצרת המרכזית לזכר רצח רבין ללא פוליטית וקראו: "לא נשכח ולא נסלח", "הון שלטון, עולם תחתון", "כל מוצ"ש אצל היועמ"ש". הם אחזו שלטים בהם "BB נגד המדינה", "רבין תמיד לקח אחריות", "הוא לא ידע…", וגם צוללות צהובות בשם "אח"י שוחד" ו"אח"י קומבינה".

דוד מזרחי, ממנהיגי מחאת הנכים ובן לזוג הורים נכים ומי שהיה אחד ממנהיגי ארגון "לה פמיליה", אמר במהלך ההפגנה: "עוני מוביל לפשע מוביל לגזענות. מי שחיבק אותי כילד היו הכהניסטים. כבר עשר שנים ראש ממשלת ישראל מייצר פלגנות, הם ואנחנו". הוא הוסיף: "אנחנו חיים בדמוקרטיה דיקטטורית. עבדתי עם פועל ערבי שהרווחתי פי 4 ממנו רק כי אני יהודי. זה לא צדק".

אלדד יניב, מי שעוד עשוי להיכנס לכנסת הנוכחית כחבר כנסת ברשימת המחנה הציוני, קרא לקהל להרים ראש "אנחנו זוכרים את יצחק רבין, אבל אנחנו אנשים זקופים וגאים". יניב דיבר על הרחובות שהופקרו לפני רצח רבין לטובת מפגיני הימין, ואמר: "אנחנו למדנו את הלקח .22 שנה אחרי אנחנו ברחובות, 50 שבועות, ואנחנו לא נוותר". הוא הוסיף "גם השחיתות וגם השנאה הם כרסום יסודות הדמוקרטיה".

אלי ביתאן, אחד מעורכי שיחה מקומית, אמר למפגינים: "כשמה שיש לנו זה סדום ועמורה, מה שדרוש זאת מהפכה!" ביתאן הזכיר למפגינים מי באמת מפחיד את השלטון "אמנם עכשיו מתכנסים עשרות אלפי אנשים בכיכר רבין בתל אביב, אבל נתניה, ארדן, מנדלבליט, כולם שואלים: 'כמה אנשים הגיעו היום לפתח תקווה?'".

עוד בין הדוברים והדוברות- דביר קריב, איש השב"כ שחקר את יגאל עמיר אחרי הרצח, המשוררת שמרית אור, מהמפגינות הוותיקות בפתח תקווה שהקריאה משיריה, אורנה אנג'ל והופיע דניאל עמית, אוטיסט גאה, ששר את השיר "שער הרחמים" של מאיר בנאי.

> השנה עצרת רבין שלי תהיה בפתח תקווה

אלי ביתאן, מעורכי שיחה מקומית, בהפגנה ה-50 נגד שחיתות שלטונית מול בית היועמ"ש בפתח תקווה (אורלי נוי)

אלי ביתאן, מעורכי שיחה מקומית, בהפגנה ה-50 נגד שחיתות שלטונית מול בית היועמ"ש בפתח תקווה (אורלי נוי)

שבוע 50 ברציפות מול בית היועמ"ש בפתח תקווה (אורלי נוי)

שבוע 50 ברציפות מול בית היועמ"ש בפתח תקווה (אורלי נוי)

דוד מזרחי. שבוע 50 ברציפות מול בית היועמ"ש בפתח תקווה (אורלי נוי)

דוד מזרחי. שבוע 50 ברציפות מול בית היועמ"ש בפתח תקווה (אורלי נוי)

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"לחזור לזירת הפשע": התלמידה הבעייתית שהפכה יועצת חינוכית

כשהיתה תלמידה, התייחסו לנעמי אברהם כ"ילדה רעה". כמבוגרת, ניסתה לתקן את החוויה והיתה למורה וליועצת. בספר שכתבה היא מנסה לשלב בין תובנות שצברה לחוויותיה האישיות. למרות ההצלחות, המסקנה עגומה: מערכת החינוך לא יודעת לגלות אנושיות

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf