newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

צעיר נהרג בנבי סאלח: "ידענו שהפשיטות ייגמרו באסון"

עז א-דין תמימי בן ה-21 נהרג במהלך עימותים עם כוחות שנכנסו לכפר נבי סאלח כדי לבצע מעצרים. הוא נורה בחזהו ובצווארו. זהו ההרוג השלישי בכפר מאז החלה בו התקוממות עממית בלתי חמושה

מאת:

צעיר בן 21 מנבי סאלח, עז א-דין תמימי, נורה הבוקר למוות על ידי חיילים. תמימי נהרג לאחר שכוח צבא נכנס לכפר כדי לבצע מעצרים. על פי גרסת הצבא תמימי יצא עם עוד מספר צעירים מן הכפר כדי להתעמת עם החיילים. הוא התקרב לחיילים ויידה אבן שפגעה בראשו של אחד החיילים שהגיב בירי. על פי העדויות שהגיעו ל"שיחה מקומית", תמימי נורה פעמיים, בחזהו ובצווארו ממרחק של כחמישים מטרים. דובר צה"ל מסר כי אף חייל לא נפצע וכי האירוע מתוחקר.

בחודש פברואר האחרון הגיעו כוחות צבא לביתו של עז א-דין תמימי. כשלא מצאו אותו בבית עצרו את הוריו ואחיו ולקחו אותם לחקירת שב"כ בכלא עופר. תושבים בכפר מספרים שבמהלך החקירה אוימו כי אם עז לא יסגיר את עצמו הצבא יגיעו שוב ושוב ויעצור את האם, שבסוף זה יסתיים במותו.

עז א-דין תמימי הוא ההרוג השלישי בכפר מאז החלה בו ההתקוממות העממית הבלתי חמושה נגד הכיבוש לפני מעל לעשור. התושבים בכפר, שמונה מעל ל-500 תושבים, נתונים מאז החליטו להרים ראשם, תחת איומים יומיומיים של מעצרים, פשיטות ליליות ויומיות, ואלימות קשה. עהד תמימי ואמה נרימאן, עדיין נתונות במעצר מאז התפרסם סרטון בו ניסו לסלק מחצרן חיילים חמושים.

צעירים מנבי סאלח מציגים את חולצתו המחוררת של עז א-דין תמימי שנורה למות על ידי חיילים. 6 ביוני 2018 (אורן זיו / אקטיבסטילס)

צעירים מנבי סאלח מציגים את חולצתו המחוררת של עז א-דין תמימי שנורה למות על ידי חיילים. 6 ביוני 2018 (אורן זיו / אקטיבסטילס)

גופתו של עז א-דין תמימי אמורה להימסר לידי משפחתו בקרוב בבית החולים ברמאללה. משם יצא מסע הלוויתו. הוא ייקבר בשעה חמש בכפרו נבי סאלח. בבית החולים שוהים כעת קרובים וחברים. ביניהם גם שכנתו של עז, מנאל תמימי, שסיפרה ל"שיחה מקומית": "עז נורה מספר פעמים בעבר. הוא נעצר בפעם הראשונה בגיל 14. הוא היה אמיץ, תמיד היה הראשון לצאת להפגנות ולעימותים. הוא היה מבוקש שלושה חודשים וידענו שהפשיטות ייגמרו באסון. כל המטרה שלהן היא להעביר מסר למשפחת תמימי".

השבוע הודיעה הפרקליטות כי היא חוזרת בה מכתב אישום שהוגש נגד חייל וקצין שירו בנער סמיר עווד בכפר בודרוס בינואר 2013. השניים, שירו בנער שברח מהם, לאחר שנקלע למארב שהעמידו סמוך לגדר, כשהוא לא חמוש. הם ירו בו מאחור שוב ושוב לאחר שכבר נפצע מנפילה וניסה לברוח מהם. למרות זאת הואשמו בתחילה ב"מעשה פזיזות ורשלנות". ההחלטה השבוע מגיעה לאחר שעורכי דינם העלו טענות על אכיפה בררנית נגד השניים, מאחר ובמקרים דומים רבים חיילים לא הועמדו בכלל לדין. ואכן, מבקשת חופש מידע שהגישו עורכי הדין עלה כי מתוך 114 חקירות מצ"ח שנפתחו במקרים בהם חיילים הרגו פלסטינים, הגישה המדינה כתבי אישום רק בשלושה. יש לזכור זאת כשדובר צה"ל מודיע כי האירוע מתוחקר.

הפוסט פורסם גם באנגלית במגזין 972+.

אביו של עז א-דין תמימי בבית החולים ברמאללה (אורן זיו / אקטיבסטילס)

אביו של עז א-דין תמימי בבית החולים ברמאללה (אורן זיו / אקטיבסטילס)

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
ההיסטוריה היהודית תהיה מוכתמת במה שישראל עשתה בעזה. פלסטינים אחרי הפצצה ברפיח, אפריל 2024 (צילום: עבד רחים ח'טיב / פלאש 90)

ההיסטוריה היהודית תהיה מוכתמת במה שישראל עשתה בעזה. פלסטינים אחרי הפצצה ברפיח, אפריל 2024 (צילום: עבד רחים ח'טיב / פלאש 90)

כן, זה רצח עם

ברוב המקרים של רצח עם, מבוסניה עד נמיביה, מרוואנדה עד ארמניה, מחוללי הרצח אמרו שהם פועלים מהגנה עצמית. העובדה שמה שקורה בעזה לא דומה לשואה, כותב חוקר השואה עמוס גולדברג, לא אומרת שזה לא ג'נוסייד

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf