newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

חגיגה בבלפור: אחרי טראמפ, נתניהו הבא בתור

ההכרזה הרשמית על ניצחונו של ג'ו ביידן וההפסד של טראמפ תפסו את המפגינים בבלפור בדרך למחאה השבועית. "מקווה שבקרוב נראה דברים באלה אצלנו, פחות תרבות של שקרים, יותר תרבות של תקווה ולקיחת אחריות", הם אמרו

מאת:

את הבשורה על הניצחון הרשמי של ג'ו ביידן בבחירות לנשיאות בארה"ב קיבלו המפגינים בכיכר פריז בירושלים לאחר שהמחאה השבועית כבר החלה. רבים מהם הביעו שמחה ותקווה שגם ראש הממשלה בנימין נתניהו יילך בקרוב.

אלתרה שלט לפני שיצאה מהבית. מפגינה הערב בבלפור אחרי ההודעה על הניצחון של ביידן (צילום: אורן זיו)

אלתרה שלט לפני שיצאה מהבית. מפגינה הערב בבלפור אחרי ההודעה על הניצחון של ביידן (צילום: אורן זיו)

חלק מהמפגינים, שהגיעו לאחר ההכרזה הרשמית על הניצחון של ביידן, הכינו שלטים בכתב יד שמברכים על הניצחון. "ביבי גמור כמו החבר שלו טראמפ, ביבי הוא הבא בתור", אומר לוי וימן קלמן, דובר אנגלית, שעמד בכיכר נושא דגל ארצות הברית.

עידן מרמת השרון החזיק שלט באנגלית שעליו כתוב "טראמפ הלך, ביבי צריך ללכת". "זה נותן תקווה לבוא כל שבת עד שנתניהו ילך", תיאר עידן את ההשפעה של ההפסד של טראמפ על המפגינים בבלפור. "יש גבול לרוע. אני לא צריך שארה"ב תעצור את ביבי, אלא שאנשים יראו שתרבות השקר והפייק וההסתה בסוף נגמרת".

"יש גבול לרוע". מפגין נושא שלט המברך על ההפסד של טראמפ (צילום: אורן זיו)

"יש גבול לרוע". מפגין נושא שלט המברך על ההפסד של טראמפ (צילום: אורן זיו)

דברים דומים אמר יובל, בן 30, שחבש כובע ועליו פסל החירות. "אני שמח על הבחירה", אמר יובל, "מקווה שבקרוב נראה דברים באלה אצלנו, מנהיגים שאפשר להאמין להם, פחות תרבות של שקרים, יותר תרבות של תקווה ולקיחת אחריות".

אפרת ספרן מאמהות נגד אלימות משטרתית אמרה שהניצחון של טראמפ הסב לה אושר גדול. "בשבילי זה סימן לבאות שאפשר להיפטר ממנהיג מסית, מושחת וגזען. זה סימן שהדמוקרטיה מספיק חזקה לעמוד בכל השקרים. אני מצדיעה לשלוש הרשתות בארה"ב שהפסיקו את השידור החי של טראמפ בגלל השקרים שלו, אני מחכה ליום שזה יקרה עם ביבי פה עם התקשורת הישראלית".

"מקווה שנראה דברים כאלה אצלנו". מפגין בערב בבלפור אחרי הניצחון של ביידן (צילום: אורן זיו)

"מקווה שנראה דברים כאלה אצלנו". מפגין בערב בבלפור אחרי הניצחון של ביידן (צילום: אורן זיו)

רונית ממבשרת ציון, שהחזיקה שלט "נתניהו אתה הבא" באנגלית, אמרה שכתבה אותו ברגע האחרון לפני שיצאה מהבית. "זה נותן תחושה שלמרות שזה היה נראה בלתי אפשרי, עדיין אפשר להשיג מטרה אם מספיק אנשים פועלים ביחד", אמרה.

בהפגנה הערב בבלפור השתתפו כמה אלפי מפגינים, במקביל לעצרת זיכרון ליצחק רבין בתל אביב וצעדה מכיכר הבימה. לצד שלטים בנושא הבחירות בארה"ב, מפגינים הניפו שלטים המתייחסים להאשמות של הליכוד על הקשר האירני למחאה ברשתות החברתיות. "אני לא סוכן אירני" נכתב על אחד השלטים.

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"לחזור לזירת הפשע": התלמידה הבעייתית שהפכה יועצת חינוכית

כשהיתה תלמידה, התייחסו לנעמי אברהם כ"ילדה רעה". כמבוגרת, ניסתה לתקן את החוויה והיתה למורה וליועצת. בספר שכתבה היא מנסה לשלב בין תובנות שצברה לחוויותיה האישיות. למרות ההצלחות, המסקנה עגומה: מערכת החינוך לא יודעת לגלות אנושיות

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf