newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

המתנחלים הזעיקו, החיילים עצרו 5 ילדים פלסטינים שקטפו עכוב

החיילים עצרו בכוח את הילדים, בני 8 עד 12, לאחר שהם ליקטו את הצמח באזור הסמוך לכפרם, בקרבת ההתנחלות חוות מעון. עד ראיה: "לא ראיתי בחיים דבר כזה, לקחו אותם רק בגלל הלחץ של המתנחלים"

מאת:

חיילים עצרו היום (רביעי) בשעות הצהריים חמישה ילדים פלסטינים בזמן שליקטו צמחים סמוך לכפר רכיז שבדרום הר חברון. הילדים, בני 8 עד 12, ליקטו את צמח העכוב, שהוכרז כצמח מוגן אף כי הוא משמש כצמח מרפא ומאכל מסורתי בחברה הפלסטינית.

"תסתכלו על עצמכם". חיילים עוצרים ילדים בכפר רכיז, דרום הר חברון (צילום: נאסר נוואג'עה, בצלם)

"תסתכלו על עצמכם". חיילים עוצרים ילדים בכפר רכיז, דרום הר חברון (צילום: נאסר נוואג'עה, בצלם)

השטח בו ליקטו הילדים את הצמח נמצא קרוב להתנחלות מעון. לדברי עדי ראיה, בתחילה מתנחלים רדפו אחרי הילדים ואז הזעיקו את הצבא. חיילים שהגיעו למקום עיכבו את הילדים בכוח ולקחו אותם למעצר.

בתיעוד האירוע שצילם תחקירן בצלם נראים חיילים לוקחים בכוח את הילדים לרכבים הצבאיים, בעוד תושבים פלסטינים שהיו המקום קוראים לעברם "תסתכלו על עצמכם".

נאסר נוואג'עה, תחקירן בצלם שהגיע למקום: "הרבה משפחות אוספות עכוב לאכול או למכור. לפי החוק מותר לקטוף עד 5 קילו. הילדים הולכים בהרים ומחפשים. אחרי שהם התקרבו ליד חוות מעון, המתנחלים גילו אותם. הם רדפו אחרי הילדים, גרשו אותם ולקחו את העכוב.

"הילדים רצו עד הכפר רכיז והמתנחלים קראו לצבא. הילדים בני 8 עד 12, התחבאו באחד הבתים והצבא והמתנחלים, כולל הרבש"צ, נכנסו לבית. הגיעו גם קצינים בכירים. אחד החיילים תפס ילד ואז גם האחרים תפסו וגררו אותם לרכבים. הילדים ביקשו שיחכו עד שאבא שלהם יגיע, אבל זה לא עזר. לא ראיתי בחיים דבר כזה, לקחו אותם רק בגלל הלחץ של המתנחלים, הם הרי יכלו פשוט להזהיר אותם".

הילדים שוחררו מתחנת המשטרה בחברון לאחר מספר שעות, שניים מהם קיבלו זימון לחקירה ביום ראשון.

למרות שפנינו בשעה מוקדמת יחסית לתגובה, דוברות הצבא בחרה לעכב את תגובתה שעות ארוכות. בתגובה שנמסרה לבסוף נאמר: "מוקדם יותר היום זוהו מספר חשודים שחדרו לשטח של בית בדרום הר חברון. סיור צבאי שהיה במקום איתר את החשודים והעביר אותם להמשך טיפול של משטרת ישראל, אשר פעלה לאיתור הוריהם ושחרורם לביתם". הטענה בדבר חדירה לשטח של בית מנוגדת לדיווח של עדי ראייה שאיתם שוחחנו. כך או כך, היא לא יכולה לשמש הצדקה לשימוש בכוח נגד ילדים.

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן

בצפון עזה, 1 מכל 3 ילדים מתחת לגיל שנתיים סובל מתת תזונה חריפה. פלסטינים ממתינים לארוחה חמה שבושלה על ידי מתנדבים ברפיח, 20 בפברואר 2024 (צילום: עבד רחים ח'טיב / פלאש90)

עזה, כרוניקה של הרעבה

הרעב הכבד שישראל משיתה על עזה מאז 7 באוקטובר הגיע לממדים חסרי תקדים, אך המדיניות עצמה איננה חדשה: מאז 1967, ישראל שולטת בסל המזון הפלסטיני ברצועה ומשתמשת בו כנשק לניהול האוכלוסייה

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf