newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

פי שלושה נתניהו: הפייק ניוז שהכפיל את המפגינים בעדו

בציוץ בטוויטר הודה אתמול נתניהו ל"אלפים" שבאו לתמוך בו מול ביהמ"ש העליון. התמונה שצורפה לציוץ הורכבה משלושה צילומים של אותה הפגנה, בה השתתפו בפועל מאות אנשים. למרות שרבים עלו על הפוטושופ, הציוץ לא הוסר

מאת:

למרות שכבר התרגלנו לשקרים, להסתה ולפייק נוז של נתניהו, הלילה היה אפשר לקבל דוגמה איך המנגנון הזה עובד ולכך שאם השקר תופס, כבר לא משנה עד כמה הוא תלוש מהמציאות.

אבל בעוד פוליטיקאים בעולם משקיעים מאמץ וכסף רב בליצר פייק ניוז, שנתניהו והצוות שלו עשו עבודה רשלנית בהרבה. בשעה אחת בלילה (חמישי), בזמן שהחוק לפיזור הכנסת עלה להצבעה במליאה, הודה ראש הממשלה בטוויטר ל״אלפי המפגינים״ שמחו ליד בית המשפט העליון בירושלים והביעו תמיכה בו. "תודה לאלפים הערב בהפגנת התמיכה בי בירושלים. אוהב אתכם ומעריך מאוד!" כתב ראש הממשלה.

הציוץ והמציאות. למעלה, התמונה המוכפלת פי שלוש שהעלה נתניהו. למטה ההפגנה בצילום "רגיל" (הצילום התחתון: אוליביה פיטוסי / פלאש 90)

לציוץ צורף צילום מעט מוזר, וגולשים רבים זיהו מיד את הבעיה: מדובר בחיבור מרושל של כמה צילומים, שבהם מופיעים אותם אנשים. בעבודת הפוטושופ הגרועה אפילו לא נעשה ניסיון להסתיר את קווי החיבור בין הצילומים השונים. למעשה מדובר בשלושה צילומים מזווית דומה שחוברו ביחד.

כמו הרבה מהפייק ניוז, שניתן להפריך אותו בחיפוש פשוט בגוגל, גם כאן בדיקה מהירה באינטרנט מעלה שלא היו בהפגנה "אלפים", אלא בין מאה לכמה מאות. ב״כאן״ דיווחו על כמאה מפגינים, ובצילומים של סוכנות הידיעות ״פלאש 90״ נראים כמה מאות.

גולשים רבים  הגיבו הבוקר לעבודת הפוטושופ הגרועה, חשפו את השקר או פשוט צחקו עליו. נכון לשעות הבוקר, למרות התגובות הרבות, הציוץ לא נמחק.


 


 

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"לחזור לזירת הפשע": התלמידה הבעייתית שהפכה יועצת חינוכית

כשהיתה תלמידה, התייחסו לנעמי אברהם כ"ילדה רעה". כמבוגרת, ניסתה לתקן את החוויה והיתה למורה וליועצת. בספר שכתבה היא מנסה לשלב בין תובנות שצברה לחוויותיה האישיות. למרות ההצלחות, המסקנה עגומה: מערכת החינוך לא יודעת לגלות אנושיות

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf