newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

פדרציית ההיאבקות האיראנית מתפטרת בגלל המדיניות מול ספורטאים ישראלים

הפסדים מכוונים, תעודות מחלה פיקטיביות ושלל תעלולים הספיקו לראשי אחד מענפי הספורט החשובים במדינה, וכעת הם דורשים מהמשטר מדיניות ברורה בנוגע למפגש עם ספורטאים ישראלים

מאת:

רסול חאדם, יושב ראש פדרציית ההיאבקות האיראנית, הודיע ביום רביעי האחרון על התפטרותו בגלל המדיניות האיראנית בנוגע להתמודדות מול ספורטאים ישראלים בתחרויות בינלאומיות. בעקבותיו הגישו את התפטרותם גם כל יתר חברי הפדרציה.

במשך השנים, ספורטאים איראנים מונחים להימנע מלהתמודד מול ספורטאים ישראלים על ידי התחמקות בדרכים לא רשמיות: פעמים רבות הם מודיעים על מחלה, או מפסידים בכוונה למתמודדים אחרים כדי להימנע מהמפגש עם היריב הישראלי בסיבוב הבא. המדיניות הזו גבתה מהספורטאים האיראניים לא פעם מחיר כבר בצורת הרחקה או השעיה ממשחקים.

נראה כי הקש ששבר את גב הגמל במקרה הזה היה ההפסד המכוון של עלי רזא כרימי, המתאבק האיראני, ליריבו הרוסי באליפות העולם לצעירים עד גיל 23 בנובמבר האחרון. כרימי, סגן אלוף העולם לצעירים מלפני שנתיים, הוביל לאורך כל התחרות, אך כיוון שהמנצח אמור היה לפגוש את המתמודד הישראלי בשלב רבע הגמר, הוא קיבל הנחיה ממאמנו חמיד רזא ג'משידי להפסיד במשחק, ואחרי ויכוח קצר ביניהם כך עשה. הדבר עלה לו בהרחקה של שישה חודשים על ידי ועדת הספורטאים פיל"א (התאחדות ההיאבקות הבינלאומית), שהרחיקה גם את המאמן שלו לתקופה של שנתיים.

> מוקדם מדי לדבר על מהפכה באיראן

רסול חאדם, יושב ראש פדרציית ההתאבקות האיראנית

רסול חאדם, יושב ראש פדרציית ההתאבקות האיראנית

בעקבות המקרה, פרסם חאדם הודעה נסערת בה אמר "אם המדיניות האיראנית היא אי-הכרה בספורטאים של הישות הכובשת (הכוונה לישראל, א.נ) והימנעות מהתמודדות מולם ומול הנבחרות שלהם, מה המשמעות של התעלולים האלה של להכין תעודות מחלה או פציעה לספורטאים שלנו, או לשלוח אותם לבתי חולים ולרופאים בחו"ל כדי להנפיק תעודות מחלה"?

חאדם דרש מהשלטון האיראני להכריז על מדיניות רשמית שלה בעניין התמודדות מול ספורטאים ישראלים, ולשאת בתוצאות בהתאם. לדבריו הצטרפו גם בכירים אחרים בתעשיית ההיאבקות בטענה כי התנאים הקיימים לא מאפשרים להם לעשות את עבודתם. משלא קיבל תשובה לפנייתו, הכריז כאמור חאדם על התפטרות ביום רביעי האחרון, ובעקבותיו צמרת הפדרציה כולה. אבראהים ג'ואדי, אחד מחברי הפדרציה, אמר "השלטונות לא הגיבו בשום צורה לאירוע הזה (הכוונה להפסד המכוון של כרימי, א.נ) ולא נקטו באף צעד. הם מוכרחים לקבל החלטה, תהיה אשר תהיה, ולהודיע עליה רשמית לרשויות הספורט הבינלאומיות כדי שנדע אחת ולתמיד איפה אנחנו עומדים ולא ניאלץ לשקר פעם אחר פעם".

התפטרות צמרת ההיאבקות האיראנית היא הפעם הראשונה שבה ישנה באיראן מחאה קולקטיבית פומבית מסוג זה בעניין מדיניות ההתמודדות מול ספורטאים ישראלים, ולא במקרה היא יוצאת דוקא בזירת ההיאבקות, שהיא אחד מענפי הספורט החשובים והאהודים באיראן, שבה המדינה זוכה גם להישגים הבינלאומיים המשמעותיים ביותר. חאדם עצמו היה בעבר אלוף העולם בהיאבקות, זוכה מדליית זהב וארד אולימפיות, מדליית זהב ומדליית כסף באליפות אסיה, ועוד שורה ארוכה של תארים בינלאומיים ונחשב לאחד המתאבקים הבכירים בעולם.

> מומחים מטעם האו"ם קוראים לעצור את גירוש מבקשי המקלט

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"לחזור לזירת הפשע": התלמידה הבעייתית שהפכה יועצת חינוכית

כשהיתה תלמידה, התייחסו לנעמי אברהם כ"ילדה רעה". כמבוגרת, ניסתה לתקן את החוויה והיתה למורה וליועצת. בספר שכתבה היא מנסה לשלב בין תובנות שצברה לחוויותיה האישיות. למרות ההצלחות, המסקנה עגומה: מערכת החינוך לא יודעת לגלות אנושיות

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf