newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

רוצים לסייע במאבק נגד גירוש הפליטים? זה מה שאפשר לעשות

בעוד שלושה חודשים ישראל תתחיל לגרש ארבעים אלף פליטים לסכנת חיים. מאז ההודעה על הגירוש ההמוני החלו קבוצות שונות ליזום פעולות מחאה. קיבצנו כאן כמה יוזמות שגם אתם יכולים לקחת בהן חלק

מאת:

לכבוד השנה החדשה פרסמה ישראל הודעה לפיה מבקשי מקלט מאריתריאה וסודאן נדרשים לצאת מישראל למדינתם או למדינה שלישית תוך שלושה חודשים. מי שיעשו זאת תוך פרק הזמן הזה יקבלו סכום של 3,500 דולר. בתום התקופה יקטן המענק, ונתניהו כבר איים כי ינהג באמצעים כלפי מי שיסרב להצעה הנדיבה. הגירוש יתבצע "מרצון" או בכפיה. ישראל טוענת כי סגרה "דיל" לפיו היא תשלם אלפי דולרים לכל ראש למדינות באפריקה שיקלטו מבקש מקלט.

ישראל מבקשת לזרוק עשרות אלפי אנשים למקום בו נשקפת להם סכנת חיים. היא מבטיחה למבקשי המקלט שהם עוזבים למדינה בטוחה בה יקבלו מעמד חוקי, אבל מאות עדויות שאספו ארגוני הסיוע לפליטים חושפות מציאות קשה לפיה האנשים שיוצאים למסע הפליטות הזה חשופים לניצול והשפלות, סחר בבני אדם, מעצרים תכופים, תשלומי שוחד ואיומים. חלקם נופלים קורבן לכנופיות של חוטפים ומבריחים, או לידיהם של דאע"ש, ורבים שבוחרים לנסות את מזלם ולהגיע לאירופה מתים בדרך, בים או ביבשה.

מאז שהודיעה המדינה על הגירוש ההמוני, החלו קהילות מבקשי המקלט, ארגוני הסיוע ופעילי זכויות האדם, ואזרחים ואזרחיות שאכפת להם להתארגן למאבק בגזירה. בחודשים הקרובים יתקיימו שורה של פעולות מחאה בניסיון למנוע את הגירוש. קיבצנו כאן לרשותכם כמה פעולות ואירועים שגם אתם יכולים לקחת בהם חלק:

דרום תל אביב נגד הגירוש

היום (שלישי) בשעה שש בערב יתכנסו פעילות ופעילים בבית "אחותי" בשכונת נווה שאנן בתל אביב לפעילות ראשונה במסגרת שורה של פעולות המתוכננות לחודשים הקרובים. הפעילות מתכננות להציף את המרפסות בדרום תל אביב ומחוצה לה בשלטי בד ועליהם הכיתוב "דרום תל אביב נגד הגירוש".

"רוב הקהילות בדרום תל אביב מועמדות לגרוש. בין אם הקהילות המזרחיות המתמודדות עם איומי הפינויים מבתיהן וגרוש אל מחוץ לשכונות, ובין אם קהילות מבקשי המקלט מאפריקה המתמודדות עם איומי הגרוש לרואנדה או אוגנדה", נכתב בהזמנה לאירוע.

בעמוד הזה ניתן לעקוב אחר פעילויות נוספות.

עצומת התיכוניסטים נגד גירוש מבקשי המקלט

קבוצה של תלמידי תיכון מהגימנסיה התארגנה תחת השם "ואהבתם – תיכוניסטים לא נותנים יד לגירוש הפליטים" ויזמה עצומה, שמופצת בין בתי ספר תיכוניים. עד כה הם הצליחו לאסוף מעל ל-2,700 חתימות, והם מקשים עזרה בהפצתה.

"בין מבקשי המקלט הללו נמצאים גם ילדים רבים, שכמעט כל חייהם חיו כאן וישראל היא כל מה שהם מכירים. במדינות אליהם יגורשו הם יכלאו בתנאים נוראיים וכל רכושם יילקח מהם", כתבו התיכוניסטים. "אנחנו, תלמידי התיכונים בישראל, לא ניתן יד לגירוש מבקשי המקלט".

הפרטים כאן, וגם באינסטגרם: veahavtem@

לא בשמנו

ביום רביעי ה-17 לינואר בשעה תשע בבוקר יתקיים בכנסת (אולם ירושלים) כנס נגד גירוש מבקשי המקלט, ביוזמת חברי הכנסת מיכל רוזין, איל בן ראובן ודב חנין. בכנס צפויים להשתתף נציגים ממשרדי הממשלה, מבקשי מקלט, סטודנטים נגד הגירוש, דרום ת"א נגד הגירוש, מעסיקים נגד הגירוש, ארגוני הפליטים ומבקשי המקלט בישראל.

בהזמנה לאירוע נכתב: "בכנס נשמע ממבקשי מקלט ופליטים על מה שעברו כדי להגיע לכאן, ולמה אסור בשום פנים ואופן לגרש אותם חזרה. יחד ננסה לגבש תכנית פעולה להמשך אשר תטיב עם תושבי ותושבות דרום תל אביב ועם הפליטים ומבקשי המקלט בישראל. ניתן להירשם לכנס כאן (מספר המקומות מוגבל).

לדף האירוע בפייסבוק.

הפגנת קהילות מבקשי המקלט

ביום שני, 22 בינואר בשעה שמונה בבוקר יתכנסו בגינת לוינסקי בתל אביב מבקשי מקלט כדי להפגין נגד הגירוש. ההפגנה מאורגנת על ידי הפליטים בעצמם שמבקשים ומזמינים ישראלים להצטרף ולתמוך. פרטים נוספים יתפרסמו בהמשך.

> ת"א: מאתיים איש השתתפו באירוע מחאה נגד גירוש מבקשי המקלט

מבקשי מקלט במיצג מחאה על הכוונה למכור אותם למדינות באפריקה (צילום: סוניה חיים)

מבקשי מקלט במיצג מחאה על הכוונה למכור אותם למדינות באפריקה (צילום: סוניה חיים)

די לסחר בבני אדם

עוד באותו יום, ה-22 בינואר, קבוצה של פעילות ופעילים שקוראת לסולידריות בינלאומית קוראת להציף את הרשתות החברתיות תחת ההאשטאג #Refugees4Sale בפניות לראשי הממשלות של ישראל, רואנדה, ואוגנדה, האיחוד האירופי, האיחוד האפריקאי ונציבות האו"ם לפליטים בג'נבה כדי להפסיק את הסחר בבני אדם ולהפסיק את הגירוש. "כשסחר בנשק ושנאת זרים נפגשים- ישראל מוכרת עבדים אפריקאים בחמשת אלפים דולר לראש, ומדינות אפריקאיות קונות", נכתב בדף האירוע בפייסבוק. "אם ישראל לא מכירה בהם כפליטים, שנציבות האו"ם תיקח אחריות מיד על יישובם מחדש במדינות בטוחות"

עוד פרטים ניתן למצוא כאן.

קוראים לנתניהו לחשב מסלול מחדש

כמעט 3,500 איש כבר שלחו מכתבים לנתניהו ושריו דרך פלטפורמת "אנו" בקריאה לעצור את הגירוש, לבחון את בקשות המקלט של הפליטים, להקצות משאבים לשיקום שכונות דרום תל אביב ולגבש תוכנית לקליטת הפליטים ברחבי המדינה.

ניתן לעקוב אחר עוד יוזמות ופעולות של יוזמי הקריאה בעמוד: "עוצרים את הגירוש".

אני אהיה המקלט שלך

עמותת אליפלט שעוסקת בסיוע לילדי פליטים מקיימת שורי של אירועי מחאה ותמיכה בהם מגייסת העמותה מתנדבים למילוי בקשות מקלט, מתנדבים לליווי הילדים שמותקפים ברחוב ובגינות הציבוריות. בנוסף בעמותה אוספים ומחלקים תרומות מזון לילדים ולמשפחות שנקלעו למחסור חמור עקב השפעת חוק הפיקדון.

ניתן לעקוב כאן אחרי הפעילויות השונות.

הפגנה מרכזית נגד הגירוש

בימים אלו עמלים הקבוצות והארגונים השונים על תיאום הפגנה נגד גירוש הפליטים בתל אביב. ההפגנה צפויה להתקיים באמצע פברואר. פרטים יפורסמו בהמשך.

בת לפליטים קוראת למדינה לא לגרש פליטים למותם

אירית פינק, בתם של שני פליטים שהגיעו לארץ אחרי מלחמת העולם השניה, פתחה באתר "זזים" עצומה הקוראת לראש הממשלה לחזור בו מהחלטתו הבלתי מוסרית. "מדינה בת קרוב ל-9 מיליון תושבים שהוקמה, בין היתר, להיות בית לפליטים (נכון, פליטי עמה), יכולה להרשות לעצמה להיות נדיבה ולאפשר ל-40,000 פליטים להיקלט בה", כתבה אירית.

כאן ניתן להצטרף לקריאה שלה.

אתן מתכננות פעולה? השתתפתם במחאה? שמעתם על עוד יוזמות נגד הגירוש? כתבו לי למייל: yaelm@mekomit.co.il.

> "מדאיג אך לא מפתיע": מנכ"לית 'קול יהודי לשלום' נכנסה לרשימה השחורה

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"לחזור לזירת הפשע": התלמידה הבעייתית שהפכה יועצת חינוכית

כשהיתה תלמידה, התייחסו לנעמי אברהם כ"ילדה רעה". כמבוגרת, ניסתה לתקן את החוויה והיתה למורה וליועצת. בספר שכתבה היא מנסה לשלב בין תובנות שצברה לחוויותיה האישיות. למרות ההצלחות, המסקנה עגומה: מערכת החינוך לא יודעת לגלות אנושיות

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf