newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

מעל 15 אלף הפגינו למען זכויות בעלי חיים: "העינויים יהפכו לכתם אפל בהיסטוריה"

המפגינים צעדו וקראו להפסקת ההתעללות והרצח בתעשיית החי. במוקד ההפגנה היה המאבק במשלוחים חיים, שמנכ"לית אנונימוס הבטיחה שיהיה הניצחון הבא של התנועה

מאת:

לפחות 15 אלף בני אדם צעדו במוצ"ש ברחובות תל אביב למען זכויות בעלי חיים. המפגינים יצאו בצעדה מגן מאיר לכיכר רבין כשהם קוראים סיסמאות כגון: "צדק, חמלה, טבעונות", "משלוחי חיים הם משלוחי מוות", "ישראל רוצה להיות – מדינה ללא פרוות", "לא נשקוט מול רוע לב – גם חיות חשות כאב", ועוד.

בצעדה השתתפו ארגוני זכויות בעלי חיים שונים, ובהם ויגן פרנדלי, אנונימוס, החזית לשחרור בעלי החיים, 269, חוות החופש, ועוד. עוד השתתפו בצעדה חברי הכנסת תמר זנדברג (מרצ), דב חנין (חד"ש, הרשימה המשותפת), שרן השכל (ליכוד) ויעל כהן פארן (המחנה הציוני). לאורך מסלול הצעדה נפרסו עשרות שוטרים, ששמרו במיוחד על מסעדות שמוכרות בשר, כמו מקדונלדס, אלא שהמפגינים לא ניסו לפגוע באף מסעדה אלא רק להחזיק שלטים עם תמונות של התעללות בחיות בתעשיית הבשר, הביצים והחלב.

בתום הצעדה התייצבו האלפים בכיכר רבין, שם השתתפו במיצג המוני שיצר מעיין טביעת כף רגל של חיה, שניתן היה לראות רק מהאוויר. על הקירות הסובבים את הכיכר הוקרנו סרטונים של רצח אפרוחים, והתעללות בתרנגולות ובפרות.

> לוד עדיין מלקקת את הפצעים מפרובוקציית ראש העיר במסגד

מיצג האלפים בכיכר רבין למען זכויות בעלי חיים (מרים אלסטר / פלאש90)

מיצג האלפים בכיכר רבין למען זכויות בעלי חיים (מרים אלסטר / פלאש90)

את העצרת בכיכר הנחתה מיקי חיימוביץ', שאמרה בין היתר כי "ההיסטוריה מלאה בקבוצות שצעדו בשביל הזכויות שלהן. אבל בעלי החיים לא יכולים לעשות את זה. בשבילם אנחנו כאן, בשבילם צעדנו היום". מנכ"לית ארגון "אנונימוס", רעות הורן, הציבה כיעד מרכזי של הצעדה את הפסקת המשלוחים החיים, שבהם מיובאים מאות אלפי עגלים לישראל בתנאים של סבל קיצוני במשך שבועות בים. בין היתר אמרה:

"אני התחלתי את הפעילות שלי כמתעדת במשקים ומשחטות. כך ראיתי את הפשעים הנוראים ביותר שראיתי בחיי. ראיתי אפרוח שנפל מהפס הנע ומחפש את אמו, ועובד שמחזיר אותו לפס הנע ושולח אותו למגרסת המוות. ראיתי חזרזיר מתוק שעובד חתך לו את השיניים והזנב בלי הרדמה ובלי רחמים. אמו ניסתה להגיע אליו ולנחם ולא הצליחה בגלל הכלוב… אמרו לנו על פיטום אווזים שאין לנו סיכוי לעצור את זה, שיש מולנו כוחות חזקים מדי. אבל הגענו לכל המפטמות בארץ, וצילמו, וסיפקנו הוכחות, והלכנו לתקשורת ולבג"ץ, ובעיקר הגענו לציבור עם זה. היו כוחות כלכליים ופוליטיים שנלחמו בנו אבל ניצחנו. הייתה תעשייה שהתעללה במיליון חיות בשנה. זה היה נראה בלתי אפשרי – אבל זה היה אפשרי. יש לנו את הכוח הזה. כמו שעצרנו את הפיטום ככה נעצור את המשלוחים החיים. מסעות העינויים יהפכו לכתם אפל בהיסטוריה שלנו".

> צפו: מאבטחים בהוד השרון תקפו ופצעו פעיל לזכויות בעלי חיים

חברי הכנסת בחזית הצעדה לזכויות בעלי החיים (אורן זיו / אקטיבסטילס)

חברי הכנסת בחזית הצעדה לזכויות בעלי החיים (אורן זיו / אקטיבסטילס)

עצרת מען זכויות בעלי חיים, כיכר רבין (אורן זיו / אקטיבסטילס)

עצרת מען זכויות בעלי חיים, כיכר רבין (אורן זיו / אקטיבסטילס)

מנכ"לית ארגון PETA, הארגון הבינלאומי הגדול בעולם לזכויות בעלי חיים, אינגריד ניוקריק, מנתה הישגים של פעילים בתחום במקומות שונים בעולם – ביטול ציד השועלים בבריטניה, הפסקה של מלחמות שוורים בערים רבות בספרד, סגירת קרקסים עם חיות ועוד. "העולם משתנה בגלל אקטיביזם", אמרה. עוד סיפרה ניוקריק על ניסוי שבו קופים נדרשו ללחוץ על כפתור שיסב כאב לקופים אחרים, כתנאי לקבלת מזון. רוב הקופים בחרו לרעוב ולא ללחוץ על הכפתור. "הקופים הוכיחו שלחיות יש אמפתיה, ושמי שחסר אמפתיה לחיים הם החוקרים", אמרה.

ג'יימס אספי, פעיל זכויות בעלי חיים מאוסטרליה, סיפר על המסלול שעשה לטבעונות, ואיך נעשה פעיל בנושא. במהלך העצרת הופיעה עלמה זוהר, שבמשפט קצר לפני שיריה איחלה "אני מקווה שבמקום שבו אנחנו מפסיקים להרוג חיות, יפסיקו להרוג גם בני אדם".

> הצצה לחולות: אוכל מזוהם וטיפול רפואי לקוי למבקשי המקלט

צעדת בעלי החיים, תל אביב (אורן זיו / אקטיבסטילס)

צעדת בעלי החיים, תל אביב (אורן זיו / אקטיבסטילס)

מצעד בעלי החיים, תל אביב (אורן זיו / אקטיבסטילס)

מצעד בעלי החיים, תל אביב (אורן זיו / אקטיבסטילס)

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
ההיסטוריה היהודית תהיה מוכתמת במה שישראל עשתה בעזה. פלסטינים אחרי הפצצה ברפיח, אפריל 2024 (צילום: עבד רחים ח'טיב / פלאש 90)

ההיסטוריה היהודית תהיה מוכתמת במה שישראל עשתה בעזה. פלסטינים אחרי הפצצה ברפיח, אפריל 2024 (צילום: עבד רחים ח'טיב / פלאש 90)

כן, זה רצח עם

ברוב המקרים של רצח עם, מבוסניה עד נמיביה, מרוואנדה עד ארמניה, מחוללי הרצח אמרו שהם פועלים מהגנה עצמית. העובדה שמה שקורה בעזה לא דומה לשואה, כותב חוקר השואה עמוס גולדברג, לא אומרת שזה לא ג'נוסייד

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf