newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

צפו: מתנחלים תוקפים פעילי תעאיוש סמוך לכפר עוג'ה בבקעה

פעילי תעאיוש שהגיעו ללוות רועים פלסטינים סמוך למאחז הבלדים בבקעה הותקפו באלימות על ידי מתנחלים רעולי פנים, חמושים באלות ובאבנים. חמישה פעילים נפצעו. תחנת המשטרה אליה התבקשו לסור כדי להגיש תלונה היתה ריקה מאדם

מאת:

למעלה מעשרה פעילי תעאיוש שהגיעו הבוקר, שישי, ללוות רועים באזור מאחז הבלדים בסמוך לכפר עוג'ה שבבקעת הירדן הותקפו באלימות קשה על ידי קבוצת מתנחלים רעולי פנים.

זאת הפעם השנייה שפעילי תעאיוש מגיעים ללוות רועים פלסטינים באזור, המתקשים לצאת עם עדריהם מאימת המתנחלים בסביבה. בשנה האחרונה, במקביל לפעילות הקבועה בדרום הר חברון, מגיעים פעילי תעאיוש גם לאזור הבקעה. עד עכשיו הפעילות שלהם התרכזה בעיקר בצפון הבקעה, אך לאור האלימות שסופגות קהילות הרועים באזור עוג'ה מצד מתנחלים, זה השבוע השני שהם מגיעים ללוות אותם ביציאה למרעה. "גם בשבוע שעבר המתנחלים הגיעו עם אלות", מספר אחד מפעילי תעאיוש שנכח במקום, "אבל בשבוע שעבר הם נעצרו בגבעה ממול, יכול להיות שהם לא הבינו מי אנחנו בדיוק. היום הם לא עצרו".

> מה באמת עושים הפעילים של תעאיוש בשטחים?

פעיל תעאיוש שנפצע ממתקפת המתנחלים באזור מאחז הבלדים (צילום: תעאיוש)

פעיל תעאיוש שנפצע ממתקפת המתנחלים באזור מאחז הבלדים (צילום: תעאיוש)

מאחז הבלדים מהווה את אחד הגרעינים הקשים של המתנחלים באזור. "נמצאים פה נוער הגבעות הכי קיצונים והכי שוליים, אלה שגם לרבנים אין שליטה עליהם ונוח להם שהם פה. גם המשטרה שמה עליהם עין ומגיעה לפה מפעם לפעם, אבל אז הם פשוט מתחבאים במערות. הם הפכו לאימת הרועים כאן באזור", אומר הפעיל.

כפי שניתן לראות בתיעוד המצולם, המתנחלים שעטו לכיוון הפעילים מצויידים באבנים ובאלות, ותקפו אותם באלימות. חמישה פעילים נפצעו, ביניהם אחד שנפצע בראשו ונדרש לתפרים, ואחר שנזקק לגיבוס של שבר. הפעילים הודיעו על התקיפה למשטרה, אשר ידעה על הליווי הצפוי מראש.

"כשראינו אותם מתקרבים נעמדנו בשורה מולם כשהעדרים מאחורינו. צעקנו להם להתרחק אך הם התקרבו ותקפו באלימות. כיוון שהתקיפה התרחשה במקום מרוחק ללא דרכי גישה, נאלצנו לרדת עם הפצועים בירידה התלולה שלוקחת כארבעים דקות עד שמגיעים לאספלט, שם חיכה לנו אמבולנס. השוטרים שהגיעו למקום דרשו מאיתנו להגיע לתחנת בנימין כדי להגיש תלונה, אך כשהגענו לתחנה מצאנו אותה ריקה, לא היה שם איש ונאלצנו לעזוב את המקום. אם מי מהפעילים ירצה להגיש תלונה, הוא יאלץ לחזור שוב לתחנה ביום ראשון".

לדברי הפעיל, אחד השוטרים במקום אמר לו כי נעצרו שני אנשים בעקבות התקיפה. מהמשטרה נמסר כי "התקבל דיווח אודות האירוע, המשטרה פתחה בחקירה".

> פעילים פוצצו הרצאה של ניר ברקת באונ' העברית: "החומה צריכה ליפול"

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"לחזור לזירת הפשע": התלמידה הבעייתית שהפכה יועצת חינוכית

כשהיתה תלמידה, התייחסו לנעמי אברהם כ"ילדה רעה". כמבוגרת, ניסתה לתקן את החוויה והיתה למורה וליועצת. בספר שכתבה היא מנסה לשלב בין תובנות שצברה לחוויותיה האישיות. למרות ההצלחות, המסקנה עגומה: מערכת החינוך לא יודעת לגלות אנושיות

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf