newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

היום בו צבא הרובוטים של איוב קרא יסרב פקודה

השר ללא תיק הבטיח רובוטים שיילחמו למען ישראל. ההסבר ההגיוני היחיד לדבריו, הוא כנראה נבואה עתידית זו. סאטירה

מאת:

כותב אורח: ג׳וזף אטרש

הזמן: אי שם בשנת 2030. צבא הרובוטים AK500, הקרוי על שם ראשי התיבות של הסוכן הסמוי הפלסטיני, איוב קרא, מסרב פקודה ועובר לצד הפלסטיני.

במהדורת החדשות של השעה 21:00 באותו יום של סירוב פקודה דיגיטלי, צוות חדשות של ערוץ ״ישראל היום״ פורץ במשדר מיוחד לצורך מבזק חדשות בו שודרה הודעה רשמית של ממשלת ישראל. על המסך נראים ראש הממשלה נפתלי בנט, שר הביטחון אורן חזן, שר הטכנולוגיה אופיר אקוניס והרמטכ״ל אופק בוכריס, יושבים זה לצד זה על שולחן.

> מדריך פורים: כך תתחפש לאישה בלי סקסיזם

החשיפה עוד ב-2017. הציוץ של איתן כבל לאחר הדברים של איוב קרא ב״שבתרבות״

החשיפה עוד ב-2017. ציוץ של איתן כבל לאחר הדברים של איוב קרא ב״שבתרבות״

בנט פותח את דבריו לאומה. ״עם ישראל, אנו עומדים בפני שלום אין ברירה, מערך הרובוטים שלנו, ה-AK500 יצא מכלל שליטה וחבר אל הכוחות האנושיים בעזה״, הוא אומר בדרמתיות. ״אנו חושדים כי כוחות סייבר פלסטינים הפעילו את הסוכן הסמוי העונה לשם ׳איוב קרא׳ שהשתלט על מערך התפעול של הרובוטים. מדובר באותו שר דרוזי לשעבר הידוע באמירתו ׳אני אוהב את היהודים יותר מאשר הם אוהבים את עצמם׳, שלבסוף כידוע התברר כי הוא תפקד כסוכן סמוי עוד משנת 2017. אז נשתל קרא בכדי שיתערב בשלבי הפיתוח של הצבא הדיגיטלי של מדינת ישראל״.

ראש הממשלה בנט ממשיך לדבר ולהישיר מבט אל המצלמה. ״התוצאה, כפי שבטח שמעתם״, הוא אומר כמי שעומד להודות בתבוסה. ״היא אלפי חיילים דיגיטלים שלנו שעברו לצד הפלסטיני. בימים האחרונים ניהלנו מו״מ עם הפלסטינים והרובוטים להשגת רגיעה וחתימה על הסכם שלום״.

הרקע לאירועים החלו עוד בשנת 2017, עם חשיפת התוכניות בדבר צבא הרובוטים של השר לשעבר איוב קרוא בשבתרבות באר-שבע. תהליך ההקמה של מערך הלחימה הדיגיטאלי שאמור היה להחליף את כוחות החי״ר הואץ מיד לאחר החשיפה הלא מתוכננת. ישראל פעלה מיד ואכן הקימה תוך שנתיים, כפי שהבטיח השר, מערך של רובוטים בלתי מנוצחים המבוססים על בינה מלכותית ובעלי יכולות לפעול לבד בשטח באופן אוטונומי ולקבל החלטות.

אומנם חלפו להם הימים בהם היינו שולחים את מיטב בנינו להילחם פנים מול פנים עם חיילים אנושיים אחרים, והזכרונות מהחי״ר האנושי שהיה לנו הם זכרונות רחוקים. עם הקמת צד״ל (צבא דיגיטלי לישראל) כבר בשנת 2019, כחצי מכוחות החי״ר האנושיים של צה״ל הוחלפו ברובוטים ובשנת 2025 הצטרפו אליהם מזלט״ים וטנקים אוטונומיים, והצבא עבר למערך תפעול כיבוש דיגיטלי בלבד. הופסק נוהל גיוס חובה והחיילים האנושיים המגוייסים החלו לפעול בעניינים משרדיים בלבד, כגון הטרדות מיניות של עמיתותיהם החיילות.

אחת התיאוריות גורסת כי ישנו כשל לוגי בתכנון צד״ל. ההסבר של ראש הממשלה נפתלי בנט בדבר סירוב הפקודה של הכוחות הדיגיטאלים ומעברם לצד הפלסטיני רק כי איוב קרא שימש כסוכן, אינו מניח את דעתם של רבים בישראל.

רבים בישראל חושדים כי מפעילי כוחות סייבר ישראלים דווקא, שטופי מוח מתעמולה ממשלתית שהאמינו באמת ובתמים כי צבאם יכול להיות מוסרי, כתבו ״קוד מוסר״ באלגוריתם התפעול של כל מערך הרובוטים. אלא שאז, הרובוטים אכן פעלו לפי אותו קוד ופשוט בחרו לעמוד לצדם של הנכבשים, מאחר והם ראו כי הסגר על עזה ממשיך וכי אין שום מוסר או היגיון בהוראות אותם הם מקבלים ממפעיליהם, ועל כן הם החליטו להתמרד.

_____________________________________________________________

ועכשיו, ברצינות. כבוד השר קרא, ניתן עוד להתווכח על ההחלטה האסטרטגית של אחינו הפלסטינים בני העדה הדרוזית לעמוד לצד ישראל ולהשתלב בצבא, אבל את הדברים אותם אתה אומר היום פשוט אי אפשר להסביר ללא מחשבות על תיאוריות קונספירציה הזויות. הפרשנות היחידה עליה אני מצליח לחשוב, הפרשנות היחידה שעוזרת לי להבין מדוע אתה מסתובב בשבתות ומבלבל לקהל במוח על רובוטים, היא שאתה מרגל שתול מטעם הפלסטינים. ולא סתם מרגל, אלא מרגל בעל יכולת משחק מדהימה שתפקידו לחבל בישראל מבפנים בכדי להשיג שלום באמצעות צבא דיגיטלי מוסרי. כלומר, הצבא הדיגיטלי המוסרי בגלקסיה.

הכותב הוא יו״ר הועד המנהל של תיאטרון ״אל מידאן״ בחיפה, ושואף להיות גם היו״ר העתידי של מועדון המעריצים הרשמי של איוב קרא

> האם המהגר ליברמן מוכן להיפטר גם מהקרקעות של הפלסטינים או רק מאזרחותם?

 

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"לחזור לזירת הפשע": התלמידה הבעייתית שהפכה יועצת חינוכית

כשהיתה תלמידה, התייחסו לנעמי אברהם כ"ילדה רעה". כמבוגרת, ניסתה לתקן את החוויה והיתה למורה וליועצת. בספר שכתבה היא מנסה לשלב בין תובנות שצברה לחוויותיה האישיות. למרות ההצלחות, המסקנה עגומה: מערכת החינוך לא יודעת לגלות אנושיות

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf