newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

בעקבות דברי סגן הרמטכ"ל: משרד החינוך יאסור כניסת קצינים לבתי ספר

לאחר שהמשרד עמל כל כך קשה על ביטול תוכניות חינוכיות נגד גזענות, איסור על לימוד ספרים שמדברים על התבוללות, ועל "תיקון" ספר האזרחות, לא יתנו ולו לקצין אחד להרוס את כל ההישגים. סאטירה

מאת:

בשנים האחרונות ביקרו בבתי הספר העממיים והתיכונים, ובמיוחד ביום הזיכרון, אלפי קצינים מצבא ההגנה לישראל במסגרת פרויקט “דרך ערך” המשותף לצה"ל ולמשרד החינוך. מטרת הפרויקט היא להגביר, בין היתר, את שיתוף הפעולה בין צה"ל לבין בתי הספר וכן לאפשר לתלמידים לשוחח עם הקצינים על הגיוס לצה"ל. היום (יום ב’) הודיע משרד החינוך כי מעתה יאסור על קצינים להיכנס לכלל בתי הספר שתחת אחריותו במדינה.

האיסור מגיע בעקבות דברי סגן הרמטכ"ל, שהשווה בין תהליכים שקורים בישראל כיום לאלו שקרו בגרמניה לפני 80 שנים. דברים אשר העלו חשש במשרד החינוך, למרות שהעובדה שכל ילד במדינה מחויב ללמוד מגיל ינקות באופן אינטנסיבי על השואה – ועל השואה בלבד כרצח עם יחיד שהתרחש בעולם – אמורה להספיק לבדה כדי לשמור על הילדים מפני מחשבות כפירה. אך אותו קצין, סגן הרמטכ"ל, הפך הנחה זו על פיה ולכן נדרשים צעדים דרסטיים. במשרד מאוכזבים במיוחד לאור העובדה כי ביקורי הקצינים צפויים היו להביא לתוצאה ההפוכה בדיוק.

בחוזר שפרסם היום מנכ"ל משרד החינוך הוא מסביר תחילה שההשוואה בין התהליכים בגרמניה לבין מה שקורה בישראל מופרכת לחלוטין. למשל, מציינים במשרד, כי במערכת החינוך בגרמניה של אותם הימים, כידוע, הונהג "נומרוס קלאוזוס" כלפי יהודים, קרי הגבלת מספר התלמידים היהודים בכל כיתה, ואילו כאן יש המון יהודים בכיתות והערבים מופרדים לגמרי. ואכן, לפי סקר שנערך בקרב תלמידים, 45% אמרו שהם לא מוכנים ללמוד עם ערבים בכיתה.

> שלא כמו בגרמניה

סגן הרמטכ"ל יאיר גולן. דובר צה"ל

"שתול". סגן הרמטכ"ל יאיר גולן. דובר צה"ל

עוד מסבירים במשרד החינוך כי ההשוואה מופרכת לחלוטין מכיוון שלא מזמן יצא המשרד ביוזמה לשילוב מורים ערבים(!) בחינוך היהודי כולל בזרם הדתי-ממלכתי. התלמידים לא נשארו אדישים ליוזמה וזה מה שהיה להם להגיד:

תלמידה (חשוכה בתמונה) מסבירה: "כולם מזדעזעים, כולם אומרם שזה יקרה, ואנחנו מקווים שלא בעזרת השם, אנחנו נעשה מה שצריך לעשות".

מראיינת: "שזה אומר מה?"

תלמידה: "כל מה שצריך"

מראיינת: "כמו?"

תלמידה: "אם הוא יצטרך להגיע לקבר, אז כן".

מאוחר יותר נענה משרד החינוך לערכים החזקים שהפגינו התלמידים וגנז את היוזמה מכיוון שהמצב "מורכב מדי" לטענתם. "מורכב מדי" היא הגדרה מעניינת למצב, אך ייתכן כי "תהליכים מעוררי חלחלה", הייתה מדויקת יותר.

בעתיד: יוקם צבא נוער מוסרי

עוד מסבירים במשרד החינוך כי לא ייתכן שהם יעבדו שנים בביטול תוכניות נגד גזענות, איסור על לימוד ספרים שמדברים על התבוללות, "תיקון" ספר אזרחות (לגבי הספר הקודם מורים דיווחו כי אצלם בלתי אפשרי ללמד אותו מכיוון שהתלמידים פשוט שונאים ערבים, אז טוב שתוקן), ואז במחי יד יבוא קצין צה"ל, בכיר ככל שיהיה, ויזהם את מוחם של הילדים. עד עתה לא הייתה בעיה להכניס כל אדם שטוען שהוא קצין צה"ל לבתי הספר בשל הערכה כי אלו רק יחזקו את התלמידים בדרכם, אפילו כשהיה מדובר בפדופיל שנהג לבקר בתיכון באשדוד. אך לא עוד.

לפי חוזר המנכ"ל שהופץ במשרד החינוך לא מתכוונים לתת להישגים לרדת לטמיון. בין ההישגים מציינים שם את בית הספר בבת ים, שם הבריחו תלמידים את הבוחנות מהכיתה בזריקת בקבוקי מים לעברן וצרחות "מוות לערבים", והוסיפו ססמאות נוספות על הבחינה עצמה לאות מחאה. אולי זה קשור לזה שהבוחנות היו דרוזיות.

המנכ"ל מציין לטובה גם את  תלמידי סניף שפירא של בני-עקיבא שכשאיזה עיתונאית שמאלנית מ"הארץ" ניגשה אליהם אחרי הלינץ' בכיכר בציון הם עבדו עליה ואמרו לה שהם "מצטערים שלא השתתפו בו". "טוב מאוד שהרביצו להם", אמר אחד הנערים. "חבל שלא הרגו אותם", הוסיף חברו, "אם הייתי שם, הייתי הורג אותם", סיים השלישי.

כאן אפשר לראות תלמידים אחרים באים לבקר ברובע המוסלמי(!) בעיר הבירה ירושלים:

בסקרים אגב, כמעט 30 אחוזים מהילדים הסכימו לומר שפוגרומים בערבים זה לא בסדר לעומת 70 אחוזי שחושבים שזה כן, וחצי מהתלמידים מסכימים שלערבים יהיה ייצוג בכנסת.

בחוזר שהפיץ מסכם המנכ"ל כך: "אם לא יהיו ילדים גזענים כי איזה קצין צה"ל יזהם את מוחם – דבר אפשרי במיוחד לאור העובדה כי במערכת החינוך מלמדים כי קציני צה"ל הם הכי מוסריים בעולם ואף פעם לא אומרים דברי לא אמת – לא יהיו לנו בוגרים גזענים. ואם לא יהיו בוגרים גזענים ירד משמעותית מספר בוחריו של שר החינוך".

בנוסף שוקלים במשרד להפסיק את ההטבות לבתי הספר שמציגים שיעורי גיוס גבוהים לצה"ל, מחשש שזה, בניגוד לצפוי, דווקא יחבל בצדקת דרכם של הילדים והילדים הגזענים לא בהכרח יגדלו להיות בוגרים כאלו. לסילבוסים בשנה הבאה לשם כך יתווספו הנושאים "האם צבא שמדכא אוכלוסיה אזרחית 50 שנה באמת יכול להיות מוסרי?", "צוק איתן בראי 529 ילדים הרוגים",ו"מאירועי קיביה עד לאלאור אזריה – רטרוספקטיבה". במשרד אף שוקלים לייסד צבא נוער מוסרי משלהם כאשר השם הטנטטיבי הנשקל הוא "צעירי בנט".

בשמאל מברכים על החלטה מאחר ולמרות שמתברר שהיחיד שלא מתבייש להיראות הומני כיום מפחד הציבור הוא למצער בכיר צה"ל, עדיין נותר למחנה השמאל מעט כבוד עצמי בשביל להודות שקציני צה"ל בבתי הספר הם דבר פשיסטי וייתכן ותרמו גם הם לתהליכים מעוררי החלחלה.

* סאטירה.

> סירוב המדינה לחשוף את הקשר עם רוצחי עמים הוא זילות השואה

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
מרצים רבים תמכו במכתב הנזיפה במרצה בגלל הדעות שלה על 7 באוקטובר. סטודנטים באוניברסיטה העברית מפגינים למען הדחתה של פרופ' נדירה שלהוב-קיבורקיאן (צילום: חיים גולדברג / פלאש 90)

מרצים רבים תמכו במכתב הנזיפה במרצה בגלל הדעות שלה על 7 באוקטובר. סטודנטים באוניברסיטה העברית מפגינים למען הדחתה של פרופ' נדירה שלהוב-קיבורקיאן (צילום: חיים גולדברג / פלאש 90)

אקדמיה שלא יוצאת נגד ההרג והדיכוי לא ממלאת את תפקידה

כשהופיע איום על ביטול פרסי ישראל, האקדמיה בישראל הזדעקה. אבל היא בוחרת למלא את פיה מים ביחס לזוועות בעזה, ואפילו עוזרת בסתימת הפיות של סטודנטים ומרצים פלסטינים. ככה לא עושים אקדמיה

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf