newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

קטין ישב במעצר שבוע באשמת שווא שהחזיק סכין ורצה לדקור חיילים

בזמן שהקטין ישב בכלא, מתנחלים פלשו לשטח הבית שבו נעצר. עכשיו הוא שוחרר ללא כתב אישום, לאחר שבדיקות מעבדה הוכיחו שלא הוא החזיק בסכין, ומתכנן להתלונן על החיילים שעצרו אותו

מאת:

אתמול (חמישי) שוחרר ממעצר בכלא עופר אחמד, קטין שנעצר בשישי שעבר בחברון בחשד לאחזקת סכין וניסיון לדקור חיילים. חיילים באזור תל רומיידה טענו שראו אותו מסתובב ליד עמדת הצבא עם הסכין בכוונה לדקור אותם. אחרי שישה ימים במעצר אחמד שוחרר ללא תנאים, לאחר שבדיקות מעבדה הוכיחו שלא נגע בסכין.

אחמד נעצר ביום שישי שעבר עם הפעיל עיסא עמרו במרכז הפעילות של קבוצת "צעירים נגד התנחלויות", מרכז שבו מלמדים את נוער השכונה עברית ואנגלית, התנגדות בלתי אלימה לכיבוש וכן סדנאות בצילום וידאו. לאחר המעצר הגיעו עשרות ממתנחלי חברון בליווי הצבא והשתלטו על שטח החצר של הבית וחסמו את היציאה והכניסה. המתנחלים ישבו בשטח במהלך שישי וכל שבת, תחת שמירה צבאית ומשטרתית, על אף שגם בצבא הודו שמדובר בפלישה לא חוקית לשטח פרטי.

עמרו, שטען כבר שבוע שעבר שאין בסיס למעצרו של הנער, שמחויב לפעילות לא אלימה, אומר לשיחה מקומית היום כי "זוהי עוד הוכחה לכך שחיילים משקרים בגיבוי המפקדים שלהם, שקרים שמובילים לכך שפלסטינים חפים מפשע מוחזקים בכלא".

אחמד עצמו סיפר לנו שהוא הוכה על ידי החיילים והוחזק בבסיס הצבאי על הרצפה מהלילה ועד הבוקר, כשעיניו מכוסות והוא אזוק מכוסה עיניים ואזוק. החוויה הייתה מאוד קשה לו, והיה לו גם מאוד קשה להיות בכלא קרוב לשבוע.

"אני חושב שהחיילים משקרים הרבה ושהם מרגישים שהם מעל החוק ושאין מי שישפוט אותם על עבירות", אומר עמרו. "אנחנו סובלים הרבה משקרים של חיילים. יש לנו עוד שני נערים שחיילים טענו שזרקו אבנים למרות שהם לא עשו את זה ועכשיו הם במעצר בית והמשפט שלהם לא נגמר. אנחנו מתכננים להגיש תלונה על החיילים דרך עורכת הדין שמייצגת אותנו, גבי לסקי. אני לא חושב שזה יוביל למשהו, אבל חשוב לנו בכל זאת להגיש את התלונה כדרך של מחאה על מה שנעשה".

מדובר צה"ל נמסר שהתיק המדובר לא טופל על ידי הפרקליטות הצבאית אלא על ידי המשטרה. שאלנו את דובר משטרת ש"י למה היה צורך להשאיר את הקטין במעצר במשך קרוב לשבוע לבדיקה פורנזית אחת פשוטה. [עדכון, 6.12: ממשטרת ש"י נמסר בתגובה כי "חיילים הבחינו בחשוד שנמלט מהם תוך שהוא משליך סכין. אותר צעיר שתאם את התיאור. בחקירתו הכחיש ונכלא. מעצרו הוארך בבית משפט. טביעות אצבעות מהסכין היו חלשות ולא הספיקו לבדיקה. בסופו של דבר ד.נ.א. מהסכין לא תואם את הקטין ששוחרר. הצורך במעצר נבדק על ידי בית משפו. עדויות החיילים יבדקו ובמידת הצורך יועברו לפרקליטות מבצעים".]

> מתנחלי חברון השתלטו על שטח של מרכז פלסטיני לאי-אלימות

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"לחזור לזירת הפשע": התלמידה הבעייתית שהפכה יועצת חינוכית

כשהיתה תלמידה, התייחסו לנעמי אברהם כ"ילדה רעה". כמבוגרת, ניסתה לתקן את החוויה והיתה למורה וליועצת. בספר שכתבה היא מנסה לשלב בין תובנות שצברה לחוויותיה האישיות. למרות ההצלחות, המסקנה עגומה: מערכת החינוך לא יודעת לגלות אנושיות

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf