newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

הפגנה ישראלית- פלסטינית במחסום: לסיים את הכיבוש בלי אלימות

מאות המפגינים צעדו לאורך כביש 60 אל מחסום המנהרות כדי להפגין שיתוף פעולה ערבי-יהודי לא אלים נגד הכיבוש ולמען שתי מדינות. מול אלפי הנוסעים בכביש הם קראו: "עומדים ביחד, בלי יאוש ופחד"

מאת:

כ-300 ישראלים ופלסטינים הפגינו אתמול (שישי) בצהריים ליד מחסום המנהרות שמדרום לירושלים נגד הכיבוש והמשך האלימות ולמען חיים משותפים בשתי מדינות.

המפגינים התכנסו באחת וחצי בצומת חוסאן על כביש 60, שמחבר את ירושלים עם בית ג'אלה, גוש עציון, חברון וכל דרום הגדה המערבית. במשך כשעה הם צעדו צפונה בטור ארוך מעבר למעקה הבטיחות של הכביש, לקצב תופים וסיסמאות, כשהם נושאים שלטים, דגלים ומיצג יצירתי של חומה. אלפי הנוסעים בכביש, מתנחלים ופלסטינים כאחד, לא היו יכולים לפספס את התהלוכה הארוכה, ורבים מאוד הגיבו אליה – בין אם בקללות ובין אם בקריאות עידוד.

הסיסמאות, בעברית, ערבית ואנגלית, קראו לפירוק ההתנחלויות ולסיום הכיבוש הישראלי בשטחים, וכן נגד האלימות והפחד ולמען שיתוף פעולה ערבי-יהודי. חיילים ושוטרים ליוו את ההפגנה לכל אורך הדרך, ולא היו בה עימותים כלל.

> גבר ירה בנערה מוטלת על הרצפה ואנחנו לא מדברים על זה

מפגיני "עומדים ביחד" בצומת חוסאן (חגי מטר)

מפגיני "עומדים ביחד" בצומת חוסאן (חגי מטר)

תהלוכה לאורך כביש 60: עומדים ביחד, בלי יאוש ופחד (חגי מטר)

תהלוכה לאורך כביש 60: עומדים ביחד, בלי יאוש ופחד (חגי מטר)

בסוף התהלוכה התכנסו המפגינים ברחבה ליד מחסום המנהרות, ושם נאמו כמה מהמארגנים מתנועת "לוחמים לשלום", והדגישו שמאוד לא מובן מאליו שיהודים וערבים יתייצבו יחד בימים האלה לדרישה משותפת לסיום הכיבוש בדרכים של אי-אלימות. "אנחנו חיים בתקופה קשה, אנשים חפים מפשע מתים כל יום וקשה לראות את סוף האירועים", אמרה מיטל לוקוף, פעילה בארגון. "הדבר האמיץ לעשות הוא למצוא את מה שמשותף בינינו ולבנות את העתיד על הבסיס הזה ולשבור את מעגל האלימות שאנחנו נמצאים בו – לשנות את המחר".

יו"ר ועדת המעקב לחברה הערבית בישראל, ח"כ לשעבר מוחמד ברכה, התייחס לאירועי הדריסה שקרו כשעתיים לפני ההפגנה, אחד מהם רק כעשר דקות נסיעה ממיקום ההפגנה על כביש 60. "אנחנו לא רוצים שאף טיפת דם תשפך", אמר ברכה. "אבל מי שיוצר את המצב הזה צריך להבין שרק שלום ייתן ביטחון. המצור, המחסומים, ההתעללות, ההתנחלויות – הם הגורם לכל מה שרע שקורה פה. אנחנו עומדים ביחד וקוראים נגד הממשלה הקיצונית הזאת, למען אופק של חיים ושלום גם במדינת ישראל וגם במדינה הפלסטינית העצמאית שתקום".

> אם היו מטפלים באלימות נגד נשים כמו שמטפלים בטרור

ההפגנה בכביש 60: יהודים וערבים מסרבים להיות אויבים (חגי מטר)

ההפגנה בכביש 60: יהודים וערבים מסרבים להיות אויבים (חגי מטר)

מתנחלים באוטובוס מתבוננים בהפגנת עומדים ביחד (חגי מטר)

מתנחלים באוטובוס מתבוננים בהפגנת עומדים ביחד (חגי מטר)

ההפגנה אורגנה על ידי תנועת "לוחמים לשלום" במסגרת יוזמת "עומדים ביחד" – התארגנות משותפת של תנועות ומפלגות שונות לקידום שיתוף פעולה יהודי-ערבי נגד האלימות והכיבוש, שקמה בחודשיים האחרונים. היוזמה ארגנה גם את ההפגנה הגדולה בירושלים לפני כחודש והפגנה נוספת בחיפה ואחת ליד רהט, לצד עוד אירועים קטנים יותר.

כמו בכל שבוע, הפגנות פלסטיניות עם נוכחות של ישראלים ובינלאומיים נגד ההתנחלויות והכיבוש התקיימו אתמול גם בכפרים בלעין, מעסרה, נבי סאלח, נעלין וקדום, והפגנות ועימותים נוספים קרו באזור כלא עופר, בקוסרא, קלקיליה, מחנה הפליטים אל-עאידה ובמקומות נוספים בגדה, וכן על גבול רצועת עזה. לפי נתוני הצלב האדום 82 מפגינים פלסטינים נפצעו מירי הצבא, מהם כארבעים מירי אש חיה.

נכון לשעה זו, בניגוד לרוב העימותים האלימים, ההפגנה השקטה והלא-אלימה הזאת לא זכתה לסיקור באף כלי תקשורת בעברית, למעט מעריב. [עדכון: הבנתי שגם בערוץ 1]

הפוסט פורסם גם באנגלית באתר 972+

> ארגון העיתונאים פנה לנתניהו במחאה על סגירת כלי תקשורת ערבים

תהלוכת מחאה לאורך כביש 60 (חגי מטר)

לוחמים לשלום: תהלוכת מחאה לאורך כביש 60 (חגי מטר)

דמותו של חנדלה, הילד הפליט הפלסטיני, בהפנגה ליד החומה שליד כביש 60 (חגי מטר)

דמותו של חנדלה, הילד הפליט הפלסטיני, בהפגנה ליד החומה שליד כביש 60 (חגי מטר)

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"לחזור לזירת הפשע": התלמידה הבעייתית שהפכה יועצת חינוכית

כשהיתה תלמידה, התייחסו לנעמי אברהם כ"ילדה רעה". כמבוגרת, ניסתה לתקן את החוויה והיתה למורה וליועצת. בספר שכתבה היא מנסה לשלב בין תובנות שצברה לחוויותיה האישיות. למרות ההצלחות, המסקנה עגומה: מערכת החינוך לא יודעת לגלות אנושיות

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf