newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

עיסאוויה: הורים מאיימים להשבית את הלימודים בשל חסימת הכניסות לשכונה

בשבוע האחרון נחסמו שתיים מתוך שלוש כניסות לשכונת עיסאוויה כענישה קולקטיבית בשל זריקות אבנים. ברגע האחרון הודיעה העירייה כי החסימות יוסרו לפני שנת הלימודים, אך רק אחת הוסרה בפועל. ההורים עוד מאיימים בשביתה

מאת:

היום, עם פתיחת שנת הלימודים, התכוונו תושבי שכונת עיסאוויה בירושלים להשבית את בתי הספר בשכונה. במקום לומדים קרוב ל-3,300 תלמידים, חלקם מאזורים אחרים בירושלים. ההחלטה המקורית להשבית את הלימודים התקבלה לאחר חסימה של שתיים מתוך שלוש הדרכים המרכזיות בכפר בידי כוחות הביטחון בשבוע האחרון.

המשטרה טענה בפני התושבים שסגירת הדרכים היא עונש על זריקת אבנים מתוך הכפר, ושזוהי אחריותם של אנשי הכפר למנוע את יידויי האבנים. מנגד טוענים נציגי הוועדות העממיות של עיסאוויה שאין זה באחריותם, ושהמשטרה אינה יכולה להעניש קולקטיבית עשרות אלפי אנשים בגלל שהיא עצמה לא מצליחה לעצור כמה עשרות נערים.

בבקרים החסימות גרמו לפקקים עצומים בכניסה היחידה שהייתה פתוחה לכפר, ומכוניות חיכו ביציאה במשך קרוב לשעה. השביתה, לפי גורמים בכפר, הייתה אמורה להמשך עד ששתי הדרכים האחרות יפתחו.

אבל אתמול (שני) החליטו התושבים ברגע האחרון להשהות את השביתה ב-48 שעות, לאחר שראש העירייה, ניר ברקת, והמשטרה הודיעו כי לכבוד תחילת שנת הלימודים הם החליטו לפתוח את כל הדרכים המובילות אל הכפר. בפועל פתחה המשטרה רק את אחת משתי הכניסות שחסומות. התושבים החליטו לחכות עד יום חמישי עם השביתה כדי לראות אם באמת מתכוונת המשטרה והעירייה לעמוד בדברתן ולפתוח גם את הכניסה השלישית.

"צריך גם לשאול לא רק למה זורקים אבנים, אלה מה נתנה העירייה לצעירים בכפר", אומר מוחמד אבו חומוס, פעיל מרכזי בוועדה העממית של עיסאוויה. "איזה תעסוקה ופעילות נותנת העירייה לנוער בכפר? בהתנחלות לידינו בגבעה הצרפתית יש פעילות ותרבות לנוער, מרכז השכלה שפתוח במשך החופש. מישהו אצלנו באופן פרטי פתח מעין מרכז לנוער עם משחקים ופעילות, אז המשטרה הודיעה לו שהמקום אינו חוקי ושהם יהרסו אותו.

"אנחנו משלמים קרוב למיליון שקל ארנונה, ועוד שני מיליון בגלל דוחות על בנייה לא חוקית, לאיפה כל הכסף הזה הולך? אי אפשר להשקיע קצת מהכסף הזה בבנייה של תשתיות, גני משחקים, פעילות וחינוך לנוער?"

 > אלפי תלמידים לא הולכים לבית הספר בירושלים כי אין להם איפה ללמוד

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
קישוטי רמדאן בבית החולים האירופי בח'אן יונס, בדרום רצועת עזה, במרץ 2024 (צילום: רווידה כמאל עמאר)

קישוטי רמדאן בבית החולים האירופי בח'אן יונס, בדרום רצועת עזה, במרץ 2024 (צילום: רווידה כמאל עמאר)

בבית החולים האירופי בעזה משתדלים ליצור אווירת רמדאן

משפחות ואנשי צוות קישטו את בית החולים, שבו מצאו מקלט אלפי עקורים מרחבי עזה, בניסיון נואש להרגיש קצת חגיגיות גם בתנאים האיומים שבהם הם חיים

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf