newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

מפגינים מול שגרירות אריתריאה בתל-אביב: "לא בחרנו להיות פליטים"

כמאתיים מבני הקהילה האריתראית הפגינו מול השגרירות בתל-אביב נגד הממשלה האריתראית וקראו לה להכיר באחריותה למותם של הפליטים שנאלצו להימלט מהמדינה

מאת:

כמאתיים מבני הקהילה האריתראית בישראל הפגינו היום, שני, מול שגרירות אריתריאה בשכונת יד-אליהו בתל-אביב בדרישה להכיר באחריות הממשלה האריתראית למותם של מאות הפליטים שנהרגו בשנת 2015 במסעות אחר חופש וביטחון מחוץ לארצם. חלקם טבעו בים בתיכון, נרצחו על ידי דאעש בלוב, או נהרגו בדרכים אחרות במהלך המסע.

בהודעה שפרסמה הקהילה האריתראית בישראל נכתב:

ממשלת אריתריאה אחראית למותם הם נהרגו כי נאלצו לברוח מדיקטטורה אכזרית ודיכוי בבית . הממשלה האריתראית מסרבת להכיר בקטל הפליטים ואוסרת על קיום טקסי אזכרה ואבלות על אלו שנהרגו.

אנחנו קוראים לשגריר אריתריאה בישראל טספאמרים טקסטה דבאס לעמוד לצד העם האריתראי בשעה קשה זו. אנחנו מבקשים שיזכור שדיקטטורים לא נשארים לנצח – הכוח שהוא לקח מהעם יחזור לעם בסופו של דבר.

אנחנו קוראים למשטר האריתראי לקחת אחריות על חייהם ורווחתם של אזרחי המדינה ולאפשר להם, פעם אחת ולתמיד, ליהנות מזכויות אדם ומהחופש המגיעים להם כדי שיוכלו להישאר בארצם ולא יאלצו לסכן את חייהם במקום אחר.

אנחנו קוראים לקהילה הבין לאומית להעדיף אנשים על פני פוליטיקה ולעזור לפליטים האריתראים במקום לממשלה האריתראית. תנו לאריתריאים את המקלט והתמיכה שהם זקוקים לה נואשות והפעילו לחץ על השלטון החד- מפלגתי באריתריאה על מנת שנוכל גם אנחנו ליהנות מזכויות אדם".

> מאות הפגינו באוניברסיטאות ברחבי הארץ בסולידריות עם הקהילה האתיופית

הפגנת הקהילה האריתראית מול שגרירות אריתריאה בתל-אביב, 11.5.2015 (ענבל בן יהודה)

הפגנת הקהילה האריתראית מול שגרירות אריתריאה בתל-אביב, 11.5.2015 (ענבל בן יהודה)

אחד המשתתפים בהפגנה, עמנואל, בן 37, המתגורר בישראל מזה שמונה שנים, אמר:

"ההפגנה הזו מתקיימת נגד השלטון האריתראי והדיקטטור העומד בראשו, שמגייס לצבא צעירים וצעירות ללא הגבלת זמן.

אנחנו מתנגדים לשלטון הזה ולא תומכים בו, זה לא השלטון שלנו. כל כך הרבה אריתראים שטבעו בים ונחטפו בסיני, והשלטון פשוט לא מדבר עליהם ולא מאפשר לקיים טקסים לזכרם כי לא אכפת לו מהאזרחים".

המפגינים מחו גם נגד היחסים הטובים השוררים בין ממשלת אריתריאה לבין מדינות אחרות, שלטענתם "עוזרות לטרוריסים כמו אל-שבאב וארגונים אחרים".

במהלך ההפגנה הונפו דגלי ישראל ודגלי אריתריאה. חלק מהמפגינים לבשו חולצות ועליהן הדפסי תמונות מאסון הטביעה של הפליטים האריתראים. המפגינים קראו בסיסמאות "די לעבדות", "בורחים על חיינו", "לא בחרנו להיות פליטים", "די הפקרה", ו"אפוורקי תתפטר". לאחר כשעתיים של זעקת סיסמאות אינטנסיבית מול בניין השגרירות, התיישבו המפגינים על האדמה וניתנה למשתתפים המעוניינים בכך ההזדמנות לפנות אל הקהל באופן מסודר ולשאת דברים. אחד הנואמים קרא לקהל להפסיק להמתין לעזרתן של ישראל, של אתיופיה או של מדינות אחרות, ולהתארגן בתוך הקהילה כדי ליצור שינוי. כמו כן מסרו המפגינים לשגריר אריתריאה מכתב שמפרט את הביקורת והדרישות שלהם.

"אתמול, שגריר אריתריאה באיחוד האפריקאי הודיע שהוא פורש כי הוא לא רצה לתמוך בשלטון", אומר עמנואל. "אנחנו מצפים גם מהשגריר בישראל לעשות את אותו הדבר ולהצטרף לעם. אנחנו מכבדים אותו כאריתראי, אבל לא מכבדים את הממשלה ואת התמיכה שלו בה. אנחנו מתגעגעים הביתה רוצים לחזור. הבחירה להיות פליטים לא היתה שלנו".

> שלושה מבקשי מקלט שגורשו מישראל נרצחו על ידי דאעש

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
מרצים רבים תמכו במכתב הנזיפה במרצה בגלל הדעות שלה על 7 באוקטובר. סטודנטים באוניברסיטה העברית מפגינים למען הדחתה של פרופ' נדירה שלהוב-קיבורקיאן (צילום: חיים גולדברג / פלאש 90)

מרצים רבים תמכו במכתב הנזיפה במרצה בגלל הדעות שלה על 7 באוקטובר. סטודנטים באוניברסיטה העברית מפגינים למען הדחתה של פרופ' נדירה שלהוב-קיבורקיאן (צילום: חיים גולדברג / פלאש 90)

אקדמיה שלא יוצאת נגד ההרג והדיכוי לא ממלאת את תפקידה

כשהופיע איום על ביטול פרסי ישראל, האקדמיה בישראל הזדעקה. אבל היא בוחרת למלא את פיה מים ביחס לזוועות בעזה, ואפילו עוזרת בסתימת הפיות של סטודנטים ומרצים פלסטינים. ככה לא עושים אקדמיה

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf