newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

חניכי מכינות קדם-צבאיות לנתניהו: למד מהשואה, עצור גירוש מבקשי המקלט

חניכים בתשע מכינות שונות פונים לראש הממשלה ערב יום השואה במחאה על הכוונה לגרש בכפייה מבקשי מקלט מסודן ומאריתריאה. "מכתב המכיניסטים" יוצא לדרך

מאת:

כמאתיים חניכות וחניכים במכינות קדם צבאיות פנו היום, ערב יום השואה, במכתב לראש הממשלה בדרישה שלא לגרש בכפייה מבקשי מקלט למדינות שבהן הם עלולים להמצא בסכנה. המכתב נשלח בעקבות הפרסומים מהתקופה האחרונה על כוונת המדינה לעבור ממדיניות של "חזרה ברצון" (בעידוד אינטנסיבי מצד המדינה ותוך כדי כליאה ממושכת בכלא חולות), למדיניות של גירוש של מבקשי מקלט מסודן ואריתריאה למדינות שלישיות כאוגנדה ורואנדה.

היוזמה לשליחת המכתב הגיע מצד חניכי המכינה הקדם-צבאית "תלם" ביפו, שביקרו לאחרונה בכלא חולות, נפגשו עם מבקשי מקלט והזדעזעו מסיפוריהם. מאז הביקור עברו חניכי "תלם" בין מכינות קדם צבאיות אחרות והעבירו שיעורים על המצב בסודן ובאריתריאה. "בסוף השיעורים לקחנו פרטים של אנשי קשר בכל המכינות, ועכשיו שהתפרסמה הכוונה לגרש מבקשי מקלט פנינו לאותם אנשים וכך אספנו את החתימות", אומרת שירה לוי, מהמכינה ביפו.

בין החותמים על המכתב נמצאים כל חניכי מכינת "תלם", רוב חניכי "מנשרים קלו" במעגן מיכאל, וחותמים נוספים מהמכינות: "בית ישראל" בירושלים, "בינה", "נחשון שובל" שבנגב, "מיצר" ברמת הגולן, "גל" שבעכו ובחיפה, ו"בני ציון" וקומנת צופים "שבט איתן" בתל אביב.

בין היתר כתבו תלמידי המכינות כך:

בחודשים אלו רשויות האוכלוסין וההגירה יוזמות שינוי מדיניות, לפיו מבקשי מקלט מסודן ואריתריאה, יגורשו בכפייה למדינה שלישית תחת מעטה חשאיות. לצעד כזה לא קיים תקדים בעולם במיוחד ממדינה דמוקרטית החתומה על אמנת הפליטים וכזו שחוותה על בשרה היסטוריה של פליטות. הצעד אינו מבטיח ולו במעט את ביטחונם של מבקשי המקלט ומונע מהם להגשים את זכותם לחיים ובטחון…

אנו מפצירים בממשלת ישראל לבדוק באופן מידי ובצורה הולמת את בקשות הפליטות של מבקשי המקלט כפי שסוכם באמנת הפליטים ועל פי הסדנדרט הבינלאומי. תקוותנו היא שבתקופה זו במיוחד, בה אנו מציינים את יום הזיכרון לשואה ולגבורה, תוכל הממשלה להפיק את הלקחים המתבקשים וההומניים מן הטראומה הלאומית ולא תישאר אדישה לרצח הקורה לנגד עינינו במדינות מוצאם של מבקשי המקלט.

על ממשלת ישראל להפסיק מידית את מסע ההשפלה אותו עוברים מבקשי המקלט בארץ. אנו דורשים לבדוק את בקשות הפליטות של מבקשי המקלט ולא להפקירם לסכנה ולמוות שאורבים להם במדינות מוצאם, על ידי גירושם לפליטות מחודשת ולסכן את חייהם.

הפוסט פורסם גם באנגלית באתר 972+

> נציגי הציבור שלנו מתגאים בגירוש ניצולי רצח עם

תלמידי המכינה הקדם-צבאית "תלם" מיפו בביקור בכלא חולות (רומי באוך)

תלמידי המכינה הקדם-צבאית "תלם" מיפו בביקור בכלא חולות (רומי באוך)

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"לחזור לזירת הפשע": התלמידה הבעייתית שהפכה יועצת חינוכית

כשהיתה תלמידה, התייחסו לנעמי אברהם כ"ילדה רעה". כמבוגרת, ניסתה לתקן את החוויה והיתה למורה וליועצת. בספר שכתבה היא מנסה לשלב בין תובנות שצברה לחוויותיה האישיות. למרות ההצלחות, המסקנה עגומה: מערכת החינוך לא יודעת לגלות אנושיות

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf