newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

שעות אחרי פרסום המדגמים: הרשימה השלישית בגודלה לא מופיעה בטלוויזיה

נראה שגם 13 מנדטים לא מספיקים כדי שעורכי הטלוויזיה יחשבו שהערבים רלוונטים לפריים טיים

מאת:

השעה 12 וחצי בלילה, ונכון לעכשיו אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא ראה לנכון לשדר מהמטה של הרשימה השלישית בגודלה, הרשימה המשותפת. כנראה משום שזו המפלגה של הערבים, אלה שבמהלך כל היום האחרון הפחידו אותנו בצורה אינטנסיבית שהם "נעים בכמויות אדירות לקלפי".

מאז השעה עשר חלפו על המסך בשלושת הערוצים בבליל בלתי נגמר גלעד ארדן, ליברמן על חמשת המנדטים שלו, בנט ואורי אריאל מהבית היהודי שספג מהלומה, זהבה גלאון על חמשת המנדטים בקושי שלה, כחלון שרואיין בשידור ישיר בביתו, שלי יחימוביץ, יאיר לפיד, ואפילו ראובן אדלר, היחצ"ן של המחנה הציוני שהופיע לבוש במעיל ביזאר בכל הערוצים. וזה רק מדגם.

והיכן הרשימה השלישית בגודלה? עד כה קיבלו הצופים בערוצי הטלוויזיה את איימן עודה לכמה דקות חטופות בראיון בערוץ הראשון, ולהצצה קצרצרה בערוץ 10. ראשי הרשימה המשותפת, שהובילו בחודש וחצי קמפיין מרשים ומלא תקווה, ועשויים להיות כף המאזניים בין ממשלת ימין קיצוני לממשלת שמאל – נעדרים בצורה בוטה מהמסך.

13 המנדטים של הערבים לא רצויים בפריים טיים גם כאשר הם עושים מסע מדהים שמטרתו להגיע ללב מוקדי ההשפעה. איימן עודה, שהפך תוך שבועות ספורים מאיש אלמוני בציבור היהודי למי שמצליח לכבוש לבבות, דב חנין, חבר הכנסת המצטיין, אחמד טיבי ואחרים, שוב נמחקים בגסות על ידי אותם אנשי תקשורת, שבקרוב שוב יתראיינו ויספרו בגילוי לב כמה שהתקשורת היא שמאלנית.

במטה של הרשימה המשותפת מתוסכלים. האולם בנצרת מלא, האווירה חמה וצוותי השידור של כל הערוצים פרוסים עם מיטב הכתבים שליוו בשבועות האחרונים את הרשימה המשותפת, אבל נראה שעבור עורכי ערוצי המינסטרים התקווה כבר נגמרה, והערבים יכולים לחזור למקום הטבעי שלהם. רחוק מהמסך. רחוק מהעין.

> בדרכים: כותבות וצלמי שיחה מקומית מדווחים בחירות

אחמד טיבי, דב חנין ואיימן עודה, נצרת (אכרם דרווישי / אקטיבסטילס)

אחמד טיבי, דב חנין ואיימן עודה, נצרת (אכרם דרווישי / אקטיבסטילס)

אז מה שפספסתם בין היתר זה את הקריאה של דב חנין, שאמנם לא מכוונת ישירות להרצוג, אבל לא ניתן לפרש אותה אחרת: "הרשימה המשותפת היא הכוח השלישי בכנסת ואנחנו מתכוונים להשתמש בכוח הזה. התוצאות המסתמנות מראות שאפשר לסיים את שלטון הימין הקיצוני. תסתכלו על המספרים ותראו זאת. הערב קראתי להרצוג, ממטה הרשימה המשותפת בנצרת, שלא להצטרף לממשלה משותפת עם הימין ולפתוח בהידברות כדי לקדם אפשרות אחרת. אנחנו מצידנו נעשה הכל כדי למנוע את חזרת הימין הקיצוני לשלטון".

ואת איימן עודה, ראש הרשימה שאמר: "אנחנו נמנע מהימין להרכיב את הממשלה הבאה. הרשימה המשותפת היא סיפור הצלחה. אנחנו נמצאים בעיצומו של אירוע היסטורי".

> בחירות 2015: היום בו בחרנו לירוק על הערבים

הרשימה המשותפת, נצרת (אכרם דרווישי / אקטיבסטילס)

הרשימה המשותפת, נצרת (אכרם דרווישי / אקטיבסטילס)

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"לחזור לזירת הפשע": התלמידה הבעייתית שהפכה יועצת חינוכית

כשהיתה תלמידה, התייחסו לנעמי אברהם כ"ילדה רעה". כמבוגרת, ניסתה לתקן את החוויה והיתה למורה וליועצת. בספר שכתבה היא מנסה לשלב בין תובנות שצברה לחוויותיה האישיות. למרות ההצלחות, המסקנה עגומה: מערכת החינוך לא יודעת לגלות אנושיות

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf