newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

לאחר ההצתה: משמרת תמיכה בתלמידי הדו-לשוני בירושלים

כמאה וחמישים איש מפגינים בכניסה לביה"ס, ביניהם תלמידים מבתי ספר בעיר. יו"ר משותפת של ועד הורי הדו-לשוני: "התחושה של הקהילה היא שאנחנו מאוד מחוזקים". ניר ברקת: "לפעול ביחד כדי להחזיר את השפיות והדו-קיום בעיר"

מאת:

צילום: אורן זיו/אקטיבסטילס. טקסט: יעל מרום

כמאה וחמישים נשים גברים ובני נוער מקיימים משמרת מחאה בכניסה לבית הספר הדו-לשוני בירושלים, בעקבות ההצתה בכיתת בית הספר היסודי בבית הספר. הם אוחזים שלטים עליהם כתוב "כולנו ביחד, בלי שנאה ופחד", "תג מאיר – אור במקום טרור", ועוד. גם תלמידים מבתי הספר "קדמה" ו"קשת" בעיר הגיעו כדי להביע תמיכתם. אתמול בלילה תלו הורי התלמידים שמיהרו אתמול להגיע לבית הספר, עם היוודע דבר ההצתה, שלטים כמו "מסרבים להיות אויבים", שקיבלו הבוקר את פניהם של הילדים.

אמש (מוצ"ש), בסביבות השעה שבע וחצי בערב, הגיעו למקום אלמונים שערמו ספרים במרכז אחת מכיתות בית הספר היסודי, כיתה א1, והציתו אותה. לא היו נפגעים אולם נזק כבד נגרם לכיתה, וכיתה נוספת נפגעה. במקום הושארו כתובות "כהנא צדק", "מוות לערבים", ו"אין דו קיום עם סרטן".

> ניסיון הצתה בבית הספר הדו-לשוני בירושלים

משמרת תמיכה בבית הספר הדו לשוני בירושלים, בבוקר שאחרי ההצתה (צילום: אורן זיו/אקטיבסטילס)

משמרת תמיכה בבית הספר הדו לשוני בירושלים, בבוקר שאחרי ההצתה (צילום: אורן זיו/אקטיבסטילס)

משמרת תמיכה בבית הספר הדו לשוני בירושלים, בבוקר שאחרי ההצתה (צילום: אורן זיו/אקטיבסטילס)

משמרת תמיכה בבית הספר הדו לשוני בירושלים, בבוקר שאחרי ההצתה (צילום: אורן זיו/אקטיבסטילס)

ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, הגיע הבוקר לביה"ס ושוחח עם צוות המורים. בהצהרה שנתן לתקשורת התייחס ברקת לקהילה החזקה והנחושה של בית הספר ואמר "ביה"ס הזה משתלב יפה בפסיפס הירושלמי, שבו כל אחד בירושלים יכול לבחור איזה בית ספר טוב ונוח לתפיסת עולמו. בית הספר הזה מקרין הרבה על סביבתו. זה בוודאי לא נעים לראות כיתה שרופה, אך אין לנו ברירה וצריך להחזיר את המערכת לשפיות". ברקת אמר עוד שצריך "לגנות כל קיצוניות" וקרא "לפעול ביחד כולם כדי להחזיר את השפיות והדו-קיום בעיר". ראש העירייה ציין כי במערכת החינוך בירושלים בפרט ובישראל בכלל ידברו התלמידים בשעתיים הראשונות על דו-קיום בעקבות מקרה ההצתה.

 > אחרי האחווה בביה"ס הדו-לשוני, ילדיי חוזרים למצור בעיסאוויה

ראש עיריית ירושלים ניר ברקת בביקור בביה"ס הדו לשוני (אורן זיו/אקטיבסטילס)

ראש עיריית ירושלים ניר ברקת בביקור בביה"ס הדו לשוני (אורן זיו/אקטיבסטילס)

רונית רוזנטל, יו"ר משותפת של ועד הורי בית הספר, ואמא לשתי תלמידות בביה"ס, אמרה כי "אנחנו בתדהמה גדולה מאוד וכעס. אבל מרגע שנודע הדבר מגיעים למקום המון תלמידים והורים כדי לתמוך. התחושה שלנו, של הקהילה, היא שאנחנו מאוד מחוזקים". רוזנטל  סיפרה כי בנותיה היו בתדהמה בעקבות המקרה: "הרגש העיקרי שלהן כלפי מי שעשה את זה את זה הוא רגש של בוז ולעג. הרבה מאוד כעס על כמה מסכנים האנשים שזה מה שיש להם לעשות בחיים ושלא מבינים כמה נהדר המקום הזה".

מאז תחילת השנה, בעקבות המלחמה והתגברות האלימות בחודשים האחרונים, עומד בית הספר על תלמידיו ומוריו בפני מתקפה אלימה. בתחילת השנה התבקשו התלמידים לא להגיע לבית הספר לבושים בחולצות "הדו-לשוני" מחשש לפגיעה בהם בדרכם. כתובות נאצה כבר רוססו בחודשים האחרונים בבית הספר. לכך מצטרף הערוץ הראשון שפרסם לאחרונה כתבה בה מתוארים התלמידים כלא פחות מאנשי טרור מסוכנים עם פזילה לכיוון דאע"ש.

> איך הפך כתב ערוץ 1 את ביה"ס הדו-לשוני לתא תומך טרור

הכיתה שהוצתה בביה"ס הדו-לשוני בירושלים (צילום: טלי מאייר/אקטיבסטילס)

הכיתה שהוצתה בביה"ס הדו-לשוני בירושלים (צילום: טלי מאייר/אקטיבסטילס)

גם היום, כמו באירועים אלימים קודמים עושה בית הספר מאמצים להתאחד תחת הסיסמה "שותפות, אהבה, אחווה". למרות הקשיים, למרות ההסתה והניסיון לפגוע בשותפות השברירית שמסמלת עבור רבים תקווה לעתיד טוב יותר, ממשיכים התלמידים, משפחותיהם וצוות בית הספר לעמוד ביחד מול האיומים מבחוץ.

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"לחזור לזירת הפשע": התלמידה הבעייתית שהפכה יועצת חינוכית

כשהיתה תלמידה, התייחסו לנעמי אברהם כ"ילדה רעה". כמבוגרת, ניסתה לתקן את החוויה והיתה למורה וליועצת. בספר שכתבה היא מנסה לשלב בין תובנות שצברה לחוויותיה האישיות. למרות ההצלחות, המסקנה עגומה: מערכת החינוך לא יודעת לגלות אנושיות

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf