newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

המחאה בבלפור: 33 עצורים, קצין תועד מכה מפגין

כאלף מפגינים צעדו מגשר המיתרים בכניסה בירושלים לעבר כיכר פריז, למרות ניסיונות המשטרה לעצור אותם. הם עברו את המחסומים והגיעו לכיכר שם הצטרפו לכ-10,000 מפגינים. המשטרה הכריזה על ההפגנה לא חוקית בגלל שימוש באמצעי רעש

מאת:

33 מפגינים נעצרו ושוטרים תועדו כשהם מכים מפגינים הערב במחאה נגד נתניהו בירושלים.

המחאה התחילה הערב כאשר כאלף מפגינים התאספו בגשר המיתרים בכניסה לירושלים והחלו לצעוד לכיוון בית ראש הממשלה ברחוב בלפור. המשטרה ניסתה למנוע את הצעדה, אולם המפגינים ירדו לכביש והצליחו לעקוף את החסימות של המשטרה.

המשטרה עוצרת מפגין במחאת בלפור בערב, 22.8.20 (צילום: אורן זיו)

המשטרה עוצרת מפגין במחאת בלפור בערב, 22.8.20 (צילום: אורן זיו)

בכמה מקומות הפעילה המשטרה כוח נגד המפגינים. בתיעוד שפורסם ברשתות החברתיות נראה סגן ניצב ניסו גווטה ממשטרת ירושלים מתנפל על כמה מפגינים ומכה אותם.

מהמשטרה נמסר מאוחר יותר כי הקצין הגיב לניסיון תקיפה מצד אחד המפגינים.

באזור רחוב בצלאל, ניסו סוסי משטרה לעצור את המפגינים מלצעוד לכיוון כיכר פאריז, אולם בסופו של דבר המפגינים הצליחו לעקוף אותם, לפרוץ את מחסומי המשטרה ולהגיע לכיכר פריז.

לפי ההערכות, בכיכר עצמה נאספו יותר מ-10,000 מפגינים. בניגוד להפגנות קודמות, הפעם המשטרה הודיעה שכבר מהשעה תשע וחצי היא תאסור על שימוש בצופרים, תופים ושאר אמצעים שמשתמשים בהם, ואכן החל משעה זו היא התחילה להחרים תופים ואמצעים אחרים.

המשטרה גם הכניסה מכת"זיות וכרזה להפסיק את אמצעי הרעש.

23:30

המשטרה התחילה לבצע מעצרים, בעוד מכתזיות נכנסות לכיכר פריז מכיוון רחוב קינג ג'ורג'. לפי עיתון "הארץ", עד 11.30 בלילה בוצעו כבר 33 מעצרים.

מפגינים טענו כי חלה החרפה ביחס של השוטרים למפגינים. המפגינים תלו את היחס הקשה הזה ל"לחץ מלמעלה", גם בעקבות הפינוי האלים של המאהל של אמיר השכל ביום חמישי וכישלון ההפגנה של תומכי נתניהו שהביאו רק מאות בודדות של מפגינים לכיכר.

סדי בן שטרית, ממובילי מחאת "קריים מיניסטר" אמר כי השוטרים התחילו להכות מהרגע הראשון. "זה לא יעזור להם, על כל מפגין שהוכה יבואו אלף עד שבסוף יהיו פה 100,000 איש", אמר.

המחאה בבלפור, 22.8.20 (צילומים: אורן זיו)

המחאה בבלפור, 22.8.20 (צילומים: אורן זיו)

המחאה בבלפור, 22.8.20 (צילומים: אורן זיו)

המחאה בבלפור, 22.8.20 (צילומים: נטשה דודינסקי)

המחאה בבלפור, 22.8.20 (צילומים: נטשה דודינסקי)

 

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
מבט על ורשה מהמרפסת של הטירה המלכותית, ציור של ברנרדו בלוטו מ-1773 (באדיבות המוזיאון הלאומי של ורשה)

מבט על ורשה מהמרפסת של הטירה המלכותית, ציור של ברנרדו בלוטו מ-1773 (באדיבות המוזיאון הלאומי של ורשה)

המהפכה החינוכית שהקדימה את זמנה

כבר ב-1774 הבינו בחבר העמים של פולין וליטא ש"אין לכפות משמעת באמצעות פחד, אלא באמצעות מנהיגות והבנה", שהכיתות צריכות להיות מעוצבות "כך שהילד לא יראה את בית הספר כבית סוהר", ושרק הממסד האזרחי יכול להניב חינוך אוניברסלי שוויוני וחופשי

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf