newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

מפגינים בת"א, חיפה וי-ם: חיי שחורים ופלסטינים חשובים

הפגנות נערכו אתמול במקומות שונים בארץ במחאה על אלימות משטרתית, כשהמפגינים מחברים בין הירי באיאד אלחלאק בירושלים לירי בג'ורג' פלויד במיניאפוליס. בירושלים נעצרו שלושה מפגינים ושוחררו עם צו הרחקה

מאת:

מאות הפגינו אתמול בערב (שלישי) בחיפה, ירושלים, תל אביב ומקומות אחרים נגד אלימות משטרתית, כשהם מקשרים בין הירי באיאד אלחלאק במזרח ירושלים לרצח של ג'ורג פלויד במיניאפוליס. המוחים חסמו כבישים והמשטרה עצרה שלושה מפגינים.

חיבור ישיר בין ירושלים למיניאפוליס. מפגינים בחיפה נגד אלימות משטרתית (צילום: ארי רמז)

חיבור ישיר בין ירושלים למיניאפוליס. מפגינים בחיפה נגד אלימות משטרתית (צילום: ארי רמז)

בירושלים כ-300 מפגינים מחו על הירי באלחלאק ונגד אלימות משטרתית בכלל, וחסמו את רחוב יפו במרכז העיר ואת תנועת הרכבת הקלה לשעה ארוכה.

המפגינים החזיקו באנר גדול שעליו נכתב בעברית ואנגלית "גזענות הורגת" לצד הסמל של קבוצת "אנטיפה", הארגון שטראמפ הצהיר שהוא רוצה להוציא מחוץ לחוק.

המשטרה פינתה את המפגינים בכוח, עצרה שלושה מהם ועיכבה מפגין רביעי. שניים מהמפגינים עוכבו בתחילה מכיוון שלא לבשו מסכה, אך עם הגעתם לתחנת המשטרה, השוטרים הודיעו לאחד מהם שהוא עצור בחשד ל"התקהלות אסורה".

לאחר המעצרים, המפגינים עברו למחות מול בית המעצר במגרש הרוסים, לשם נלקחו העצורים. שלושת העצורים שוחררו רק בשעות הבוקר (יום רביעי) מבלי שהובאו בפני שופט, והוצא נגדם צו הרחקה של 15 יום ממרכז העיר בירושלים.

סטודנטים מפגנים נגד הירי באיאד אלחלאק מחוץ לאוניברסטיה העברית בהר הצופים, 2 ביוני 2020 (צילום: אקטיבסטילס)

סטודנטים מפגנים נגד הירי באיאד אלחלאק מחוץ לאוניברסיטה העברית בהר הצופים, ב-2 ביוני 2020 (צילום: אקטיבסטילס)

שוטרים מפנים מפגינים מהכבישבמהלך מחאה נגד אלימות משטרתית במרכז ירושלים, 2 ביוני 2020 (צילום: אקטיבסטילס)

שוטרים מפנים מפגינים מהכביש במהלך מחאה נגד אלימות משטרתית במרכז ירושלים, ב-2 ביוני 2020 (צילום: אקטיבסטילס)

מפגינים חוסמים את כבישים במהלך הפגנה נגד אלימות משטרתית במרכז ירושלים, 2 ביוני 2020 (צילום: אקטיבסטילס)

מפגינים חוסמים את כבישים במהלך הפגנה נגד אלימות משטרתית במרכז ירושלים, ב-2 ביוני 2020 (צילום: אקטיבסטילס)

"ההפגנה היתה זועמת, המשטרה התנהגה באופן  אגרסיבי, וכמה מהשוטרים הפעילו אלימות מופרזת", סיפר גלעד, אחד המפגינים שנעצר ושוחרר בשעות הבוקר. "מחינו על הרצח של איאד אלחלאק בעיר העתיקה ביום שבת, ועל אלימות שכוחות משטרה מפעילים על האחר בכל העולם".

זמן קצר לפני כן, גם בירושלים, עשרות סטודנטים פלסטינים הפגינו בכניסה לאוניברסיטה העברית בהר הצופים במחאה על הריגתו של אלחלאק בידי שוטרים.

בחיפה כ-200 מפגינים, רובם פלסטינים, הפגינו בכיכר אונסק"ו בשדרות בן גוריון במחאה על הריגתו של אלחלאק. ההפגנה הפכה אחרי זמן קצר לתהלוכה ספונטנית. המפגינים צעדו בשדרות המגינים וחסמו את התנועה, ומולם ניצבו שוטרי יס"מ ופרשי משטרה.

המפגינים הניפו דגלי פלסטין ואת תמונתו של אלחלאק, ונשאו שלטים שעליהם כתובות בנוסח "Palestinian lives matter" ו-"black lives matter". על חלק מהשלטים הופיעו זו לצד זו תמונותיהם של ג'ורג' פלויד ושל סלומון טקה, שנורה על ידי שוטר בשנה שעברה בקרית חיים. המחאה הסתיימה ללא מעצרים.

מפגינים בחיפה נגד אלימות משטרתית, 2 ביוני 2020 (צילום: מריה זרייק/ אקטיבסטילס)

מפגינים בחיפה נגד אלימות משטרתית, ב-2 ביוני 2020 (צילום: מריה זרייק/ אקטיבסטילס)

בתל אביב עשרות מפגינים התכנסו מול הקונסוליה האמריקאית ברחוב הירקון (לשעבר השגרירות), כשהם מחזיקים את דיוקנו של פלויד ושלטים עליהם נכתב "צדק" ו-"Black Lives Matter".

בטייבה חברים בקבוצת המודעות למען אוטיסטים קיימו משמרת מחאה נגד ההרג של אלחלאק, ונשאו שלטים שלטים שעליהם נכתב "אלימות משטרתי הורגת" ו"די לאצבע על ההדק".

מפגינים מול הקונסוליה האמרקאית בתל אביב, 2 ביוני 2020 (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

מפגינים מול הקונסוליה האמרקאית בתל אביב, ב-2 ביוני 2020 (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"רציתי לטפל בחוויות בלתי פתורות שנשאתי בכאב כל חיי". נעמי אברהם, מחברת הספר "חקירה במסדרונות בית הספר" (צילום: אלון אלוניס)

"לחזור לזירת הפשע": התלמידה הבעייתית שהפכה יועצת חינוכית

כשהיתה תלמידה, התייחסו לנעמי אברהם כ"ילדה רעה". כמבוגרת, ניסתה לתקן את החוויה והיתה למורה וליועצת. בספר שכתבה היא מנסה לשלב בין תובנות שצברה לחוויותיה האישיות. למרות ההצלחות, המסקנה עגומה: מערכת החינוך לא יודעת לגלות אנושיות

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf