newsletter
השיחה מגיעה אליך
רוצה לקבל את מיטב הסיפורים של שיחה מקומית ישר למייל? הניוזלטר השבועי שלנו הוא התשובה בשבילך.

איחוד מאבקים – כ-1,000 איש מפגינים מול הכנסת

לרחבת הכנסת הגיעו כמה קבוצות ובהן דרוזים, נשים עושות שלום, תומכי חד"ש ואנשי התנועה לאיכות השלטון, וקיימו הפגנות נפרדות. לקראת השעה 18:00 איחדו הקבוצות השונות כוחות ופרצו את הקו הראשון של המשטרה בכיכר. חברת הכנסת ע'דיר כמאל מריח מכחול לבן נחבלה בפריצה

מאת:

כמה קבוצות הגיעו היום (חמישי) לרחבת הכנסת להביע את מחאתן נגד ממשלת נתניהו החמישית, שהיתה אמורה להיות מושבעת היום: בין הקבוצות היו העצמאים, המוחים על הפגיעה הכלכלית בהם; הדרוזים המתנגדים לחוק הלאום; תומכי חד"ש, קבוצת נשים עושות שלום וארגון עומדים ביחד המתנגדים לסיפוח; והתנועה לאיכות השלטון.

מפגינים מול הכנסת נגד ממשלת נתניהו (צילום: אורן זיו)

מפגינים מול הכנסת נגד ממשלת נתניהו (צילום: אורן זיו)

בתחילה הפגינו הקבוצות השונות במקומות שונים בכיכר. לקראת השעה שש הן פתחו בצעדה משותפת ופרצו את הקו הראשון של המשטרה. במהלך הפריצה נחבלה חברת הכנסת ע'דיר כמאל מריח מכחול לבן. בקרב המפגינים נשמעו קריאות שונות כגון "הסכם מדיני, לא סיפוח חד צדדי", "ממשלה של מנותקים" ו"ביבי לכלא".

ח"כ עופר כסיף מהרשימה המשותפת אמר בהפגנה: "‏ממשלת נתניהו-גנץ היא ממשלה פושעת קודם כל בשל קווי היסוד שלה – מיסוד הכיבוש הרצחני ומדיניות כלכלית דורסנית, ורק אז כיוון שעומד בראשה עבריין נמלט המשתמש בכוחו כדי להימנע מדין. בין הסיפוח, הגזענות והג'ובים, הם כבר הספיקו לחבל בקצבאות לנכים ולהפקיר מעל למליון מובטלים ובעלי עסקים".

יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה צייץ בטוויטר: "עכשיו בהפגנה של חד"ש מחוץ לכנסת נגד השבעת ממשלת הגזענות והשחיתות. לידנו עוד חמש הפגנות שונות ועוד בדרך. כולן צודקות. ‏האנשים כבר ברחובות. עכשיו רק נשאר לעבוד יחד ומשם יצמח הניצחון".

יו"ר פורום הרשויות הדרוזיות והצ'רקסיות וראש מועצת סאג'ור, ג'בר חמוד, אמר כי "ממשלת ישראל בגדה בנו. אין תקציב, אין טיפול בקורונה, יש צווי הריסה וכל זה לעדה שיותר נאמנה מהיהודים. אנחנו נילחם וזו רק ההתחלה".

דינה, מפגינה נגד השחיתות, אמרה ל"שיחה מקומית": "זה מזכיר את שנות ה-30. בחסות הקורונה עושים כאן דיקטטורה. אני לא ימנית ולא שמאלנית אלא בעד הדמוקרטיה. הממשלה המנופחת של יותר מ-30 שרים נועדה רק כדי להגן על נתניהו. אני שמחה שגם הערבים והדרוזים פה, שיהיה איחוד מאבקים".

לקראת 18:00 איחדו הקבוצות השונות כוחות וצעדו יחד נגד הממשלה (צילום: אורן זיו)

לקראת 18:00 איחדו הקבוצות השונות כוחות וצעדו יחד נגד הממשלה (צילום: אורן זיו)

ח"כ ע'דיר כמאל מריח מכחול לבן נחבלה בעת פריצת מחסום המשטרה בהפגנה (צילום: אורן זיו)

ח"כ ע'דיר כמאל מריח מכחול לבן נחבלה בעת פריצת מחסום המשטרה בהפגנה (צילום: אורן זיו)

אנחנו המומות ומזועזעים, דואגות ומפוחדים מאירועי התקופה האחרונה.

בימים כאלה יש מי שדורשים מעיתונות "לבחור צד". הצד שבחרנו ברור: אנחנו עומדים לצד כל מי שאיבדו את יקיריהם במלחמה הזו; לצד כל מי שנאלצו לנוס על נפשם ולהותיר אחריהם בית; לצד כל מי שחרדים לחייהם ולחיי משפחתם ואהוביהם, בישראל, בעזה ובגדה המערבית.

בימים אלה, אנחנו מרגישות ומרגישים שקולנו, הקול של פלסטינים וישראליות נגד הכיבוש ולמען שלום צודק, ביטחון וחירות לכל, חשוב מתמיד. הסיפורים החשובים שלא מסוקרים בתקשורת המיינסטרים רבים מספור, אך משאבינו מוגבלים. בעזרתך נוכל להביא לציבור הולך וגדל סיפורים כמו זה שקראת עכשיו, ולהציע את הניתוח, ההקשר, והסיקור הנחוצים כל כך, במיוחד בתקופה הקשה והדרמטית הזו. הדרך הכי טובה להבטיח את היציבות והעצמאות שלנו היא התמיכה של קהילת הקוראות והקוראים באמצעות חברות בשיחה מקומית.

זה הזמן להיות חברות בשיחה מקומית

לתמיכה – לחצו כאן
מבט על ורשה מהמרפסת של הטירה המלכותית, ציור של ברנרדו בלוטו מ-1773 (באדיבות המוזיאון הלאומי של ורשה)

מבט על ורשה מהמרפסת של הטירה המלכותית, ציור של ברנרדו בלוטו מ-1773 (באדיבות המוזיאון הלאומי של ורשה)

המהפכה החינוכית שהקדימה את זמנה

כבר ב-1774 הבינו בחבר העמים של פולין וליטא ש"אין לכפות משמעת באמצעות פחד, אלא באמצעות מנהיגות והבנה", שהכיתות צריכות להיות מעוצבות "כך שהילד לא יראה את בית הספר כבית סוהר", ושרק הממסד האזרחי יכול להניב חינוך אוניברסלי שוויוני וחופשי

X

אהבת את הכתבה הזאת?

כדי לעשות עיתונות עצמאית שיחה מקומית צריכה גם את התמיכה שלך. לחץ/י כאן כדי להיות חלק מההצלחה שלנו
silencej89sjf